Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 694 ggr
aggeelin
2016-10-20 07:50

Godmorgon torsdag 20 okt

God morgon!

Så har då denna fullspäckade arbetsvecka kommit till torsdag och närmar sig sitt slut. Nu börjar jag ha koll på läget och det känns skönt. Ute är det höst och det ser vått ut, bara att inte bry mig om. Det är bara att cykla på till jobbet och låta vädret vara hur det vill.

Hur har du det?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
DesK
2016-10-20 08:18
#1

Gråmulet här också, men jag drar på mig regnkläderna och går ut med Zaki och beundrar de vackra färgerna, älskar höstens färger.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2016-10-20 08:19
#2

Godmorgon

Jag har en helt annan vardag än du Agge, Jag är hemma idag så någon stress finns överhuvudtaget inte.

Skönt att du känner att du har koll över veckan så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2016-10-20 08:55
#3

Lika grått och vått här. Jag har just varit ute med Elsa och gör som DesK, njuter av färgerna. Noterade att björkarna tappat alla löv medan det fortfarande finns helt gröna träd.

aggeelin
2016-10-20 09:46
#4

Ja det känns skönt med koll på läget, flytt veckan. Men … en kollega har blivit sjukskriven och ven ska göra hennes uppgifter när vi redan har fullt i kalendern? Jag kan trycka in men då får jag använda helgen till för ock efterarbete. Det vill jag inte. Vi kan inte bara plocka in vikarie- dels finns det ingen som "står ock väntar" dels tar det mycket tid att "lära dem" var de ska hjälpa till med. Suck. Här har vi annars noll sjukfrånvaro- ibland sjuknärvaro…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2016-10-20 09:47
#5

Ovan ska det i första meningen stå "koll på läget för veckan" och ingenting annat

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2016-10-20 10:49
#6

Min gamle katt Moritz är knäpp. 

Han har ju tillgång till trädgården och det finns fortfarande en massa grönt gräs men då sitter han på köksbänken och äter på min dillknippa som står i en bägare😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
2016-10-20 11:09
#7

#6 dill är så gott! Tänker han nog!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2016-10-20 11:21
#8

Ja det är nog så😃 Mer smak än gräs.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2016-10-20 12:12
#9

God middag 🙂

Här har varit soligt på förmiddagen, men det har mulnat på så sakteliga, 8 grader. Inget särskilt idag, jag ska mata mina slingerslangar och sedan laga kalops till middag. Försöker hinna med en promenad också 🥵

Soligajag1
2016-10-20 19:03
#10

God Middag 🙂

Kom hem från jobbet för ett tag sen, , mörkt o dystert , , 8 grader hade vi med, , blåser lite, , Önskar att den här årstiden går fort över . 🙂 Men nästa vecka ska jag på kalas!! Min son fyller 30 år , , så svårt o köpa nåt till honom, ,, presentkort .🙂 

Jag ringde igår, , då va han i Spanien , , där ser man, , va skönt han haft det! 

Nu blir det slappa i soffan, , somnar där, , 😴 

Kram Kram 🙂

HH 🙂

Maria
2016-10-20 19:40
#11

#10 Har du också en sådan "stor" son😉

När vår son fyllde 30 (han är 32 nu) så önskade han sig en tatuering så det blev ett hemmagjort presentkort.

Tatueringen blev aldrig av så det blev en cykel istället😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2016-10-20 19:48
#12

De har lite olika användningsområden, en tatuering och en cykel. En cykel är något mer användbar 🤪

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
2016-10-20 19:54
#13

När man ska tatuera sig borde man först få se en datoranimering av hur den kommer att förändras över tid, dvs genom personens livstid. Om så skedde tror jag inte många skulle välja att tatuera sig.

Jag är rätt gammal, snart 62 och har sett hur tatueringar förändras över 55 års tid och det är ingen vacker syn. Det jag tyckte var fint när jag var 6-7 år, ser rent för jävligt ut idag.

Annons:
Maria
2016-10-20 20:00
#14

#13 Det räcker att han tittar på sin pappa😉

Min mans äldsta tatuering är från början av 70-talet och den är mer ett "blurr"

När vår son var liten så var han så rädd för blod och jag skojade alltid med honom att när han fyllde 18 så skulle jag med tvång ta honom till en tatuerare eftersom alla män i vår släkt är tatuerade.

När han väl fyllde 18 så kom han med en bild som han gjort och en tid bokat för tatuering så jag fick fullfölja mitt löfte och betala😃

Det var en färgglad sjömanstatuering. Ganska stor och så stod det "Mamma"❤️ och då kunde jag ju inte ta tillbaka mitt tomma hot.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2016-10-20 20:30
#15

#14 Min farsa har tatueringar från slutet av 50, början av 60-talet. Usch säger jag bara. Elefanten ser ut att ha 2 meter mellan ögonen och blurr är bara förnamnet 😉

Maria
2016-10-20 20:33
#16

Min farfar hade både skepp och yppiga damer på armarna. En dam kunde vicka på höfterna när han spände musklerna men på äldre dar så var både muskler och damen ganska bedagad😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2016-10-20 21:43
#17

Tatueringar tycker jag är synnerligen osmakliga, otrevliga och förstår inte att någon tatuerar sig frivilligt!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2016-10-20 22:09
#18

Jag har inget emot tatueringar men det är väl för att jag är hemmablind med alla nära som har tatuerat sig. Sonen, min man, min bror, pappa, svärfar, farfar osv😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2016-10-20 22:14
#19

Maria, förlåt, jag menade inte att vara dum 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

JMW
2016-10-20 22:56
#20

Oj då, osmakliga och otrevliga… Jag hajjade till när jag läste. Själv har jag och dottern en likadan tatuering på samma ställe. Insidan av handleden på höger  arm. En urgullig igelkott som suttit där i 10 år nu och är precis lika fin idag som när den gjordes. 😎

Annons:
[PeterTM]
2016-10-20 23:31
#21

Jag tycker inte att tatueringar är varken osmakliga eller fula, jo en del är riktigt fula, men många är snygga. Det jag inte begriper riktigt är varför det inte räcker med att måla med beständig färg som håller några månader, utan att man ska färga huden permanent. Jag skulle aldrig vilja förändra min hud så.

Tarotstollan
2016-10-21 00:07
#22

Jag tycker det finns många fina tatueringar men vad man gillar idag kanske man inte vill ha om 5 år. Tycker som Peter att de kunde väl sitta några månader och sen får man välja att göra om dem eller ej.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
2016-10-21 06:08
#23

#11 Hej Maria ! 

Jo, , jag har oxå en sån "stor" son, , 😉 men han tycker inte om tatueringar . Min yngsta son har en tatuering på hela armen, jag tycker det är snyggt . Jag har 2 st, en på varje arm, en ros och en "sagittarius" , mitt stjärntecken.  🙂 Det va mi  50 -årspresent .  dem som har tatueringar på hela kroppen och halsen, fingrar o allt, det tycker jag inte är snyggt. 

Det får bli ett presentkort .🙂

HH 🙂

Soligajag1
2016-10-21 06:08
#24

Bättre med en cykel tycker jag 😉

HH 🙂

DesK
2016-10-21 08:06
#25

JMW förlåt till dig också. För mig är tatueringar sånt som kriminella har och det påminner mig om vad judarna utsattes för under WW2. Jag vet att det är en tankevurpa, min ena dotter har två tatueringar och igelkottar älskar jag. Som sagt jag är ledsen för detta, men kan ju inte rå för att tatueringar ger mig sådana obehagskänslor.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2016-10-21 08:25
#26

#19 Helt OK DesK. Klart man får tycka vad man vill. Även jag kan ha åsikter om tatueringar. Jag gillar ex. inte de som är på hals/nacke händer eller ansikte.

Min mamma avskydde tatueringar och när min man skulle äta middag hemma hos mig första gången bad jag honom att ha långärmat men farsan eldade vedspisen så att det var en bastu inne i torpet och det var så lågt i tak så han rullade tillslut upp ärmarna och då fick ju mamma se

Hon tyckte så mycket om min man sedan hon lärt känna honom. Ingen kunde mäta sig med honom i hennes ögon😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: