Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 622 ggr
Maria
2017-06-18 11:02

Ni som är gifta...

Ni som är gifta…hade ni ett stort bröllop eller hur gjorde ni?

Jag upplever att bröllop blir mer och mer stora och påkostade men det kanske bara är en känsla?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lojs
2017-06-18 11:09
#1

Vårt var typ gratis. vi gifte oss i hemlighet i stadshuset, två vittnen med oss bara och ingen fest. Ingen av oss hade lust med en stor grej, välja vilka vi skulle bjuda osv, vi ville bara vara gifta. Var perfekt för oss. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

tlover
2017-06-18 11:10
#2

Jag vet inte om det räknas som stort eller inte men det var enkelt iallafall.

Vi hade bara den allra närmaste familjen på själva vigseln, vilket skedde i en skogsdunge på gården som vi kallar "kyrkan". Musiken var några spelmän (mamma är spelman) och även en vän som spelade gitarr.

Sen blev det lunch för de allra närmaste + spelmän och präst såklart. Den hade mamma fixat endel och jag endel (enkel mat, paj och en kikärtssallad).

Sen var det dags för festen, då kom vår närmaste släkt, dvs kusiner och liknande. Dom är ganska många på min mans sida så vi var upp emot 50 st. Då blev det tårta (som min moster gjorde min andra moster gjorde klänningen), lekar och sist grillat där man fick ta med sig eget, vi stod för grillar osv men det finns massa allergiker och specialkostare i släkten så man fick ta med sig eget att grilla.

Allmänt lyckat även om det blev större än vi tänkte först

l'm back

Annette
2017-06-18 11:13
#3

Vi bjöd bara de närmsta. Är nu inne på 21:a året. 

Med risk för att låta som en gammal gnällkärring:

Jag tycker dagens ungdomar tror att de kan planera livet i detalj. Varenda bröllopsmagasin lusläses för att få det ultimata bröllopet. Sen skall de bli gravida och planera förlossningen. Vore bättre att de tränade på att vara flexibla och inse att allt inte går att planera. Inte konstigt att förhållanden spricker när de inte tål motgångar. Ett kolikbarn så är det klippt. Men många tror att det bara är att gulla runt med barnvagnen på stan och dricka latte.

Maria
2017-06-18 11:20
#4

Vi hade ett litet förmiddagsbröllop i en av Göteborgs största kyrkor.  Det satt bara gäster på första bänkarna😃

Egentligen hade jag bara velat åka bort och slippa allt ståhej.

Efteråt hade vi middag hos mina föräldrar och vi var 13 runt bordet. 

Så det var så minimalt det bara gick känns det som. Det är många år sedan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
2017-06-18 11:20
#5

Jag och maken gifte oss borgerligt och vi la inte många hundralappar på vårt bröllop, haffade två vittnen på plats. Passade på när Järnvägsmuseet i Gävle firade 100-års jubileum och erbjöd drop-in vigslar. Hela området hade rest tillbaka till 1800-talet och folk kom utklädda i tidsenliga kläder och gamla fina ånglok stod och puffade på ånga.

För någon som älskar historia och steampunk var det en perfekt miljö. ❤️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

anmaelg
2017-06-18 11:22
#6

Jag håller helt med dig. Jag och min man har varit gifta snart 6 år.
Vi valde en lugn ceremoni i en skogsglänta med familjen och vänner (omkring 18 personer).
Via ICA maxi hade vi köpt bröd, deras egen pastasallad och en bönsallad, samt farmors jordgubbstårta. Det vi la pengar på var en fotograf (omkring 3,000) och ett partytält vi köpte begagnat för 1,500 som vi dukade upp i i vår trädgård. Hela bröllopet med ringar, kläder, mat och allt gick på 11,000.
Vi hade gärna bara varit vi och två vittnen, men familjen hade blivit så ledsen så vi gjorde ett enkelt alternativ - det är bästa dagen jag upplevt och av vår åsikt handlar det inte om hur mycket pengar man kan lägga ut, utan om vad vi har tillsammans nu - bästa med allt är att kalla honom min man ❤️🙂

Annons:
Kyllan56
2017-06-18 11:28
#7

Mitt bröllop blev inte så dyrt, eftersom mina föräldrar hade restaurang och vi hade middagen där, som de stod för. Så det var klänning, brudbukett och hyra en frack som kostade.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

NinniH
2017-06-18 11:29
#8

Vi bjöd in våra närmaste till en liten ceremoni i stadshuset, sen gick vi ut och åt efteråt.  Helt perfekt för oss som inte ville ha något stort alls.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Farwuq
2017-06-18 11:32
#9

Minimalt borgerligt bröllop, endast en handfull kände till det.
_(4-5 pers. dvs vittnen och någon enstaka till, ingen släkt eller så)
_

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[PeterTM]
2017-06-18 11:51
#10

Hastig borgerlig vigsel, långa varianten som tog 3 minuter, i Uppsala stadshus för att hinna före sonens födelse, bara vittnena kände till det.

Fransu
2017-06-18 15:29
#11

Vi gifte oss i kyrkan med släkten inbjuden. I princip hela min (väldigt stora) släkt bor i Finland, så långt ifrån alla kom. Men vi var runt 30 stycken allt som allt. Efter kyrkan hade vi middagsbjudning och umgänge i en hyrd lokal.

Hade jag fått spola tillbaka tiden så hade det bara varit jag, min man och vittnen. Under hela mitt bröllop kände jag mig som om jag var på maskerad. Kände mig inte alls bekväm med att "stå brud".

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Åsa S
2017-06-19 09:05
#12

Kyrkligt bröllop för 3år sedan med ca 50 av de närmaste släktingarna, jag hade en grön klänning och en liten brudbukett inget smink och håret hade jag fixat själv, jag ville känna mig som mig själv när jag gifte mig. Hembygdsgården vid kyrkan hyrde jag gratis och buffen betalade mina föräldrar. Och vi hade valfri klädsel alla fick komma som de ville, rätt många var barn på bröllopet så det var ett ganska lugnt och lättsamt bröllopsfirande.

Leifsdotra
2017-06-19 09:21
#13

Jag har aldrig tyckt att det kändes viktigt att gifta sig, men det var väldigt viktigt för min man. Däremot kände jag att om det ändå ska bli av så vill jag ha ett "riktigt" kyrkbröllop, och så blev det. Vi hade ca 40 gäster och hade middag på gästgiveri efteråt. Festen fortsatte sedan hemma hos oss. 

Jag köpte klänning för att jag inte hittade någon snygg att hyra, mannen hyrde frack. Jag sminkades och fixade håret hos frissa och så kostade ju fotografen och min blombukett en del. Så visst kostade det en del, men det var ju ett val vi gjorde. Och om 1½ v firar vi 21-årig bröllopsdag 🙂

Annons:
JMW
2017-06-19 23:06
#14

Vi gifte oss i smyg. Den enda som visste något var min dotter (hundvakt). Det blev borgerligt i rådhuset och efteråt åkte vi iväg på en kryssning. Dagen efter hade vi en liten vigselannons i lokaltidningen. Hörde efteråt att några satte kaffet i halsen. Några blev också lite sura för att vi gjorde som vi gjorde. Det kan jag inte riktigt förstå. Det var ju en sak mellan mig och maken. Vi hade absolut ingen lust med något stort eller någon tillställning efteråt.

Upp till toppen
Annons: