Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 758 ggr
aggeelin
1/22/17, 2:37 PM

Är det bara här?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det bara här som det blir så stökigt? Vi tycks ha lätt för att ställa till det.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
[NeferNefer]
1/22/17, 2:52 PM
#1

👋Här med!

JMW
1/22/17, 3:00 PM
#2

Faktiskt inte här. Bara mitt arbetsrum som är lite rörigt efter att jag idag sytt en pläd av gamla stickade tröjor.

Halvdansken
1/22/17, 3:01 PM
#3

Jag tycker inte ni har stökigt.  Och om du nu tycker det, varför bekymrar det dig?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
1/22/17, 3:38 PM
#4

#0 Åh vad jag känner igen mig😃

Vi brukar också alltid stöka till det trots att vi numera bara är två.

Våra värsta ställen är köksön, köksbordet och bordet vid soffan.

Vi har också en lång byrå i "hallen" utanför sovrummet där det av någon märklig anledning hamnar en massa kläder.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[NeferNefer]
1/22/17, 3:52 PM
#5

Det som främst kännetecknar mitt hem är dessa enorma berg av papper och böcker som omärkligt smyger sig in och ställer sig precis överallt. 🤔

aggeelin
1/22/17, 4:19 PM
#6

#4 :) ja det är märkligt! Begagnade kläder samlas på soffan, tröjor upphittas på stolar och i soffan. Ren tvätt som inte vill in i skåpet. Jag tänker ofta, nästa gång så… ska jag alltid men så blir det tydligen inte och inte för husets andra innevånare heller.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
1/22/17, 4:20 PM
#7

Så skönt att höra att vi är flera sin det här händer hos!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mirinda
1/22/17, 5:28 PM
#8

Underbart!🙂 Äntligen någon som vågar visa upp hur det kan se ut när det inte är nystädat och prydligt!

Jag börjar allvarligt överväga om vi har några troll eller mugglor (som hemma hos Pettson) här. För tillfället kan jag inte hitta sonens snyggaste svarta jeans. Han hade glömt att lägga dem i smutstvätten och kom sent på kvällen innan julavslutningen och hävdade att de var de enda byxor han kunde tänka sig att ha dagen efter. Det fanns ingen tid att tvätta dem, så jag sade att han fick ta några andra. Han vägrade och tänkte ta de smutsiga, varpå jag gömde dem för att han inte skulle visa sig i skolan med de bedrövligt fläckiga byxorna. Och nu har jag letat efter byxorna i ett par veckor. Totalt borttrollade!🤔

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Denna kommentar har tagits bort.
[PeterTM]
1/22/17, 5:49 PM
#10

Jag har superordning i mitt kaos 🙂

Maria
1/22/17, 7:40 PM
#11

#10 Det sa alltid min mamma om vår son "Han har ordning och reda i röran pojken"😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
1/22/17, 7:43 PM
#12

#11 Ja, men det är så, om jag vet var allt finns spelar det ingen roll hur stökigt det ser ut 😃

Det är först när någon flyttat på mina grejer som jag blir förvirrad.

Maria
1/22/17, 7:46 PM
#13

#12 Haha, det stämmer säkert för sonen visste alltid var han hade sina prylar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
1/22/17, 7:49 PM
#14

#5. Precis som hos mig! Papper, papper och ännu mera papper och över allt dessa böcker som inte finns någon riktig plats att förvara dem på.

Sen finns det ju mycket annat också, beroende på vad jag orkar eller mest inte orkar ta hand om!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mirinda
1/22/17, 11:53 PM
#15

Det ligger något i det där med ordning i kaos. Låter jag grejorna ligga där jag har släppt dem, så hittar jag dem oftast hur lätt som helst. Men när jag har städat och lagt allt på fiffiga ställen så att det ser ordentligt ut, då har jag ingen aning om var jag placerat dem när det gått en dag eller två.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[Ninji]5
1/23/17, 10:02 PM
#16

Jag stökar aldrig ner…! Men mina djur gör ;)

[Rhonda]
1/24/17, 12:17 PM
#17

Jag har alltid varit ordentlig ändå sedan jag var barn. Blir det rörigt efter att jag har scrapbookat eller klippt o klistrat städer jag bort det på en gång. Gubben måste jag hålla efter lite. Han är en 'jag lägger detta här så länge' .😡 😃

Jag minns hur det såg ut hos honom när jag flyttade in för 20 år sedan.  Papper o grejor på strykbrädan, mikron mm.  Min gullgubbe ❤️

 Själv lägger jag undan saker direkt. Man är som man är!

JMW
1/24/17, 12:30 PM
#18

#17 Då är vi lika. Jag lägger också undan direkt. Avskyr att ha en massa allt möjligt framme här och där. Jag får också hålla undan lite efter gubben. 😂

aggeelin
1/24/17, 1:18 PM
#19

Jag har tappat lusten att hålla efter min man. Hittar tex begagnade strumpor både här och där på olika platser och använt porslin.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
1/24/17, 1:33 PM
#20

#19 Yäck, vad har du för man som inte kan hålla rent runt sig?

Rörigt och ostädat är två vitt skilda ting i min värld. Aldrig att jag skulle lämna smutstvätt eller disk någonstans, men om jag håller på med något projekt måste jag få ha det på den plats där jag jobbar precis hur länge jag vill. 

Om jag börjar med exempelvis ett slöjdarbete som tar många timmar att få klart, kan jag inte plocka undan efter varje tillfälle eftersom det skulle vara kraftigt menligt för färdigställandet. Då kan det nämligen glömmas bort så att det tar år istället för dagar att få klart.

Annons:
Maria
1/24/17, 5:51 PM
#21

Disk brukar vi inte ha stående utan det röjer vi undan ganska bra och smutskläderna hamnar i tvättkorgen men de där tröjorna man har haft över sig och det som inte är smutsigt utan bara ska läggas in, de blir kvar på någon bänk eller stol😃

Post och reklam brukar samlas i en hög på köksön.

Hur svårt kan det vara att bara slänga när man läst?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tlover
1/24/17, 10:19 PM
#22

#10 "ordning är till för medelmåttor, genier behärskar även kaos" - okänd

l'm back

[Rhonda]
1/25/17, 8:59 AM
#23

#22 Då är hoppet ute för mig att kunna bli geni 😂

Carmarino
1/25/17, 9:06 AM
#24

Hade en kollega en gång som hade ett skrivbord så belamrat med pappershögar att man knappt såg honom. Han blev så trött på alla pikar om att han borde städa, att han satte upp följande citat på väggen:

"Somliga påstår att den som har oordning på sitt skrivbord har det likadant i sitt huvud. I så fall undrar jag hur det ser ut i huvudet på den som har tomt på skrivbordet…"


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Agafia
1/25/17, 9:51 AM
#25

TS ditt hem ser bebott ut inte så rörigt som du tror 😉

[Rhonda]
1/25/17, 11:35 AM
#26

#19  Jag förstår dig, det kan inte vara lätt. 😕. Är han lite glömsk tror du?

Totum
1/25/17, 1:39 PM
#27

Efter att i många år plockat efter och letat åt, min fd man, har jag numer en väldigt bra ordning i mitt liv som ensamstående. Det finns roligare att göra än att leta i ett kaos. Och vad mycket tid jag får över till annat 😉👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: