Annons:
Läst 393 ggr
Maria
2/23/17, 4:23 PM

Tama vilda djur

Har ni någon gång stött på något vilt djur som det gått att få "kontakt" med?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
2/23/17, 7:02 PM
#1

Flera gånger, men man måste alltid ha med i bakhuvudet att det faktiskt är ett vilt djur, det går inte att lita på dem som på en snäll vovve.

När jag var i Chignecto, Kanada för 30 år sedan, fanns en halvtam vitsvanshjort på incheckningsstället. Den var omhändertagen som moderlös kalv, flaskmatad och därefter matad på platsen. 

Det gick bra att låta honom lukta på fingrarna och röra vid pälsen, men en dag var det en kille som tog tag i ena hornet och då blev hjorten förbannad och gav killen ordentligt med stryk, både med klövarna och med hornen.

Maria
2/23/17, 7:07 PM
#2

#1 Så spännande.

När sonen var liten och vi var i Slottsskogen så kom en ekorre och fullkomligt kastade sig över vår mat. Man såg att han hade haft en stor skada i ansiktet som var lite "snedläkt" så jag gissar att ha varit omhändertagen av människor.

Han satt på axeln och riktigt gosade i knät och tyvärr hade man ju inte kamera tillhands förr på samma sätt så jag har inga bilder.

Han var i alla fall hur gosig som helst och sonen var lycklig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: