Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 531 ggr
Maria
2017-06-27 07:46

Godmorgon tisdag 27 juni

Godmorgon på er från ett soligt men blåsigt Göteborg.

Jag är ledig idag och var uppe vid sextiden men gick och la mig igen😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
2017-06-27 08:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Godmorgon! Idag är det ren härligt solig dag - men kyligt är det. Det här är sista arbetsveckan före semestern och det känns lite segt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2017-06-27 08:15
#2

#1 Åh är det nedräkning på gång Agge🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sjukkatt
2017-06-27 08:24
#3

Morgon! :-)

Var ju nästan som orkanvindar här igår…

Det blir förhoppningsvis lugnare idag och kanske solen tittar fram också.

Ska strax iväg till jobbet!

Ha en skön dag!

JMW
2017-06-27 09:40
#4

God förmiddag! Sol, blåst och fjuttiga 16 grader. Börjar nu undra när sommaren ska komma igång ordentligt. En titt på prognosen 10 dagar framåt visar då ingen värme. 

Ledig idag, ska till tandläkaren i em. Har en visdomstand som gett mig bekymmer. Så den ska ut nu. Sen har jag inga kvar.

Maria
2017-06-27 09:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här kommer en bild på Lakritz som hittat sig i solen i uterummet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2017-06-27 11:03
#6

#2 Ja äntligen nedräkning! Jag väntar …

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
[PeterTM]
2017-06-27 11:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

God förmiddag 🙂

Här har vi mulet och norskarna har skickat en iskall västan på oss. Mitt fina partytält ser ut som "honmonstret" i Sagan om Ringen efter att Sam Gamgi stuckit henne med "Sting".

Maria
2017-06-27 11:24
#8

#7 Haha, bra liknelse😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-06-27 14:31
#9

Fy för den svartbräde smådjävulen vad jobbigt det är med den nya tidens blåst, som numera är vardag och stiltje ytterst sällsynt. Partytältet var dött, flera rör var av, några andra böjda till gränsen för brutna och själva plasten i tältet sönderrivet på flera ställen 😈

Maria
2017-06-27 16:27
#10

#9 Så tråkigt😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2017-06-27 16:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Vi har varit en sväng i Majorna till Triumfglass.

Ett lustigt ställe på en bakgata utan varken stolar eller något utöver. Granne med småföretag som en bilverkstad bland annat😃

Där är alltid fullt med folk och världens godaste glass.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
2017-06-27 17:45
#12

Åh vilken sötnos!

Soligajag1
2017-06-28 05:50
#13

#5 Vilken gosig kisse , Lakrits 🙂🐱 

Idag är det Onsdag den 28:e Juni , , jag jobbar extra , lagar mat på ett Dagis / Reggio Emilia , privat dagis, 40 barn , så skönt med mindre barn nu . Det är semestertider. + 11 pedagoger !! Fiskgratäng idag .

Ha en fin Onsdag alla !! 🙂

HH 🙂

Annons:
[[eskils_]]
2017-06-28 18:46
#14

#12 Menade alltså Lakritz-kissen i #5, glömde visst skriva det.

aggeelin
2017-06-28 22:40
#15

#9 ny sorts blåst Peter? Jag har bott på slätten stor del av livet och avskyr blåst. Fy så jag ogillar blåst! Men ny blåst?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
2017-06-28 22:53
#16

#15 Inte ny blåst, utan "nya tidens blåst" på det sättet att vi numera har hård blåst under många flera dagar på året än vad det inte blåser hårt. I år har vi inte haft en enda dag utan blåst. 

Jag tror att det är så framtidens väder kommer att se ut, hård blåst varje dag trots att vi har många mil till kust och fjäll, ungefär på samma sätt som att jag tror att ungdomens vintrar när det föll snö i slutet av november som sedan låg kvar till slutet av mars för alltid är borta.

Jag är övertygad om att detta är första signalen från naturen på vad som händer när man skövlar de stora regnskogarna i Sydostasien och i Sydamerika. Stormarna lokalt i de delarna av världen blir alltmer dödliga och tillsammans med ökande temperaturer med allt större luftmassor i stark rörelse, kommer det att blåsa varje dag i hela världen inom en snar framtid.

aggeelin
2017-06-29 08:51
#17

Du kan ha rätt Peter! Det blåser och det blåser! Här hos oss är vi vana att det blåser men som där du bor är det inte så. Vad är det vi gör med vår miljö?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
2017-06-29 11:57
#18

#1 Jag tror att planeten Jorden är körd om inte människan generellt och snabbt lär sig att forma sig efter naturen, istället för att försöka forma naturen så att den ska passa människan.

Det är därför en bakåtsträvare som Trump är livsfarlig för oss och för planeten.

Maria
2017-06-29 12:05
#19

All plast i haven är också så skrämmande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-06-29 12:12
#20

#19 Ja, det är inte många år kvar innan det är mer plast än liv i haven.

Hur många äger ett fleeceplagg? Hur många tvättar sitt fleeceplagg? Varje gång man tvättar sitt fleeceplagg dödar man flera polyper i ett korallrev någonstans eftersom polyperna äter mikroplastpartiklarna som sprids när man tvättar fleece i tron att de är mat. 

Jag har slutat att köpa fleece och tvättar inte de plagg jag har, jag eldar upp dem när det är dags att tvätta dem.

Annons:
Maria
2017-06-29 12:39
#21

Jag minns att jag tyckte fleece var så bra från början då det var återvunnet från bland annat petflaskor om jag inte minns fel?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2017-06-29 15:26
#22

Det känns inte bra att se framåt utifrån det du beskriver Peter. Jag har några fleecetröjor och har inte tänkt köpa fler redan innan det du berättade om Att vara miljömedveten är bland våra unga- vuxna barn fånigt. Hur har vi misslyckats så?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
2017-06-29 16:23
#23

#22 Jag vet inte om det är generellt, kanske är det miljö-omedvetna föräldrar som har såna barn. Våra ungar driver på hårt här hemma.

Maria
2017-06-29 17:38
#24

Nu är vår son visserligen 33 år men både han och sambon är miljömedvetna och jag gissar att de kommer att föra det vidare.

Det är många gånger snarare sonen som fått mig på andra tankar😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: