Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 820 ggr
Maria
2017-05-31 10:26

Gummistövlar

Jag har ju varit iväg på röntgen och har åkt genom hela stan med buss och ett byte. Det är ju jättemycket människor i omlopp på morgontimmarna och det hällregnade. Det har även regnat hela natten.

Då upptäcker jag att jag är den enda som har gummistövlar😮

Använder man inte det längre? Jag såg allt från gympaskor, skinnskor, sandaler och högklackat men inga gummistövlar.

Använder ni gummistövlar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
2017-05-31 11:03
#1

Köpte faktiskt ett par gummistövlar för ett tag sedan, men har inte använt dem än. Det var länge sedan jag hade gummistövlar faktiskt, men det beror nog mest på att jag oftast inte är ute i regnväder - om det inte råkar komma en skur när jag inte är beredd på det.

Tycker det är väldigt praktiskt med gummistövlar, men har svårt att hitta några som inte är tunga och klumpiga att gå med. Hade ett par jättesnygga stövlar för länge sedan. De såg ut som vanliga läderstövlar, men var helt vattentäta. Nackdelen var att de var fodrade med något teddyliknande material, som förvisso var skönt på vintern men på sommaren blev det för varmt. Tyvärr gick de sönder, och jag har inte lyckats hitta något liknande dem igen, trots idogt letande.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2017-05-31 11:50
#2

Hejsan Maria 🙂 

Det verkar inte som det är så mycket folk som har det på sig längre , kan säga att jag inte har det på mig. 

Gick in på Zalando.se , ville kolla vad som fanns och i vilka priser, , helt otroligt , från 374:- , dessa nedsänkta med 20% - annars kostar dem lika mycket som vilka skor som helst.(  Lånade bild på hemsidan)

HH 🙂

Maria
2017-05-31 12:13
#3

#2 Jag tog bort bilden med tanke på upphovsrätten. Hoppas det är OK. Det var snygga stövlar i alla fall😉

Mina köpte jag på Rusta tror jag det var. De var inte så dyra. Kanske 200 ungefär. De är halvhöga, bruna med små blommor,

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2017-05-31 12:19
#4

Jag har gummistövlar.  Ett måste på hundpromenader i blött väder. Fast om jag åker in till stan så har jag inte gummistövlar på. Då blir det skor.

Maria
2017-05-31 15:07
#5

#4 Även om det hällregnar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2017-05-31 15:10
#6

#5 Ja, inte åker jag till stan för att handla eller göra andra ärenden i gummistövlar. Den tanken har aldrig slagit mig.  Gummistövlar är till för trädgårdsarbete eller hundpromenader. 😃

Annons:
Maria
2017-05-31 15:20
#7

#6 Ops. 😃

Jag har aldrig tänkt tanken att det inte skulle passa i stan. Det blir ju lika vått här så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2017-05-31 15:29
#8

Trodde det var poppis med fina stövlar! Med blommor t. ex

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2017-05-31 15:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Så här ser mina stövlar ut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Soligajag1
2017-05-31 16:14
#11

#9  Ingen fara Maria , jag förstår. 

Dina stövlar är riktigt snygga!! 🙂👍

HH 🙂

JMW
2017-05-31 16:19
#12

#7 Jag har liksom svårt att tänka mig att gå i butiker eller handla i gummistövlar. Tror inte det är så kul att köra bil i sådana heller.  Jag har ett par gröna med högt skaft. Hur snyggt är det?

Kommer inte dina stövlar från Jula?

Maria
2017-05-31 16:28
#13

#12 Det kan säkert vara Jula. Jag blandar ihop ställena😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
2017-05-31 16:54
#14

Är det blött har man gummistövlar tycker jag, oavsett om man är på Wall street eller här ute i leråkern. Själv har jag dock inga längre eftersom det är komplett omöjligt att få på gummistövlar (eller någon annan sko med skaft) på protesfötterna.

Jag har länge letat efter botiner eller åtminstone galoscher, men de förstnämnda verkar inte ens existera längre och galoscher tillverkas bara för fina lågskor, det finns inga som går att få på sportskor, så jag brukar sätta på blå skoskydd när jag går ut i regn.

Maria
2017-05-31 18:23
#15

Många jag såg idag var helt genomblöta om fötterna. Vattensamlingarna var så stora så man kunde inte hoppa eller gå runt så det var bara att plaska vidare.

Jag tänker att man förstör sina skor.

#14 Vår son gillar skor och har en del finare som han skaffat galoscher till😉

Jag förstår att det blir svårt om man måste ha sportskor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
2017-05-31 18:40
#16

Om det är hällregn och man måste ge sig ut är det väl helt ok att ha gummistövlar, både i och utanför stan. Stå på dig Maria! 🙂

Dioramabyggare
2017-05-31 21:19
#17

Jag har ett par gummistövlar som slutar uppe vid armhålorna, köpta att ha vid geocaching på platser där det är extradjupt vatten 😉.

Maria
2017-05-31 21:30
#18

Haha. De får du ha nästa gång du åker till stan :-D

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Caeli
2017-05-31 21:59
#19

Använder mina röda gummistövlar mycket. Speciellt  på våren och på hösten, men även  vintertid om det inte finns någon snö.  De är både bra och praktiska. Sedan passar de kanske inte till alla kläder och tillfällen, men visst kan man åka och handla i dem . Det har hänt 🙂

Tarotstollan
2017-05-31 23:25
#20

Jag fick den uppfattningen att det nästan bara är folk som vuxit upp ute på landet som använder gummistövlar numera. Så sa  "stadsfolket" till mig för några år sedan, då de undrade vad det var jag hade på fötterna. Jag äger ett par seglarstövlar och det är de enda jag kan ha.
Önskar jag kunde ha riktiga gummistövlar men skaften är så smala på de höga stövlarna att jag får köpa storlekar som jag kan simma i om jag skall få på mig dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
JMW
2017-05-31 23:51
#21

#20 Jag har också problem med skaften men jag löste det genom att klippa ett jack baktill. Funkar utmärkt.

Tarotstollan
2017-06-01 00:34
#22

#21. Tack för tippset, skall försöka tänka på det nästa gång jag behöver köpa gummistövlar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2017-06-01 05:49
#23

Småbarn har i alla fall stövlar på sig oavsett om det är på landet eller stan 🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2017-06-01 08:19
#24

#23  Det är klart småbarn har gummistövlar när det regnar , , jag satt alltid på gummistövlar på mina barn, när vi skulle nånstans när det regnade , , även till dagis! 🙂

HH 🙂

Honestyisdead
2017-06-01 14:37
#25

Jag har gummistövlar om det regnar. Kvittar om jag ska till stan eller möte. Är självklart för mig.

aggeelin
2017-06-01 14:45
#26

Jag tror att en del stadsfolk har fin nä trendiga stövlar typ Ilse Jacobssen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
2017-06-01 14:46
#27

#25 Bra där Hera, don efter väder är en självklarhet tycker jag. Finpuppor i regn för att se snygg ut är som att gå utan mössa i minus 20 för att inte rufsa till håret, löjligt fåfängt 😃

Annons:
Maria
2017-06-01 14:47
#28

#26 Bara de tål regn så…😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flisan708
2017-06-03 18:23
#29

Jag använder gummistövlar i stugan jämt. Är även ägare till ett par ballerinaskor i gummistövelmatrial. De använder jag överallt.

flisan708
2017-06-03 18:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Såhär ser mina ballerinaskor ut.

aggeelin
2017-06-03 18:40
#31

#28 de tål regn mycket bra! Rejäla. Men passar inte min fot- jag har för smal häl.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2017-06-03 18:40
#32

#28 de tål regn mycket bra! Rejäla. Men passar inte min fot- jag har för smal häl.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: