Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 441 ggr
aggeelin
2/22/17, 1:29 PM

Vad har du på fötterna på vintern?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyfiken på- vad har du på fötterna på vintern? (Mest nyfiken på ute) och hur motiverar du ditt val? Själv har jag någon sorts kängor lite olika beroende på väderlek. De här passade idag när det var snö och halt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
mangemani4
2/22/17, 1:36 PM
#1

personligen följer jag inget mode och jag är inte ute efter att det ska se så snyggt ut som möjligt, brukar ha på med sådant, vare sig det handlar om kläder eller skor, som är skönast och som gynnar mig själv. på vintern så har jag ett par sköna och varma dubb/spikskor, har dock ingen bild, men de heter iceberger eller nått i den stilen. låter lite när man går inne i en butik(inte för att det bryr mig), men man är garanterat halkfri:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

aggeelin
2/22/17, 2:02 PM
#2

#1 praktiskt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Dioramabyggare
2/22/17, 2:22 PM
#3

Vandrarkängor när jag är ute på geocaching, mjuka "dubbade" kängor när jag ska något ärende till stan.

Agafia
2/22/17, 3:49 PM
#4

Höga " päls" fodrade kängor / stövlar typ Graninge model i foten när jag går ut med hunden annars lite nättare Gortex kängor .

Maria
2/22/17, 3:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här kommer mina älskade vinterkängor. De är inne på fjärde säsongen tror jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

citytjejen
2/22/17, 5:23 PM
#6

Nu när det är lite snö så använder jag ett par nättare kängor från Clarks, med lite skaft och snörning, i svart skinn. En praktisk sko måste även vara snygg, tycker jag! Följer inte modet medvetet, men om jag skulle gilla en sko som är modern, snygg och praktisk för vinterbruk så säger jag inte nej 🙂
Gillar inte grövre kängor, känner mig inte bekväm i sådana av fåfänge-skäl😃

/Christina

Annons:
Tarotstollan
2/22/17, 6:50 PM
#7

Bruna varma vinterskor som är ca 30 år gamla! 😮Utanpå är de snygga, inuti ser de ut som något en hund tuggat på…😃 Tyvärr är det nog sista säsongen för dem, för nu börjar skinnet ge sig så de läcker.
Har också både bruna och svarta grovkängor, svåra att gå i då de är så tunga tycker jag. Fick ta dem idag i slasket och det känns i benen.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Åsa S
2/22/17, 8:43 PM
#8

Icebugs varma, bekväma, håller många år och har piggar under så man inte halkar.

[PeterTM]
2/23/17, 12:23 AM
#9

Ett par blå Nike Vomero är vad som gäller för mig just nu. Samma dojor varje dag tills de tar slut, då byter jag 🙂

Vixxen
2/23/17, 12:42 AM
#10

Med mina funktionshinder är skor ett besvärligt kapitel. Hittade för några år sen en modell med bra stöd för fot och fotled, men som ändå är lätta. De måste vara rymliga också så de ortopediska sulorna ryms utan att de blir klumpiga. Sen gör det ju inget om de är varma också!

Blev sen överlycklig när de reade ut exakt samma modell på en affär så jag kunde köpa flera par. Helt perfekt att slippa leta skor !

aggeelin
2/23/17, 9:28 AM
#11

#10 vilken tur du hade!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Vixxen
2/23/17, 11:10 AM
#12

#11 Ja, blev supernöjd! Det är alltid ett aber när man ska försöka hitta skor som fungerar…

Maria
2/23/17, 11:12 AM
#13

Ja det finns väl inget härligare än att gå bekvämt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Vixxen
2/23/17, 11:17 AM
#14

#13 Ja, bekvämt och funktionellt är viktigt annars kan jag inte gå överhuvudtaget! 😛

Leifsdotra
2/24/17, 2:55 PM
#15

Om jag ska till jobbet - tunnfordrade svarta skinnskor av Jodpursmodell

Hemma - tjockfordrade vinterkängor med kraftig sula och rymliga nog för rejäla raggsockar.

aggeelin
2/24/17, 3:11 PM
#16

Att gå bekvämt är viktigt! Det är liksom det skorna är till för. Sen kan det också vara trevligt om de är snygga också men först sköna och användbara!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: