Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 533 ggr
Maria
2016-12-03 11:35

Motorvärmare

Vi bor ju i ett område med 76 hus och lika många parkeringsplatser. Alla har tillgång till stolpe med el för motor/kupévärmare men bara max 15 använder sig av detta. Det kostar 700 kronor per år.

I morse när vi skulle i väg så stod flera och skrapade sina bilar och vår var helt ren plus ganska varm och skön inuti.

Hur har ni andra det?

Om ni inte har garage förstås😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
2016-12-03 18:50
#1

Vi har kallgarage och carport som jag byggde 2005. Just nu är det min bil som står i garaget och frugan har sin leasingbil i carporten. Frugans bil är bara 1 år, så det har moderna grejer som fjärrstyrd dieselvärmare. 

Min bil är 10 år, så jag kör ut den ur garaget och låter den stå ett par minuter med sätesvärmare och full sprutt på fläkten. Då är den hyfsat varm när jag ska åka.

Vi behöver inte skrapa, det räcker med tak över bilen för att slippa nedisning. Däremot kan det ju bli snöstorm och då får man borsta av snö även om bilen stått i carporten.

Maria
2016-12-03 19:24
#2

#1 Ja borsta går ju an men skrapa är ju ett elände. Man blir så kall om fingrarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2016-12-03 23:54
#3

Min bil står ute i det fria och makens i garaget. Vi har båda motorvärmare. Skönt slippa skrapa rutor och skönt att sätta sig i varm bil. Sen spar man ju på bränsle och motor med motorvärmaren också.

Maria
2016-12-04 08:16
#4

#3 Ja precis. De allra flesta står ju och skrapar med bilen på tomgång.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kamera0710
2016-12-06 16:16
#5

Har bilen stående vid garaget hos min 85-åriga granne, vi är bra kompisar.

Leifsdotra
2016-12-07 09:16
#6

Har kallgarage och använder motorvärmare om det blir riktigt kallt. På jobbets parkering har vi inga motorvärmare däremot. så där blir det till att skrapa rutor efter en lång arbetsdag om det är kallt. Det är ju inget ovanligt, men ååh vad skönt det hade varit med motorvärmare där. Vi har parkeringen en bit ifrån kontorsbyggnaden så den här årstiden blir det lite språngmarsch emellanåt. Klär man sig för att sitta inne på ett varmt kontor där man dessutom förväntas ha ganska så fin business-stil så blir man snabbt kall utomhus. Varm jacka och byte mellan inne- och uteskor hjälper såklart, men inte helt.

Annons:
Totum
2016-12-07 10:20
#7

Min står i carporten och har både motorvärmare och cupe'värmare.

Fransu
2016-12-07 15:49
#8

Min bil från -04 har jag en kupévärmare i. Funkar fint så länge det inte är jättekallt. Skönt att (för det mesta) slippa skrapa rutor på morgonen.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flisan708
2016-12-09 07:29
#9

Min bil står ute året runt. Har parkeringsplats med motorvärmare. Kostar 150 kr per månad. Helt ok. På jobbet betalar jag 80 kr per månad för att ha tillgång till motorvärmare. Har ingen fast plats där men det är sällan problem till att få plats.

Upp till toppen
Annons: