Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 428 ggr
Maria
2017-02-28 08:51

Stränder

Här kommer en länk med de 25 bästa stränderna i världen.😉

Jag kollade snabbt igenom och det visade sig att min favoritstrand fanns på 9:e plats. Elafonissi på Kreta.

http://www.gp.se/livsstil/h%C3%A4r-%C3%A4r-de-25-b%C3%A4sta-str%C3%A4nderna-i-v%C3%A4rlden-1.4174920

Det är många år sedan jag var där nu men kan aldrig glömma den rosa sanden och det turkosblå havet. Sanden består av krossat snäckskal, därav sin färg. Jag har en liten burk här hemma med "sand" från Elafonissi.

När vi besökte stranden så hade vi hyrt jeep och det var en vindlande guppande färd till en ganska öde plats. Där fanns en slags husvagn/bil som serverade enklare saker och dryck. Det fanns en del solstolar och parasoller men inte mycket mer

Idag ligger där både restauranger och hotell så jag gissar att jag skulle bli besviken om vi åkte tillbaka.

Egentligen gillar jag inte stränder med all sand utan föredrar klippor om man ska bada med denna plats var ändå oförglömlig.

Vad gillar ni? Har ni någon favoritstrand eller klippor?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Dioramabyggare
2017-02-28 09:43
#1

#0: Mina "favoritstränder" är grässtränder, gärna med små klippblock i vattenbrynet😍.

Sandstränder gillar jag inte.

Carmarino
2017-02-28 17:02
#2

Föredrar också klippor. Gillar inte att "ha halva stranden med mig hem". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Dioramabyggare
2017-03-01 07:35
#3

#2: 🙂

Några av min barndoms sommrar tillbringade jag på en plats vid kusten där det luktade massor av rutten tång *gulp*. Men ljudet av fiskebåtarnas tändkulemotorer gillade jag 😍.

Så här lät de…

Carmarino
2017-03-01 12:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2 För mig luktar rutten tång sommar. 😃
Tången på bilden är dock inte rutten - än.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[PeterTM]
2017-03-01 22:47
#5

Jag är inte så förtjust i att gå på stränder längre sedan jag blev protesgångare. Sand är rena "gröna döden" för mekaniken i fötterna och är det stenigt kan jag inte hålla balansen, så ska jag välja strand idag blir det klipphällar 🙂

Upp till toppen
Annons: