Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 517 ggr
aggeelin
2016-12-09 07:25

Godmorgon fredag 9 dec

Godmorgon på er!

Idag är det Anna-dagen och då ska lutfisken läggas i blöt. Bara så att ni vet :)

Brukar du äta lutfisk?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
2016-12-09 08:30
#1

Jag äter inte lutfisk. Tycker det känns som att äta "blåmanet"

Hemma hade vi alltid saltlånga vid jul, Det är väl aningen bättre men oj så salt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2016-12-09 10:51
#2

Idag har jag undrat vad det är som luktar i köket. En bekant doft som jag även kände igår kväll.

Såg nu att min lilla Hyacint har slagit ut och den står i fönstret så jag har inte tänkt på den.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2016-12-09 12:12
#3

Gomidda! En ganska härlig dag. Kanske lite väl blåsig men det är sol och massa plusgrader. Hundprommisen var riktigt skön faktiskt. 

Jag har gjort en egen grupp med tre hyacinter och de börjar nu slå ut. Doftar verkligen jul!

[PeterTM]
2016-12-09 16:43
#4

God eftermiddag. 🙂

Här har regnat större delen av dagen och det är löjligt varmt för att vara andra veckan i december, 8 plusgrader just nu. Det blir väl som förra året när vi hade varmare på nyårsafton än på midsommarafton.

Jag gillar lutfisk och vi äter det som tradition den 23e, men lufisken för sig smakar ju inte mycket, det är potatisen och den tjocka vitsåsen med grovmalen kryddpeppar som gör hela rätten.

Idag firar vi fjäderbröllop 😃 Vi spelade bingo på dialysen idag och jag vann en liten röd ljuslykta som jag ska ge till min fru.

Tarotstollan
2016-12-09 23:14
#5

Har sprungit runt i affärer idag och letat efter speciella röda stora julkulor. Alltså, det tillverkas tydligen knappt några röda kulor nuförtiden, allt som man hittar är antingen silver, guld eller möjligen något åt brons eller koppar hållet. Däremot finns det massor av andra konstiga "kulor" men det är ju sådant jag inte vill ha! Jag är alldeles för gammaldags och traditionell och vill ha mitt pynt som det alltid har sett ut!
Hittade till slut 2 stycken stora röda på Emmaus, hoppas att de skall hålla i många år till, annars kanske jag får byta till 2 "Troll" att hänga i köksfönstren som julpynt!😮😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
2016-12-09 23:45
#6

Röda kulor är fint!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Tarotstollan
2016-12-10 03:51
#7

#4. Ni firar alltså 16 årig bröllopsdag om listan stämmer.

Grattis!👋 Hoppas att frugan gillade lyktan!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
2016-12-10 09:11
#8

# Grattis på bröllopsdagen! Jag gillar lutfisk. Vill äta den som maträtt för sig. Stor del av mitt liv som lunch på julafton hos mina föräldrar. Numera någon dag som passar. Mycket sås och kryddpeppar! Gröna ärtor är viktigt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
2016-12-10 16:24
#9

#7-8 Tack, ja hon blev glad och överraskad för hon hade inte kommit ihåg själv 🙂

Maria
2016-12-10 17:21
#10

#9 Haha, jag känner igen mig i din fru. Jag kommer heller aldrig ihåg vår bröllopsdag😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: