Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 583 ggr
Maria
7/23/17, 3:02 AM

Godmorgon söndag 23 juli

Godmorgon på er efter en orolig natt.

Moritz har som vanligt väckt mig missnöjd med maten haha.

Nyss fick vi SMS om att vårt lilla barnbarn kommit till världen. En fin liten gosse och allt har gått bra. Vilken lycka.❤️

Jag har inte koll på om han föddes lördag eller idag söndag men det ger väl sig haha.

Vi har en klar natt med 16 grader just nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
7/23/17, 4:39 AM
#1

Grattis igen!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
7/23/17, 7:10 AM
#2

Grattis 🌺 Va skoj för er !! 

Gomorron , , Moln här i Västerås / Västmanland , 16 grader , ska fixa o dona idag , , städa , , rensa ( fick äntligen en lägenhet , 2 rum o kök , flyttar i Oktober . Ska bli så skönt !  Ha en skön och avkopplande Söndag . 

HH 🙂

Maria
7/23/17, 7:17 AM
#3

Nu har jag sovit några timmar igen och nu tittar solen fram.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
7/23/17, 8:20 AM
#4

Grattis till barnbarnet! 🌺

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JMW
7/23/17, 8:34 AM
#5

Grattis till farmor Maria idag!

Här är ett underbart väder! Helt blå himmel och dryga 18 grader. Jag bara älskar att ställa upp dörren redan när jag går upp. Gick en liten hundpromenad i bara morgonrocken. 😂

Maria
7/23/17, 8:37 AM
#6

Tack alla. Det är en lättnad när det är över och har gått bra🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[[eskils_]]
7/23/17, 10:57 AM
#7

Grattis till barnbarnet! 🌺

[PeterTM]
7/23/17, 12:01 PM
#8

God middag 🙂

Här är lite småmulet och 17°C. Jag har sovit länge, låg lite efter eftersom jag gick upp rätt tidigt igår, vi skulle rensa ur garageförrådet och allt skrot som samlats på skrotplatsen bakom carporten, vi försökte få det gjort på förmiddagen eftersom vi skulle få besök av en av mina kompisar och hans familj. Den blev en full släpkärra.

Min kompis och hans fru har två småtjejer, 6 och 9 år och den yngre hade utryckt önskemål om att få se mina slingersvansar. Lite märkligt med tanke på att hon redan var "stämplad" av vuxenvärldens "uschattityd" när det gäller ormar, medan den äldre flickan var mer nyfiken och framåt.

Jag ägnade en lång stund, ungefär en timme, till att plocka ut en i taget så att de fick se, mor och far ivrigt fotande med mobilkameran, men på behörigt avstånd. Det passade bra eftersom jag behövde könstesta 4 av de 6 nya små jag har, kläckta för ungefär 6 veckor sedan, de visade sig vara honor allihop och flickorna ägnade sig åt problematiken över vad de skulle få för namn.

Min kompis är sågverksarbetare, men hans fru är akademiker, kurator. Hon frågade om jag varit lärare eftersom jag "var så fantastiskt pedagogisk med flickorna" som hon uttryckte det. Det var roligt att höra, jag har visserligen vikarierat som lärare, men är inte någon utbildad pedagog. Däremot har jag sysslat med att få bort ormfobi hos människor vid många tillfällen och då krävs ett pedagogiskt handlag.

Jag fick i alla fall samtliga att röra vid en orm och den äldre flickan att hålla i en helt själv, jag satt ner och berättade, visade och så småningom frågade jag om hon ville prova att hålla själv. Det gick hur bra som helst och hon var jättestolt 😃

Soligajag1
7/23/17, 12:18 PM
#9

#8  Wow!! så häftigt att läsa om din dag med ormar och flickorna du lyckades 

till slut att hålla i en orm. Eloge till dig!! 👍

Jag skulle inte för allt i världen hålla i en orm. Är så rädd så jag skakar när jag ser en orm, ok, genom detta glas på olika djurparker , , det går . 

Kul att höra att du är så duktig med barn , har ett sådant språk som tilltalar barnen, säkert "lugn som en filbunke" 🙂

HH 🙂

[PeterTM]
7/23/17, 1:11 PM
#10

#9 Haha, tack, jag tillhör inte den nervösa, stirriga sortens människor i alla fall, så långt är det solklart 😉

Jag har hjälp ett antal tanter med ormfobi att bli av med sjukdomen och leda dem till en känsla liknande den när man ser en vacker blomma när de ser en färggrann orm istället för att få frossa. 

Det är egentligen alldeles fruktansvärt elakt av vuxenvärlden att skrämma barn så att de utvecklar fobi för något. Människan är den enda primaten som inte föds med ormrädsla, föräldrar eller andra vuxna skrämmer slag på barn för alla möjliga andra varelser helt i onödan. Det räcker med att säga att man ska lämna djuren ifred och inte röra dem.

Djurfobi kan liknas vid en kognitiv sjukdom, den saknar helt och hållet relevans för livet, skadar bara personen som bär fobi.

aggeelin
7/23/17, 1:54 PM
#11

God middag! Grattis till dig farmor Maria! Så skönt att det gick bra!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: