Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 714 ggr
aggeelin
2017-01-14 00:16

Godmorgon lördag 14 januari

Godmorgon sköna lördag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Tarotstollan
2017-01-14 02:21
#1

God morgon!😉

Sitter och tittar på en "måbrafilm" även om den är lite sorglig också: "PS I love you", har sett den flera ggr innan men den är mysig och  inte skadar det att det är 2 snygga karlar med i den heller!🤤

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
2017-01-14 06:38
#2

Godmorgon , , denna Lördag . 🙂 Trött , , tröttare , , tröttast . . 😴 

Skulle ha bakat , , men orkade inte. . 😴 

Sitter här i godan ro, , med min kaffekopp och filosoferar , ,  njuter. 

-5 grader ute, , o svart som i natta . 

Önskar er alla en mysig Lördag med fullt av bus o skoj eller var än ni tar er för!! Kram Kram 🤗🌺

HH 🙂

Maria
2017-01-14 08:00
#3

Godmorgon på er.

Jag har precis vaknat alldeles av mig själv. Kan inte skyla på några katter. Sitter här och försöker vakna till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2017-01-14 10:37
#4

Vi har varit och veckohandlat och denna gången hade de Moritz leverpastej i delikatessen. Den var slut förra veckan😉

Vi ska äta kålpudding imorgon är planen. Det är en av mina favoriträtter. Jag gillar allt när det kommer till kål av alla de slag.

Minns när sonen och två kompisar hade varit på långresa (Burma bl.a) så fick han välja önskemat när han kom hem och han valde kålsoppa med hemmagjorda frikadeller😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-01-14 12:37
#5

God eftermiddag 🙂

Gråväder, minus 5 grader. Fru och dotter ska åka och titta på en kattunge, så snart har vi lurvbollar i huset igen. Vår gammelkatta tog slut den 14de september, så länge har vi aldrig varit utan katt tidigare. Förberedelserna har varit på gång en tid, ny klös- och klätteranordning, ny låda, lite nya leksaker för småkatter osv 😃

Idag ska jag vrida upp temperaturen ytterligare ett snäpp hos mina slingersvansar, om en vecka är de i normalklimat igen. Då blir det det sista rycket på storstädningen därute också.

Maria
2017-01-14 12:42
#6

#5 Så roligt. Jag ser fram emot lite bilder av tillskottet.

Då får du ta pappaledigt Peter😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
2017-01-14 15:00
#7

#6 Det blir två samtidigt, en Birma och en bondkatt i samma ålder, 12-15 veckor sådär. Dottern har fått välja en raskatt som kompensation för att fru och son åker till Rom.

Pappaledigt  vore nåt, det kan tyvärr inte ske 😉

aggeelin
2017-01-14 15:01
#8

Då roligt med nya katter Peter!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2017-01-14 16:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Nu är jag proppmätt. Vi har ätit Ramen. Så gott. Det var inte sista gången.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2017-01-14 16:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här kommer en bild till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2017-01-14 17:07
#11

Jag kom att tänka på Peter. Du hade nog gått ut😃

Vi fick in en hel skål med vitlöksklyftor med en press för att man skulle röra runt detta i soppan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-01-14 20:58
#12

#11 Jag hade inte behövt gå ut, jag hade vänt i dörren 😃

Maria
2017-01-14 21:57
#13

#12 Haha😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
2017-01-14 23:22
#14

#9, 10. Ägg och purjolök känner jag igen men vad är resten för något?🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2017-01-15 07:40
#15

#14 Jag hittade bara denna länk från Wikipedia på engelska.

Det är japanskt borde jag väl säga.

Det är inte purjolök  utan någon annan sak? Äggen hade en brun hinna för de hade legat i någon marinad om jag fattat rätt. Några alger var också med. Det var någon tvådygnsprocess med nudlarna också. Fick fick en lång genomgång av allting som var med i just våra rätter men jag minns inte så noga.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ramen

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2017-01-15 22:35
#16

 #15. Tack för länken. Tror inte det hade varit något för mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2017-01-16 06:15
#17

#16 Det är ju väldigt speciellt😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: