Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 624 ggr
Maria
2017-08-17 06:52

Godmorgon torsdag 17 augusti

Godmorgon på er från ett Göteborg med höstkänsla. Det känns som om det är hög klar luft ute och det är soligt men bara 13 grader.

Hoppas ni får en fin torsdag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mooniq
2017-08-17 07:00
#1

Mårning. Sprang på en megaförkylning i tisdags. Men idag verkar den ge med sig tack o lov. Semestern tog slut i måndags och det är åter i arbetsselen, men helt ok, Lite ledsamt tycker jag att sommaren snart är förbi och att det aldrig blev riktigt varmt - ingen riktig sommarvärme att klaga på - så jag klagar på frånvaron av den och hoppas på den roligare och varmare sommar nästa år.

Jag hittat en stuga som jag eventuellt ska få hyra, den håller på att renoveras nu och jag ska träffa ägarna i nästa vecka. Om det blir av så blir det en liten röd stuga i skogen med åkrar som utsikt - men ändå relativt nära samhället och jobbet.

Jag älskar lägenheten som jag har men detta huset är inte byggt för hundar, grannen under mig har två väldigt skälliga hundar och jag stör mig mer o mer på dem. Lite trist när hundägare inte fostrat sina hundar att vara själva för när de är själva så ylar de konstant - de gråter och är förtvivlade helt enkelt. Och j***gt irriterande..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2017-08-17 07:07
#2

#1 Så mysigt det låter med en liten röd stuga. Är tanken att det ska vara permanentboende?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2017-08-17 07:07
#3

Här firar vi sonen som blir 10 idag. Bara barnen som.blir äldre. Inte jag. Jag förstår inte varför alla klagar på sommaren. Här där jag bor ( över Kalmar) Har det varit o är kanon. Badat, solat nästan dagligen. Är brunare än vad jag någonsin varit. När det någon gång varit lite mulet har det varit så skönt att kunna gå in o mysa.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2017-08-17 07:08
#4

Här i Göteborgstrakten har det inte varit något vidare sommarväder. Visst har det varit soliga dagar men den där "riktiga" sommaren har lyst med sin frånvaro,

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2017-08-17 07:13
#5

Tror vi haft riktigt tur. Haft runt 22-25 nästan varje dag . Vill inte ha mer än så då jag tycker det blir för jobbigt. Min svåger är inte alls nöjd. Så beror väl på vad man är ute efter 😉

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mooniq
2017-08-17 07:14
#6

#2 Maria

ja om jag får hyra så blir det året runt, då får jag greja i trädgård igen och skotta, vet mer nästa vecka men det verkar lovade då vi haft rejäl mejlkonversation. Huset är äldre och ägarna har haft det till uthyrning för sommargäster, men nu ska det renoveras lite och jag e glad att jag skrev en rad o frågade. håller tummarn 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Maria
2017-08-17 07:23
#7

#6 Då håller jag tummarna🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2017-08-17 07:59
#8

God morgon! En höstkänsla, håller med Maria. 12 grader och friskt och härligt. Kan ju också bero på regnet som tvättade rent igår, 15 mm fick vi vilket ju var välbehövligt. 

Jag tycker nog också sommaren varit ganska okej fast lite fler soldagar hade varit skönt. Har ändå fått mig solbränna, kanske tom brunare än vanligt. Kan det vara att den här sidan av Sverige varit bättre? Längs med ostkusten. 

Vad mysig stugan låter Mooniq. Håller tummarna.

aggeelin
2017-08-17 08:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

godmorgon! Här ser solen ut att titta fram och enligt prognos ska det bli sol hela dagen Här har sommaren inte varit över 22 grader mer i fredags när det blev nästan 24. Jag tycker om sol och värme och vill ha kvar #sommarkänsla till det är riktig höst. Igår fick jag en blomma i höstfärg. Jag ryser. Den ska jag ge bort till någon på jobbet.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
2017-08-17 08:21
#10

Gomorron från ett mulet o kyligt Västerås , , 🙂

Försöker hålla humöret uppe trots väder o vind, , visst har det varit varma dagar .Klagar inte utan njuter av solen ☀️ när den visar sig .

#1  Så mysigt med en stuga sådär att hyra . Förstår dig med dessa hundägare , , hur kan man lämna hundar hemma själva ?? det är djurplågeri tycker jag.  Sådana människor ska inte få ha djur. 

Önskar er alla en mysig Torsdag ! 🙂

HH 🙂

aggeelin
2017-08-17 08:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Färger som den på blomman får mig att må illa. Kan knappt ta i sånt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
2017-08-17 08:26
#12

#10 Soligajag

Tror nog att tjejen älskar sina hundar men de är inte uppfostrade och tyvärr kör hon gullegull-språket med sina hundar. Hundarna äger henne och en sån person borde ha katt istället. Ska man ha hund ska de läras/dresseras att lämnas själva - och det kan vara en lång process för vissa vovvar att lära sig. Jag tycker synd om dessa hundar (2st) för de gråter när de är själva -och de sitter och ylar hela tiden. Det tycker jag är djurplågeri - för hundarna mår väldigt dåligt av det. Min åsikt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[PeterTM]
2017-08-17 09:20
#13

God morgon 🙂

Här är finfint solväder, men det var tät dimma i morse, temperatur just nu 18 grader. Vi har varit till Sala och besiktigat min bil och släpkärra, gick igenom UA som alltid. Jag är ju tvungen att ta frugan till hjälp nu när jag inte har något Körkort längre. 

Jag håller på att söka dispens nu hos Transportstyrelsen om att få tillbaka körkortet, det är indraget på svaga grunder, jag har inga såna problem som den nya ögonläkaren menar att jag inte är berättigad till fortsatt körkortsinnehav för.

Annons:
Maria
2017-08-17 09:21
#14

#13 Håller tummarna att det kommer att lösa sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2017-08-17 09:26
#15

#13 Jag håller alla tummar!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2017-08-17 09:26
#16

#13 Jag håller alla tummar!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
2017-08-17 09:34
#17

#13 håller tummarna såklart!

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

flocken
2017-08-17 11:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Lill husse på snart 5 år skulle prompt hålla unghunden på 1,5 år på promenaden.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2017-08-17 11:30
#19

#18 Husse är mindre än hunden😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2017-08-17 11:36
#20

#19 jag vet 😁 pojken runt 20 kg o hunden 40kg.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
flocken
2017-08-17 13:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#21

Detta är livskvalitet. Lång helg o tar båten ut till stugan för vad o sol med familjen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2017-08-17 13:28
#22

Härliga sommarbilder🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-08-17 15:51
#23

#18 + #21 Ja verkligen fina bilder, men varför ligger de tippade?

flocken
2017-08-17 15:53
#24

#23 skickar från mob. Klickar man på dom blir de som de ska.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[PeterTM]
2017-08-17 15:57
#25

Vad händer om du tippar mobilen istället då? Blir det så ändå?

flocken
2017-08-17 15:58
#26

#25 ingen aning faktiskt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[[eskils_]]
2017-08-17 17:50
#27

#21 Fina bilder! När jag klickar på bilderna stannar de bara, men ligger fortfarande på sidan.

Annons:
Tarotstollan
2017-08-17 23:21
#28

#12. Har du sagt till tjejen att de ylar och skäller hela dagarna? Hon kanske inte vet och då kan hon ju inte göra något åt det.

#24. Nej, det hjälper inte att klicka på dem, de ligger på sidan fortfarande.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
2017-08-17 23:25
#29

#28 För min del kommer de på rätt köl om man klickar på dem 🙂

JMW
2017-08-18 12:39
#30

Om det är en bild så hamnar den rätt när jag klickar. När det är flera så stannar man bara den automatiska bläddringen men bilderna är fortfarande liggande.

Maria
2017-08-18 13:05
#31

Idag ska vi äta något som jag längtat efter. Stuvad vitkål och stekt falukorv😃 Ingen lyxmat precis men jag älskar det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2017-08-18 20:55
#32

#31. Det låter gott.
Kanske skulle göra det själv nu när du påmint mig!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
2017-08-18 23:29
#33

#31 å så gott! Morotsstuvning är också gott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: