Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 240 ggr
Maria
2017-06-27 08:56

Öppna landskap?

Vi var i Forsvik vid Göta Kanal över midsommar och körde då genom Vara/Skaraslätten. Vackert men platt😃

Vad trivs ni bäst i för landskap? Kuperade eller slätt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
2017-06-27 09:20
#1

Föredrar en blandning mellan kuperat och slätt. Bor i Skåne, som vissa säger är platt. Det stämmer ju inte helt, även om vi förvisso inte har några fjäll/alper. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[PeterTM]
2017-06-27 14:47
#2

Kuperat förstås och så måste det finnas skog, riktig skog, inte dungar. När jag bodde i Gbg frågade jag folk var jag kunde hitta skog. Du bor ju i Bergsjön sa de då, "åk ner bakom Bergsjön, där finns en sporthall, om du går in i skogen där så kan du gå till Vänersborg" sa de till mig. Morsning! Jag gick i 15-20 minuter och så kom jag ut i ett radhusområde.

När jag påpekade detta så sa de, "ja det är klart att det finns hus och samhällen här och där". Jaha sa jag, då finns det ingen skog, för i en skog ska man kunna gå i många timmar utan att stöta på så mycket som ett utedass, sa jag. "Nä då har vi nog ingen skog, svarade de.

Så i min närhet ska det finnas skog på riktigt, sedan får det gärna vara kuperat, men platt går också bra om det bara är trädbevuxet 🙂

Upp till toppen
Annons: