Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 328 ggr
Maria
2017-08-07 08:28

Godmorgon måndag 7 augusti

Godmorgon på er.

Idag har jag sovit länge😉 Det är grått ute och 14 grader.

Jag har gett upp om den här sommaren. Den riktiga värmen lär nog inte komma nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2017-08-07 08:35
#1

Gomorron 🙂 

Håller med dig om sommaren och värmen. Den är slut! 

Kallt här , det blåser och molnen hopar sig !  

Ska åka till stan och träffa en kompis , käka på Kina restaurangen.  🙂

HH 🙂

Mooniq
2017-08-07 08:39
#2

Mårning. Min andra semestervecka. Inte speciellt varmt här heller.

Idag får jag besök av min moster. Vi kom i kontakt för 1½ år sen och jag tycker att det är jättekul. Hon är 14 år äldre än mig och hon har släktforskat på mammas sida och jösses så mycket jag inte visste.

Jag klippte kontakten med min mamma när jag var 11 pga att hon var psykiskt sjuk - och bodde hos pappa. Så det blev att jag klippte med hela släkten på henne sida. Men nu när jag fått kontakt med min moster så finns det så mycket att prata om.  Jag har fått veta att jag har sameblod och det tycker jag e spännande, har läst lite om samer och deras kultur. Tycker att det är spännande att få vara del av en urbefolkning.

Det blir 3 riktigt roliga dagar och jag hoppas vi slipper regn så vi kan åka runt o kolla lite oxå. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
2017-08-07 09:07
#3

#2   Va spännande för dig!! 

Du må tro vad ni kommer att ha mycket att prata om. 

Sameblod med , spännande !!  Släktforskning verkar va intressant! 🙂

Hoppas ni slipper regnet och kan sitta o njuta av sol och mys!! ☀️

HH 🙂

Mooniq
2017-08-07 09:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 - det är riktigt kul att se bakåt.

Om man vill läsa lite om Tärnaby och den första barnmorskan där så finns denna bok - i bästa fall på välsorterade bibliotek. Otrolig läsning och författaren har själv samlat in alla historier. Lättläst och intressant. Efter halva boken tänkte jag - vilken tur jag inte föddes där och då - jag hade lagt mig ner o sparkat mig trött. Otroligt som de kämpade o slet för att få vardagen att gå runt. På 100 år har det hänt mycket 🙂

Författaren har rest runt och samlat en mängd historier och har skrivit flera böcker, jag söker fler böcker av Karl Andersson, så om någon har nån bok och vill sälja blir jag glad att få köpa.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
2017-08-07 09:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Godmorgon! Idag 16 grader ute och 22 i uterummet. Jag är ändå nöjd med sommaren/semestern. Det har varit kring 20-22 grader nästan varje dag. Det har inte varit någon "värmebölja" och det har blåst mycket och kallt men ändå som helhet har det varit skönt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: