Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 410 ggr
Maria
2017-01-22 09:04

Godmorgon söndag 22 januari

Godmorgon på er.

Det är grått idag med men inte lika dimmigt som ågår.

Ska ni göra något särskilt idag? Det lär ju vara årets fattigaste helg enligt tidningarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2017-01-22 09:47
#1

Gissa vad jag nyss har ätit till frukost?

Jo, kaffe och glass😃 Inte konstigt att jag går upp i vikt kanske med dåliga matvanor. 

Jag måste skärpa mig haha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2017-01-22 11:43
#2

Godmorgon! Här ska inte hända något särskilt idag. Jag ska plocka undan ren tvätt och alla saker som ligger på fel plats. Vi ställer till det runt omkring oss.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2017-01-22 12:39
#3

Nu har vi varit och handlat en snabbis på Frölunda torg. Jag avskyr stället men måste ändå medge att det är praktiskt med allt samlat så man slipper åka runt.

Vad som är mest förfärande är alla barnfamiljer som uppenbarligen tänkt tillbringa flera timmar där då de har klätt av sig ytterkläder och allt😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-01-22 19:39
#4

#3 Blev du av med strömmen härom dagen när det stora strömavbrottet rådde i V:a Frölunda och angränsande områden?

Vi har tagit det lugnt idag och stökat lite hemma, bland annat fått upp en blombräda i dotterns rum så att gardinerna inte kommer emot elementet. Det blev lite krångligt eftersom fästena hamnade bakom elementet och brädan skulle fästas i nivå med fönsterkarmen som sticker ut 12 mm från vägen. Fixade det med några mellanläggsklotsar.

Vi var bjudna till en granne för att få smaka på kalvost, eller kalvdans som jag är uppväxt med att den kallas. Jag älskar det, men det är inte ofta det bjuds eftersom det görs på kons råmjölk. Jag tror att jag har ätit det kanske ett halvdussin gånger i livet. Roligt att barnen och frugan gillade det också 🙂

Maria
2017-01-22 19:43
#5

#4 Nej det måste vi ha missat tack och lov.

Kalvdans har jag aldrig ätit. Kan man jämföra det med äggost tro (förutom råmjölken förstås)?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-01-22 19:45
#6

#5 Nej det smakar inte alls som äggost och inte samma konsistens heller. Däremot vet jag att man kan göra falsk kalvost, men har ingen aning om hur eller hur den smakar.

Annons:
Tarotstollan
2017-01-22 20:51
#7

Har bara tagit det extra lugnt idag. Funderar och tänker mycket på saker jag skall och vill göra men ännu har jag inte kommit till skott! Inget ovanligt hos mig!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: