Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 557 ggr
Maria
5/28/17, 7:27 AM

Godmorgon söndag 28 maj

Godmorgon på er.

Det är redan 20 grader ute hos oss. Ser ut att bli en lika fin dag idag som igår.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fransu
5/28/17, 7:32 AM
#1

God morgon!

Här skiner solen och det var riktigt varmt ute när jag var ute med hundarna. Men enligt väderappen ska det komma ordentligt med regn hos oss idag. Nåja, inte ett mörkt moln så långt ögat kan nå än så länge.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Soligajag1
5/28/17, 7:43 AM
#2

Gomorron ! 🙂 

Här är det 20 grader nu, , det blir en het dag idag !! Måste dricka mycket vatten och inte sitta i solen för länge, , 😂 ☀️

HH 🙂

Maria
5/28/17, 7:52 AM
#3

Här kommer en liten sångfågel

http://folja.net/articles/4357

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
5/28/17, 8:08 AM
#4

Godmorgon! 21 grader här nu. Ännu en varm dag har börjat. Jag älskar det!

Vilken alldeles underbar liten sångfågel!!

Tarotstollan
5/28/17, 8:10 AM
#5

#3. Nymfkakduor är jätteroliga men väldigt högljudda emellanåt. En av mina brukade dansa när jag visslade, allra helst gillade han Bjällerklang….😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Janssonlisa]
5/28/17, 8:43 AM
#6

#3 åh så sött, undar hur lång tid det tog att lära in det! :o

Fint väder här också. Har jobbat dygn (sovande natt) och jag är glad att vi har fläkt. 😞 När jag sover hemma brukar jag alltid sova i källaren när det är varmt. Är så svalt och skönt.

Annons:
Maria
5/28/17, 10:23 AM
#7

Nu blev det alldeles mörkt ute och så börjar tunga regndroppar smattra mot taket😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
5/28/17, 10:44 AM
#8

Godmorgon! En varm dag idag så det blir frukost ute i trädgården

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
5/28/17, 10:45 AM
#9

Bilden nu då!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
5/28/17, 10:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Dillpionen blommar vackert men kort!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
5/28/17, 11:06 AM
#11

Åh vilken vacker blomma. Jag vet inte om jag sett någon sådan förut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/28/17, 12:28 PM
#12

Vilken tur att jag inte vattnade ute i morse för nu fullkomligt vräker regnet ner.

Synd att det blev sådant här väder idag då det är stadsdelen Majornas stora megaloppis ute. Det brukar vara trevligt. Folk säljer saker i varje vrå av gatorna och runt plaskedammen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
5/28/17, 1:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

God eftermiddag 🙂

Här är 27 grader och soligt, som tur är blåser det kraftigt, annars stod jag inte ut. Imorgon ska det blir 13 grader och regn enligt SMHI och sedan fortsätta regna hela veckan.

Dillpioner har vi både här och där, jag brukar sprida frön lite överallt för den verkar inte vilja sprida sig själv. Vill du ha några frön Maria?

Annons:
Maria
5/28/17, 1:48 PM
#14

#13 Åh tack så mycket Peter men här finns ingen plats tyvärr. I år har jag t,om grävt upp och grävt bort för att allt vuxit sig så tätt. Man jag ska försöka komma ihåg kanske till nästa år om det finns plats att du har frön Tack❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
5/28/17, 4:52 PM
#15

#14 Visst, jag tar alltid hand om fröna 🙂

aggeelin
5/28/17, 8:22 PM
#16

#13 Ja det stämmer att dillpionens frö inte sprider sig själv. De är så vackra tycker jag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: