Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 452 ggr
Tarotstollan
2017-06-30 13:14

Sommarpratarna.

Hur många av er brukar lyssna på Sommarpratarna i radion?
Har ni någon favorit ni gärna vilja lyssna på i år eller gärna igen från tidigare år?
Såg nu att de kommer att reprisera Mikael Nyqvist sommarprat i morgon kväll.

Jag lyssnar inte numera men gjorde det för många år sedan, gillade det när det var mycket längre program. Kommer ihåg att jag gillade att lyssna på Torsten Ehrenmark, det var en rolig gubbe. Jag lånade alla hans böcker på biblioteken och läste flera gånger, numera tror jag inte hans böcker finns kvar för utlåning, såvida inte de finns sparade nere i magasinen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Sindri
2017-06-30 14:02
#1

Sommar är ett måste! Nuförtiden dock inte lika slaviskt då man kan lyssna lite när man vill. Laddar ner de allra bästa och lyssnar på igen…och igen!

Bland "de gamle" är såklart Ehrenmark, Pekka Langer, Bang och ja, många av gårdagens kändisar. Av Ehrenmarks böcker har jag hittat ett par på loppisar.

En modern favvo är Jonas Karlsson (från ????), det har jag lyssnat på några gånger. (Snart dags för Jonas igen, tycker jag.)
Lena Nevander Friström (avled tyvärr 2008)  och Lasse Berg två andra.

Sedan finns det ju tyvärr de som blir rätt ointressanta. "Sen gjorde jag det, och sen gjorde jag det", typ.

Hoppas fler kommer in i tråden och påminner om gamla höjdarprogam som jag glömt.

[PeterTM]
2017-06-30 19:37
#2

Jag har hört brottstycken genom åren, men aldrig ett helt program.

Maria
2017-07-01 08:12
#3

Jag är som Peter. Har varit en väldigt sporadisk lyssnare och kan heller inte minnas att jag hört ett helt program.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: