Annons:
Etikettfniss-och-gapskratt
Läst 484 ggr
tlover
2017-01-18 07:35

Vad gör du i lagården?

Den här bonden sätter helt plötsligt igång och dansar inför getterna 😃

http://www.newsner.com/bonden-bjuder-pa-sig-sjalv-och-far-tummen-upp-av-hela-natet/om/musik-2

Kolla in getternas reaktion också 😃 Den videon gjorde min dag bättre helt klart

l'm back

Annons:
KPD
2017-04-18 22:32
#1

Det är trots allt inte getterna han dansar för. Han har riggat upp en kamera och dansar för publiken på Internet. Getternas roll är att dansören ska få större publik än om detta skedde i ett vanligt rum.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

tlover
2017-04-19 06:22
#2

#1 om du läser så är det för hans rygg han dansar om man ska hårddra det men det gör ju inte så att han inte dansar för getterna eller hur?

l'm back

Maria
2017-04-19 07:05
#3

Haha, det spelar ingen roll vem han dasar för. Huvudsaken är att man får sig ett leende.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leifsdotra
2017-04-19 09:20
#4

Och för att svara på frågan så dansar jag inte för mina får, men jag pratar med dem och kelar. I första hand för att det är mysigt såklart, det är så otroligt rogivande med djur, igår satt jag en lång stund inne hos fåren, eller rättare sagt hos lammen. De vuxna åt hö så jag var omgiven av små ulliga och gulliga lamm som provsmakade kläder, hår och näsa. Och ville bli kliade ❤️

Sen finns det ju en annan aspekt på de här stunderna, det är att jag har ett bra tillfälle att kolla allmäntillståndet på mina djur under lugna och trevliga former. Att de är i lagom hull, om klövarna behöver verkas och om tänderna ser bra ut. Och att de är glada, pigga och nöjda som välmående djur ska vara. Så det är en viktig stund, inte bara mindfullness 🙂

Fransu
2017-04-19 11:15
#5

Vilka "moves" han har bonden! Imponerad. 😃 Jag hade nog också kunnat dansa loss lite om jag jobbade i en ladugård, för ett sånt jobb hade gjort mig glad. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: