Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 763 ggr
aggeelin
2017-02-23 08:04

Godmorgon torsdag 23 feb

Godmorgon! Här tittar solen fram. Hoppas den smälter isen därute! Önskar alla en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
2017-02-23 08:16
#1

Godmorgon Agge och alla andra som vaknar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2017-02-23 08:21
#2

Gomorron 🙂 

Här skiner solen med!!! Yes!! Snön har smält lite, , o plogbilarna  förde ett sånt liv inatt o tidigt i morse, , så jag kunde inte sova 🙂 

Idag blir det en tripp till ett finskt Ålderdomshem med  pappa o syster min, skoj!! 🙂 Mat har vi bokat , Kalakeito ( fisksoppa)  finsk såklart! med bröd till o kaffe . Smaskens , 🙂 

Önskar er alla en toppenfin Torsdag!!! 

Kram Kram // 🤗

HH 🙂

Agafia
2017-02-23 08:26
#3

God morgon snön tog en paus i natt men nu vräker det ner igen , -5 grader o blåst .

aggeelin
2017-02-23 09:32
#4

Här var det många plogbilar ute igår kväll. Det var tur för idag har snön på vägen frusit. Vår lilla "stig" till de fyra husen i vägföreningen är välskottad så all snö är borta. Den större vägen vid de andra husen är helt oplogad och där är snön frusen så vägen är helt ofarbar för cykel och gångare.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2017-02-23 11:37
#5

Jag har varit och handlat nu och det var kallt tyckte jag. 

Jag har kommit på en av orsakerna till att jag fryser så är att jag kan inte röra mig så fort. Det är ju annars det bästa när man fryser att gå i rask takt men jag går ganska långsamt och vingligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-02-23 12:39
#6

God eftermiddag 🙂

Soligt, 1 minusgrad och omkring 10-15 cm snö har vi här. Jag sov länge idag, upp 10, ätit frukost, smurfat lite här och nu ska jag hämta något efterlängtat. jag är galen i knivar och yxor och för några veckor sedan beställde jag världens största springkniv från Italien. Idag har den kommit, min samling får en "drottning" 😃

Annons:
Maria
2017-02-23 12:42
#7

#6  Den får du visa på bild🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2017-02-23 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Idag såg jag de första små krokusarna hemma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2017-02-23 18:33
#9

#8 oj! Redan!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
2017-02-23 18:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#7 Okej

Maria
2017-02-23 18:50
#11

#7 Jag visade min man bilden och han blev mäkta imponerad🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-02-23 18:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#12

Idag har det varit soligt hela dagen och jag var ute en sväng på eftermiddagen för att dokumentera lite. Det smälte på bra från taken i solen men vi har ju fått en del snö, så det tar nog ett tag innan den smält bort helt.

Kattbusarna blir allt vildare i sina lekar, de går bra ihop, vilket förstås är en lättnad. Livia har mjuknat upp ordentligt och är med överallt. Alla får gosa med henne, men hittills har ingen fått lyfta upp henne. Hon sover ibland på fotänden av sängen, medan Caesar klämmer in sig emellan oss där det är som trängst. Livia gillar att tugga på ampelliljorna i köksfönstret, så det är väl bara en tidsfråga innan de är nerstubbade helt 🙂

Maria
2017-02-23 18:55
#13

Så vackert hus ni har🙂

Katterna är ju också så fina. Roligt att de funkar bra tillsammans.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
2017-02-23 22:57
#14

#5. Det är lika dant för mig, jag kan heller inte gå så fort att jag kan hålla värmen när jag är ute. Värst är det med fötterna, det räcker inte att skorna är varma, jag fryser ändå.

#12. Ni får så havregräs så de har att tugga på.

Har varit ute en sväng och tittat på fotografier från Toscana nu ikväll. Jättefina bilder som fotografen hade ställt ut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
2017-02-24 08:21
#15

#12 så roligt att det går bra med katterna!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: