Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 635 ggr
Honestyisdead
8/12/17, 7:44 PM

Saker ni inte klarar av att äta

Alla har vi en del saker som vi aldrig stoppar i munnen. Vilka har ni?

  • Råa ostron

  • Sniglar i vitlökssmör

  • Friterade insekter

Det är mina big nos

Annons:
Maria
8/12/17, 7:54 PM
#1

1 Getost av alla de slag

2 Lamm

3 Bruna bönor (trots att jag gillar alla andra sorters bönor)

#1 Ostron skulle vara min önskan om en "sista måltid" Jag bara älskar ostron. Sniglar är ganska gott framförallt med tillbehören. Själva snigeln är ganska smaklös.

Friterade insekter har jag inte provat men jag kan nog tänka mig att försöka…tror jag😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/12/17, 8:08 PM
#2

Surströmming har jag testat ett antal gånger, på alla de sätt med norrländsk mandelpotatis, rödlök och tunnbröd, men det är hopplöst.

Jag klarar inte av det😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
8/12/17, 8:25 PM
#3

#2 Surströmming som är så himla gott! 😛 (Fast många år sedan jag ätit nu…)

-

Jag klarar inte:

mjölk

kött


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[PeterTM]
8/12/17, 8:59 PM
#4

För mig som njursjuk blir listan bara längre för varje år som går, men om jag ska bortse ifrån det för en stund och välja ut rätter eller delar av som jag alltid sagt nej till så kan jag börja med att kopiera Heras två första big nono's;

Ostron, sniglar, grodor, kramsfågel, inkråm (fågel), inälvor, späck (dvs fettranden på fläsk eller på rökt renkött till exempel), torkad småfisk (isländskt smågodis), all fisk som smakar som fisk luktar, avokado, vitlök, färsk ingefära, brysselkål, guacamole, gazpacho, tzatziki, frityr (på i stort sett vad som helst), hamburgare, nachos, pizza, fajitas och salami. Det är vad jag kommer på så här rakt av 😃

[PeterTM]
8/12/17, 9:08 PM
#5

Kom på några till big no-no's när jag läste vad andra gillar:

Alla delikatessostar, fårost, getost, mozzarella.

Oliver oavsett färg.

Chips och en del andra snacks som till exempel jordnötsbågar.

JMW
8/13/17, 12:10 AM
#6

Fiskbullar

Kroppkakor

Rotmos

Musslor

Det är vad jag kommer på just nu. Det beskrivet i #0 skulle väl kunna finnas med på min lista men det är inget som jag någonsin ätit eller tänkt på att äta.

Annons:
Dioramabyggare
8/13/17, 3:35 AM
#7

Det är lättare att skriva vilka saker jag kan tänka mig att stoppa i munnen… allt icke-vegetariskt och icke-veganskt vägrar jag äta.

citytjejen
8/13/17, 10:03 PM
#8

- Bruna bönor
- Paltbröd
- Kroppkakor
- Lever
- Tofu
- Blodpudding
- Fettkanter på kött
- Lutfisk
- Linser; jag tycker om linser men min mage/tarm blir INTE glad av sådana 😭

/Christina

Upp till toppen
Annons: