Annons:
Etikettövrigt
Läst 688 ggr
Eda
2017-02-19 15:35

Apropå lösenord, död & ev. sjukdom

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maria skrev igår om hur viktigt det är att någon annan person har tillgång till lösenord när man dör**.

**Detta är jätteviktigt, men vad man också bör tänka på förutom koder INNAN man ev. blir dement, svårt sjuk eller okontaktbar är att i förväg tala om vem som skall ta hand om denna persons ekonomi (genom en fullmakt), hur man vill ha det, vilka vanor man har, om man har husdjur vad som skall hända med det om man inte själv kan ta hand om det.

Ett lagförslag som väntas träda i kraft i sommar gäller lagen om FRAMTIDSFULLMAKTER där man själv i förväg kan bestämma vem som skall bli God man om sådan behövs.

I min blogg har jag ett inlägg som heter: ”Goda män som inte alltid är goda” som handlar om allt detta. Jag har skrivit om detta på andra sajter iFokus, men eftersom jag tycker detta är så viktigt och att det angår alla människor tar jag med det här också.
Se: https://handikapptips.wordpress.com/…/goda-man-som-inte-al

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: