Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 404 ggr
Maria
7/9/17, 7:31 AM

Godmorgon söndag 9 juli

Godmorgon på er från ett grått Göteborg med 14 grader.

Det är fortfarande ingen större sommar ute känns det som.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
7/9/17, 8:58 AM
#1

God morgon! Blå himmel och just nu 15 grader. Morgonkaffet i solen är avklarat. Ska nog ta mig en till.

Idag kommer min dotter för att stanna hela veckan. Maken drar iväg till Vimmerby hela veckan på Semesterracet. Så jag behöver hundvakt för jag jobbar tre dagar i veckan. Om jag har tur så kommer sonen ner några dagar.

Soligajag1
7/9/17, 10:15 AM
#2

Gomorron ! 🙂 

Här lyser solen med sin frånvaro . 18 + ändock, , så varmt är det i luften. 

Idag blir det en städdag + matlagning , matlådor. 

#0 Är det sådan här sommar det ska bli Maria ☀️ o sen regn ☔️ 

Då kan jag lika gärna jobba . 

#1  Va Mysigt det låter med sin dotter hos sig hela veckan.   Även sonen  om du har tur. Hoppas han kommer så får ni en mysig vecka.

HH 🙂

Maria
7/9/17, 10:21 AM
#3

Solen har tittat fram och det har börjat blåsa så jag tvättar lakan och hoppas att de hinner torka ute😉

Min man jobbar men han kommer nog hem vid 15-16 tiden.

Idag blir det kyckling i curry.

Katterna ska få lite kokt kyckling också.

Moritz ska ju äta njurkost enbart men jag känner att han måste få ha lite livskvalitet också och kyckling och fisk är snällare enligt veterinären.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
7/9/17, 10:22 AM
#4

Ohh tack Maria! Påminde mig om att köra en maskin badlakan. 👍

Maria
7/9/17, 10:24 AM
#5

#4 Haha, ibland är det bra att "prata" på nätet😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
7/9/17, 1:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

God middag Idag blev det nog vad som kan kallas brunch. Vi var på Sommarfest igår och kom sent i säng sen. Någon riktig sommar ser däremot inte ut att vara i sikte.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
7/9/17, 4:15 PM
#7

#6 Så gott Agge🙂

Veterinären ringde precis. Blev så förvånad i och med att det är söndag.

Proverna på Moritz såg mycket bättre ut än man väntat. Ingen infektion och inga proteiner i urinen så rekommendationen är att köra "njurkost" och ta nya prover om cirka två månader.

Det lät ju jättebra.🙂

Frågan är bara hur det ska gå med den här maten. Första dagarna verkade det ganska OK men nu har det tagit totalstopp. Varken Moritz eller Lakritz äter. Bara surar och Moritz väckte mig 3 gånger i natt för att han var sur över maten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
7/9/17, 5:31 PM
#8

#7 Grattis till fina provsvar! 🙂

Du kanske kan blanda den nya maten med den gamla, för att få honom/dem att äta?

Maria
7/9/17, 5:33 PM
#9

Jag har testat men får bara "onda ögat " haha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
7/9/17, 10:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

God afton 🙂

Vi kom hem från andra etappen av hemresan vid 18-tiden idag. Vi åkte från Gällivare vid 10 igår, övernattade i Umeå och åkte därifrån vid 10.30 i förmiddags. Nu är vi hemma i tryggheten igen, jag avskyr att resa bort, men upplevelserna  väger upp de flesta av problemen en resa med övernattningar innebär för mig.

I morgon ska min fru och dotter hämta hem katterna från katthotellet och vår son har första dagen på sommarjobbet. Den här bilden är från Stora Sjöfallets nationalpark den 4e juli.

Maria
7/10/17, 6:08 AM
#11

Fin bild med snö i bakgrunden.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
7/10/17, 7:53 AM
#12

#10 Härlig bild på dig Peter , säger som Maria , , fantastisk med denna snö o alp där bakom!! Du har en haft en härlig upplevelse , , trots att du tyckte det va skönt att komma hem.  Lycka till med kissarna ! 👍

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: