Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 429 ggr
Maria
2017-06-22 07:56

Godmorgon torsdag 22 juni

Godmorgon på er från ett grått Göteborg med 14 grader.

Så nu är det redan midsommar imorgon.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leifsdotra
2017-06-22 08:10
#1

Godmorgon!

Här i Gästrikland har vi än så länge soligt men svalt. Tänkte flexa hem lite tidigt idag om det funkar för jobbet, det har varit en lång period då det var väldigt hektiskt så det kan behövas!

aggeelin
2017-06-22 08:17
#2

Godmorgon! Nu har midsommarvädret startat. Mulet, kyligt och lite regn. Jag har sett från emot de första tomaterna som var på gång men de försvann igår. Den vuxna dottern var hemma och några barnbarn med förälder var på besök. Barnen blev tillsagda att i inte röra de nästan mogna tomaterna men när jag kom hem var hela kvisten och lite till länsad. Och ingen hade rört tomaterna! Nekade till det.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2017-06-22 08:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det kommer fler tomater!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
2017-06-22 09:45
#4

Gomorron denna Torsdag innan Midsommar 🙂

Såklart det inte blir någon sol ! Så är det bara . 14 grader o Moln , regnet hänger i luften. Så bra , , ska städa och damma .  Fått extra jobb i nästa vecka på dagiset där jag va förut i April . Ska bli skoj o få laga mat till dessa barn! 🙂

#2  Visst är det mums med egna tomater . Typiskt att tomtaerna va borta när du kom hem, trots tillsägelse! 

Jag har oxå odlat det nu, hoppas få många , , har det hos en go´vän, tillsammans.

HH 🙂

[PeterTM]
2017-06-22 10:24
#5

God förmiddag 🙂

Här är soligt och 14 grader just nu. Det skulle bli 18 idag, fantastiskt, då kan jag vara ute och greja utan att smälta bort 😃

Jag är på dialysen på midsommarafton och ensam hemma över helgen. Det gillar jag.

Maria
2017-06-22 11:07
#6

Läste precis att det är 20 år sedan Ted Gärdestad dog.

Då är det med andra ord 20 år sedan vi var på den lilla ön Antiparos (utanför Paros i Grekland) Jag minns att vid frukosten och så hittade vi en några dagar gammal Aftonbladet där det stod om det sorgliga.

Det var innan internets tid😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
2017-06-22 12:35
#7

Gomidda! Här är det sol av och till och närmare 18 grader. Ganska behagligt faktiskt. 

Kom precis hem från stan. Vi var in och handlade det sista så jag slipper imorgon och kan koncentrera mig på plocket och sen åka raka vägen hem. Fy fasen vad folk det var på stan. Cirkus på Maxi. Fy fasen!

[PeterTM]
2017-06-22 18:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#8

Pojken min och jag har ägnat 5-6 timmar åt att laga kastkubben idag. Det är en kubbe ur en riktigt gammal ask och de har ofta röta i kärnan. När det kastas mycket i mitten av kubben blir det håligheter där när träflisor lossnar för att träet inte är friskt. Slitsamt jobb med enkla verktyg, träborr och skölp med träklubba att slå med 🙂

Maria
2017-06-22 18:19
#9

Aha, så han har alltså lagat håligheten?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-06-22 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Äntligen är bitarna på plats, nästan torr björk fastlimmade med PU-lim med vatten så att det skummar och fyller ut ordentligt. Nu lägger vi smörpapper på och spikar fast en bräda över så att allt hålls på plats. Om några dagar kan vi nog provkasta.

Maria
2017-06-22 18:32
#11

#10 Ah, nu fattar jag.

Vilken fin bild på dig Peter🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2017-06-22 21:33
#12

Mamma ringde för en stund sedan och undrade om jag kommer upp i morgon, vilket jag inte hade några planer på eftersom jag trodde det var en vanlig fredag  men tydligen är det Midsommarafton i morgon! 👍😃
Jag trodde att det var på lördag, så nu får jag ändra mina planer lite grand för morgondagen och  gå till mamma på lördag istället.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: