Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 686 ggr
aggeelin
6/20/17, 8:10 AM

Godmorgon tisdag 20 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! En härligt solig dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Soligajag1
6/20/17, 8:22 AM
#1

Gomorron denna Tisdag 🙂 som är blandad med sol och moln, blåser en del! 

Det blir en bok och poesidag .

HH 🙂

Maria
6/20/17, 8:53 AM
#2

Jag lägger in Agges fina bild från den andra tråden och låser den.

Roligt att vi sitter nästan samtidigt på två olika ställen i landet och skriver morgontråd😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/20/17, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här kommer en bild på lille Lakritz som blir alldeles ensam en stund idag när vi ska till veterinären. Svarta katter är svåra att fota har jag märkt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
6/20/17, 10:48 AM
#4

#2 tack för "fixet" av tråden Maria! Javisst är det fantastiskt! :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
6/20/17, 12:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

God middagstid 🙂

Växlande sol och moln idag, men vinden är inte snäll. Det regnade hårt hela natten, det är bra tycker jag att regnet kommer då. Nu har fru och barn dragit till stan på shopping, så jag är solokvist några timmar.

Maria
6/20/17, 12:23 PM
#6

#5 Du och katterna🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
6/20/17, 1:58 PM
#7

Nu har Moritz varit hos veterinären och resan dit på 10 minuter är nog det värsta för honom.

Han får alltid beröm. Moritz är nyfiken och tålmodig. Veterinären tyckte det var den trevligaste katt han träffat på länge.

Det blev blodprover med tanke på hans viktras och sköterskan som kom in var lite bekymrad över att ta tre rör men Moritz bara fjäskade med henne och var hur snäll som helst så det gick som en dans, Hon frågade hur gammal han var och blev förvånad och sa att hon hade gissat på 4 år😮

Nu har charmtrollet gått och lagt sig och lär nog sova gott några timmar efter detta äventyr.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/20/17, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tittut hos veterinären

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
6/20/17, 3:25 PM
#9

Tittut! Charmtroll!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
6/20/17, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Fotade jordkällaren nyss.

Tarotstollan
6/20/17, 11:16 PM
#11

Så fint! Är det röda Lupiner eller är det ljuset som spelar ögonen  ett spratt?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
6/20/17, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Mer orange än knallröda, blixten förstärker färgerna mot den mörka bakgrunden.

Maria
6/21/17, 6:49 AM
#13

Så vackert.

Lupiner är så fina. De ska vara goda jordluckrare också har jag hört.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
6/21/17, 7:50 AM
#14

#13 Ja, men det är en invasiv art från Nordamerika som man bör hålla i schack.

Maria
6/21/17, 7:51 AM
#15

Jag har märkt att man ser ofta Lupiner i vägrenar numera. Nästan stora fält. Jag kan inte minnas att man såg det som barn?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
6/21/17, 7:56 AM
#16

#15 Nej de var inte lika spridda då, men det fanns ställen där de tagit över helt, exempelvis Årstafältet i Sthlm och på en plats där vi bodde när jag var 13, en nedlagd handelsträdgård mellan Rönninge och Salem där det var mest sand och grus. Där var ytan helt täckt av lupiner på 60-talet. Min syster kallar platsen "lupinängen" fortfarande fast det numera är ett bostadsområde.

Maria
6/21/17, 7:58 AM
#17

#16 Aha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: