Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 474 ggr
Maria
5/1/17, 7:52 AM

Godmorgon måndag 1maj

Godmorgon på er.

Det är sol i Göteborg och 9 grader ute.

Jag kan inte fatta att det redan är första maj. Tiden går så fort.

"Dagarna står som spön i backen" läste jag en gång och tyckte det var ett kul uttryck.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
5/1/17, 8:00 AM
#1

Godmorgon! Efter frosten, -4,4, så har det nu klättrat upp till 5 grader. Underbar morgonpromenad avklarad. Jobb idag trots röd dag.

Maria
5/1/17, 9:34 AM
#2

Är det någon som ska demonstrera?

Jag har aldrig gjort det men däremot varit åskådare många gånger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
5/1/17, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Godmorgon! Idag helgens enda sovmorgon. Har njutit frukost i uterummet. Någon demonstration blir det inte. Har knappt sett någon på riktigt. Jag ska ut i trädgården och jobba lite. Men först plantera lite plantor jag köpte igår; tomat och paprika.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
5/1/17, 1:01 PM
#4

Jag demonstrerar med att arbeta. 😂

Hemma nu i alla fall. Ätit lunch ute i solen. Underbart och jättevarmt. Äntligen!

Maria
5/1/17, 2:04 PM
#5

Vi har tagit en liten promenad i det fina vädret.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/1/17, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Får se om jag får med någon bild.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
5/1/17, 2:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

En bild till

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/1/17, 2:11 PM
#9

 Det tar 4 minuter att gå till denna lilla sjön från vår dörr. Det finns fler små "sjöar i närheten också men denna är störst.

Förr kallades den för Svarte Mosse men nu har den namnet Torpadammen efter Högsbotorpen som låg här i många år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
5/1/17, 3:59 PM
#10

Så fint Maria!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
5/1/17, 4:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag sitter ute vid vårt lilla trädgårdsskjul och har det skönt i solen

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
5/1/17, 4:02 PM
#12

Ha ha … är upp och ner!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
5/1/17, 4:15 PM
#13

#12 Tur att man är vig😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
5/1/17, 6:10 PM
#14

God aftonkvist 🙂

Minusgrader när jag gick upp vid fyra i morse, nu är det 14 grader i skuggan, men den kalla vinden slipper vi inte.

Demonstrera … skulle inte tro det. Jag har deltagit i en demonstration en gång och det är en av två saker i livet jag gjort som jag skäms allra mest för. Det var en demonstration mot kärnvapen som gick från armébarackerna på Gärdet till ryska ambassaden bakom DN-skrapan. Minns inte exakt årtal, men det var under Breznjevs tid någon gång på 70-talet. Aldrig mer att jag gör något så urbota fånigt som att vandra i grupp med plakat och skandera.

Upp till toppen
Annons: