Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 842 ggr
[PeterTM]
5/19/17, 6:04 AM

God morgon fredag 19 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon 🙂

När jag gick upp kl 04.00 var det 13 grader! Skulle visst bli 28 idag, tur att jag är på dialysen då.

Annons:
Maria
5/19/17, 6:10 AM
#1

Godmorgon.

Här har vi 12 grader just nu men det blir säkert varmare. Jag hade gärna sovit ett par timmar till🤫

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
5/19/17, 7:32 AM
#2

Godmorgon , , 

Här är det 18 grader , , skulle bli 24 sen, lite smog ute , , men varmt ! måste passa sig idag så man inte får brännskador 😉 mycket vatten , 

Önskar er alla en toppenfin fredag!! Kram 🤗

HH 🙂

JMW
5/19/17, 8:11 AM
#3

Morrn morrn! 18 grader just nu men höll på att få hicka när jag kollade SMHI:s prognos. Upp emot 30 grader idag! Så nu ska jag iväg och jobba några timmar sedan blir det linne och shorts på. AC ska köras igång på övervåningen så sovrummet blir drägligt till natten.

aggeelin
5/19/17, 8:25 AM
#4

Godmorgon! Vilken dag! Det är som är gå från vinter till sommar i ett svep!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
5/19/17, 8:31 AM
#5

#4 Precis! För bara en dryg vecka sedan var det ju kyligt. Jag älskar detta!Älskar värmen! Tjohooo!

sjukkatt
5/19/17, 9:15 AM
#6

#0 Vacker katt och god morgon! :-)

Här skiner solen också idag! :-) Härligt!

Annons:
Leifsdotra
5/19/17, 9:58 AM
#7

Underbart att värmen äntligen kommer 🙂 Gräset tar fart så det blir lite mer grönt och inte bara hö till djuren, det är efterlängtat! 

#0 Vacker katt 🙂

[Janssonlisa]
5/19/17, 10:37 AM
#8

Oj så fin kisse!

Underbart väder här med! gick upp tidigt för att gå ut med hunden innan det blev för varmt för oss… nu är jag på jobbet och hunden hos dagmatte. Jobbar till 18 sedan tar jag helg!

Trevlig Fredag! 🌺☀️

Maria
5/19/17, 2:37 PM
#9

Nu är det plötsligt sommar😮

Jag undrar var våren tog vägen?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
5/19/17, 5:06 PM
#10

#9 Exakt  Maria , , vilken sommar värme, , 26 + o en sådan där smog som "darrar" i gräset , , ser barnen härutanför , springer i t-shirt o shorts . 🙂

Ska visst bli varmt imorn, Lördag , här. ☀️ 

Ska på barnkalas imorn, , hoppas kompisen min kan duka i trädgården , saft o bulle 🙂

HH 🙂

[PeterTM]
5/19/17, 5:06 PM
#11

#6, #7  Tack, han heter Caesar och är en 6 månader gammal lilamaskad Helig Birma-pojk 🙂

Nu har det mulnat på lagom till jag kom hem och det är jag glad för, jag avskyr så höga temperaturer som 28°C i skuggan, det går ju inte att göra ett handtag utan att bli helt svettlackerad då. Jag gillar 18 grader i skuggan 😃

Soligajag1
5/19/17, 5:10 PM
#12

#11 Ja,  tänk när manva ung o grön, , då orkade man jobba + att sitta i solen efteråt, , utan att svettas 🙂 

Idag blir man helt slut utav att ta en promenad i detta väder . Tog en promenad igår till vårat Köpcenter i Erikslund , ca 20 min, rask takt . Svetten lackade , , puh,

HH 🙂

JMW
5/19/17, 7:44 PM
#13

Tänk vad olika vi är. Jag älskar detta. Har staplat ved och stått och kluvit vet också. Varmt? Jo, närmare 29 men det gör mig inget. Svettigt värre men hellre det här än det vi hade för bara en dryg vecka sedan. Vi har premiärätit middag ute. Möblerna bar vi fram tidigare idag. Nu ska bara grillen fram också så är sommarsäsongen här på riktigt.

Annons:
[PeterTM]
5/19/17, 8:01 PM
#14

#13 Haha, ja alla är olika. Jag blir som om jag hade hög feber när temperaturen går över 23 i skuggan och orkar ingenting, knappt så jag orkar stå ens. Det blir för mig lika illa som när det är för kallt för fingrarna att vara ute och pyssla med något. 🥵

Blir man svettig är det förstås bara att duscha, fast lite jobbigt tycker jag att det också kan bli om jag måste duscha flera gånger samma dag, det tar mig en timme varje gång 😉

Jag ser fram emot söndag, då skulle vi visst få 18 här 😃

aggeelin
5/19/17, 8:44 PM
#15

God kväll! Jag älskar också värme! Jag var och tränade efter jobbet. Ett svettigt pass. Nästan inget var torrt på träningskläderna sen men svetten kyler bra :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
5/19/17, 9:34 PM
#16

Jag har ju också alltid älskat värme så jag är glad nu😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leifsdotra
5/19/17, 10:07 PM
#17

#11 Jag hade en brunmaskad birma för många år sedan. Klar favoritstad ☺

Leifsdotra
5/19/17, 10:08 PM
#18

Äsch, autokautokorrigerimg…. Favoritras skulle det såklart stå!

[PeterTM]
5/19/17, 10:24 PM
#19

Vi satt och åt middag, lite sent kanske, klockan var runt 18.30. Jag var i köket och skulle ställa ner kastrullen i diskhon (de andra åt chicken nuggets, jag åt chili con carne med ris). De andra var kvar på altanen. 

Jag stod där vid diskbänken och skulle just öppna kranen när ett fasanfullt kraschljud hördes snett bakom ryggen, vände mig om och ugnsluckan hade exploderat, små fyrkantiga glasbitar över hela köksgolvet och en stor hög rakt nedanför, handtaget sprängdes loss och låg i högen. 

Tänk om vi haft småbarn hemma, det var säkerhetsglaset som exploderade, det som ska vara helt barnsäkert och inte ens bli hett när man använder ugnen. Sökt lite på nätet, spistillverkarna slår ifrån sig och säger att det inte är något som har med dem att göra 😮

Maria
5/20/17, 7:11 AM
#20

# 19 Men fy vad obehagligt.

Jag trodde knappt det var möjligt men där ser man…. Är spisen ny eller gammal?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
5/20/17, 7:14 AM
#21

#20 Den är några år, kanske fem eller sex.

Maria
5/20/17, 7:16 AM
#22

Det känns som om rutan borde vara härdad då.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
5/20/17, 9:30 AM
#23

Men Peter! Så obehagligt! Hade ni använt ugnen eller small det ändå?

Upp till toppen
Annons: