Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 901 ggr
aggeelin
7/3/17, 11:20 PM

Odlar du något?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag odlar tomat och gurka i uterummet. Det är både växthus, matrum och vardagsrum. Jag har åtta tomatplantor och ren gurkplanta. Gurkan har legat utspridd över golvet för att jag inte köpt något att sätta upp den med. Se bild i morgontråden. Nu har jag satt upp den och det blev riktigt bra. Snart är den första gurkan klar! Vad odlar du?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Lojs
7/3/17, 11:29 PM
#1

Jag har tre olika sorters chiliplantor på fönsterbrädet. Vet inte hur mycket chili det kommer bli när de får bo inomhus, men mysigt att odla något från frö ändå!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

aggeelin
7/3/17, 11:37 PM
#2

#1 Det går nog bra att odla inne - har det blivit några frukter ännu? Jag har en planta och den har nog ca tio frukter, ännu gröna.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Lojs
7/3/17, 11:40 PM
#3

#2 Nope, inte ännu, planterade fröna lite sent. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Maria
7/4/17, 6:07 AM
#4

i år odlar jag inte någonting mer än att vi grävt upp våra gamla örter och satt nya.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
7/4/17, 8:32 AM
#5

Har fyra tomatplantor som jag fått av en kompis. Inget mer än så.

Rejäl gurkplanta! Nu kom den till sin rätt.

Maria
7/4/17, 8:33 AM
#6

Gurka har jag aldrig odlat och jag visste inte att den skulle vara "upprätt"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leifsdotra
7/4/17, 9:04 AM
#7

Sallad, Potatis, lite örtkryddor och morötter. Sen har vi gräslök i landet och rabarber precis bredvid också, men det kommer ju upp av sig själv🙂

aggeelin
7/4/17, 9:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har ebb KRAV-ODLAR bror och försöker lära av honom. Har tittat hur han binder upp sina gurkor. Han har också lärt mig att minst varje gurkämne måste tas bort. Gurkämnen kommer i par och den ena måste bort. En planta orkar inte få fram alla ämnen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
7/4/17, 10:31 AM
#9

#8 Vad spännande. Gurkorna ser ju riktigt fina ut. EU-raka och allt😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
7/4/17, 11:01 AM
#10

#9 ja det här är en kort rak sort. Inte så vanligt med "vanlig" slanggurka gör amatörodlare.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
7/4/17, 11:11 AM
#11

Aha.

Jag har bara sett sådana där "Västeråsgurkor" innan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: