Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 792 ggr
aggeelin
2017-06-22 22:40

Midsommar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tänker du såhär i midsommartid?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Tarotstollan
2017-06-22 23:10
#1

Att halva året redan gått och jag har knappt märkt att det hunnit bli Vår en gång….🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JMW
2017-06-23 07:27
#2

Morrn! Jag tänker väl inte så mycket. Fast det har gått så fort. Redan midsommar och nu vänder det. Jag har inte hunnit med riktigt. Känns lite snöpligt.

Nu ska jag iväg och jobba. Full rulle. När jag kommer hem ska en silltårta göras och sedan kommer svärmor och min pappa och äter.

Mooniq
2017-06-23 08:54
#3

Tänker att tiden flyger. Nu vänder det om några dagar och nätterna börjar bli mörkare igen. Jag har haft fina dagar men inte upplevt nån riktigt sommarvärme. Gått utan sockar 3-4 dagar bara. När jag går upp är det kyligt/svalt ute. Mina utekrukväxter e fina och blommar men på nåt sätt känns det fattigt eller som att något saknas. Jag ska jobba hela juli och ser fram mot semester i augusti och hoppas vi får en lång o fin sommar, fastän vi kommit till hälften av spelplanen redan. =) Ha en trevlig midsommar allesammans. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Derrtag
2017-06-23 15:48
#4

Att sommaren här i Sverige är bäst i hela Europa. Svalt, men oftast soligt🙂 Och det blir inga 35 plusgrader så ofta:) Däremot längtar jag tills vi åker till Grekland, för vattnet och havet här är oehört kallt🥶!

Maria
2017-06-24 14:12
#5

Jag tänker att det är skönt att ha sen semester i år🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-06-24 14:55
#6

Jag tänker inte så mycket på tiden som sådan, jag har levt en dag i taget i snart 30 år sedan jag blev sjukpensionerad och diagnosticerad som multisjuk, men jag hoppas att sommaren ska ge mig mycket energi att fixa och dona med det jag gillar här hemma.

Jag är också lite orolig för katternas skull, som kommer att bo 10 dagar på katthotell. Caesar är nästan som en hund, väntar vid dörren när man kommer hem och är med någon av oss hela tiden. Livia är så skygg för nya grejer, tänker att hon kanske går tillbaka till samma stadium hon var i när hon kom till oss. Så här i efterhand ångrar jag nästan, för katternas skull, att vi bokade semesterveckan.

Annons:
aggeelin
2017-06-27 20:38
#7

#6 jag förstår precis din oro för katterna Peter! Vi lämnade katterna på katthotell i påskas och hade mycket funderingar innan. Båda följer oss vart vi går och Charlie är bedrövad så fort jag är borta. Men det gick mycket bättre än vad jag trott. Förstår också oron över den mindre tama katten. Här är de beroende av miljön och våra rutiner.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: