Annons:
Läst 788 ggr
Maria
4/25/17, 10:07 AM

Vilda djur

Det finns så många olika djur på vår jord och då tänker jag inte på våra husdjur.

Finns det några djur som ni är extra fascinerad av?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
4/25/17, 10:18 AM
#1

Vargar! Älskar dem :D

Ugglor, leopard med :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sommarek
4/25/17, 10:22 AM
#2

Så gott som allt, skulle jag vilja påstå, utom människor… Kråkfåglar, igelkottar, nyckelpigor, humlor, reptiler, getter (tama som vilda), kattdjur… Jag skulle nog kunna rapa upp de flesta arter i världen, tror jag.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Soligajag1
4/25/17, 10:30 AM
#3

Panter är min passion!  😉

HH 🙂

Maria
4/25/17, 1:22 PM
#4

Jättemantan som också kassas Djävulsrocka tycker jag är så vacker.

I havet finns det så mycket fint och spännande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sommarek
4/25/17, 1:27 PM
#5

#4 Åååh, ja. Rockor överlag är så mysiga och lugnande att titta på.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Leifsdotra
4/25/17, 1:53 PM
#6

Elefanter är faschinerande, fast jag har aldrig sett någon i verkligheten annat än på cirkus tyvärr. Och det var länge sedan, nu skulle jag inte gå på en cirkus där man håller den typen av djur!

Vargar är otroligt spännande också. Intelligenta djur och vackra, Fast samtidigt obehagliga att ha alltför nära, vi har ju får så det är klart att jag oroar mig lite. Det finns varg häromkring, har sett spår i snön och grannar har sett på avstånd. Men vi gör vad vi kan för att skydda våra får och vargarna gör vad de behöver för att leva. Hoppas våra vägar inte möts så att vi kan leva som vi vill på varsitt håll.

Annons:
JMW
4/25/17, 5:08 PM
#7

Jag har några faktiskt. Vargar (klappat dem i hägnet på Kolmården), tiger, havsörn och späckhuggare. Det är nog mina topp 4.

[PeterTM]
4/25/17, 6:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har nog egentligen inget favoritdjur, gillar alla utom de som parasiterar på mig. Rent spontant kommer jag att tänka på bålgeting och de stora skalbaggarna, ekoxe, noshornsbagge, guldbagge, timmerman, sandjägare.

För ett par år sedan kom en bålgeting för att hämta träfiber på den sämsta av våra husgavlar. Jag hörde ljudet av den långt innan jag såg den, oerhört mäktigt flygljud. Jag försökte fota, men hade bara ett normalobjektiv på kameran och den satt 7 meter upp på väggen, så det blev en rätt suddig bild, men man ser i alla fall att det är en bålgeting, 35-40 mm lång.

Maria
4/25/17, 6:28 PM
#9

#8 Oj, det är en stor geting.

Späckhuggare är också mäktiga djur.

Sedan har jag alltid varit fascinerad av bläckfiskar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
4/25/17, 7:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Alla djur har ju sin fascination tycker jag, men också många hemska drag. Jag såg exempelvis senast igår en flock späckhuggare som dränkte en gråvalkalv genom att tynga ner den under vattenytan så att den inte kunde andas.

Likadant är det med vargar. Om en främmande hanvarg råkar kliva över en annan vargflocks revirgräns blir han sliten i stycken direkt. Man kan gilla, men också ogilla alla djur för delar av beteendet, men det är för att vi är människor som ser till individer, i naturen finns inte det, naturen tar bara hänsyn till artens fortlevnad och ofta inte ens det.

En annan cooling är ju trollsländan, så häftiga djur och såna ofattbart skickliga flygare som kan ta en fluga i flykten.

[PeterTM]
4/25/17, 7:46 PM
#11

En annan sak som är riktigt tragisk när det gäller djur och växter är att vi människor utrotar tre arter i sekunden. En del nyupptäckta djur och växter hinner aldrig klassificeras för att de hunnit dö ut innan.

Maria
4/25/17, 8:19 PM
#12

Ja det där med människans påverkan på naturen är ren tragik.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
4/25/17, 8:34 PM
#13

Dromedarer tycker jag är mäktiga djur.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Dioramabyggare
4/26/17, 12:22 AM
#14

Vargar, delfiner, späckhuggare, ormar, lövgrodor, en del spindlar.

😍

Honestyisdead
4/26/17, 4:07 PM
#15

Efter att ha träffat elefanter i Thailand blev det mitt favoritdjur.

Sommarek
4/26/17, 4:19 PM
#16

Jag glömde kamel och älg, djuren med de mjukaste mularna som finns.  😍

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Soligajag1
4/27/17, 9:02 AM
#17

Katten är min favorit , , den härstammar ju från djungel djuren , Tiger , Leopard o gepard. 

HH 🙂

Maria
4/29/17, 3:18 PM
#18

Bergsgetter är också väldigt fascinerande djur tycker jag. Helt makalöst att de kan leva på sådana branta berg och så är de klövdjur dessutom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: