Annons:
Läst 1315 ggr
Hanna Youvan
2016-10-16 02:52

Hösten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hög luft och kolorerade parkträd samt det vackert ljusgrönfärgade skoltak. En bild från där jag bodde förr.

Trollsländan landar på min vänstra axel,
Dess prasslande vingar hörs.
Nu sitter den helt still
Så flyger den iväg igen.

Annons:
Maria
2016-10-16 07:52
#1

Jättevacker bild och höstfärgerna är så fina nu. Speciellt när solen skiner.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mirinda
2016-10-19 00:24
#2

Toppenfin bild med härliga färger🙂

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mooniq
2016-10-20 20:24
#3

Hösten är min näst värsta årstid. Snart kör jag huvudet i väggen, bara att spola fort framåt och snart är det februari igen och ljuset kommer tillbaka 🙂 Har sen många år boostat med D-vitamin sep - april och det har hjälpt mig massor. Nu har jag även landat i klimakteriet så med värmevallningar lär jag väl kunna värma upp vad som helst 😂 För första gången - tror jag i hela mitt liv - så fryser jag inte. Jag har bott i mina fleecejackor med både 1 och 2 tröjor under. Ska bli skönt att inte behöva frysa sig igenom den mörka årstiden 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2016-10-20 20:26
#4

#3 Haha jag känner igen mig. Jag har alltid varit frusen och när jag kom i klimakteriet så välkomnade jag vallningarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2016-10-20 20:29
#5

Hur många säger Hedebyar istället för Vallningar? Ibland när jag pratar med folk om hedebyar ser de ut som frågetecken.. är det lokalt för bohuslän? Eller har ni andra ord för det. 🤔

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2016-10-20 20:30
#6

Hedebyarna har jag aldrig hört. Det var nytt för mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
2016-10-20 20:43
#7

Trodde du pratade om tv-serien Hedebyborna när jag läste det först!😃
Har aldrig hört det uttrycket förut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mooniq
2016-10-20 20:43
#8

Lysekil/Brastad/Munkedal är det bara Hedebyar 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[PeterTM]
2016-10-20 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Är de kanske lite pryda där så att de har uppfunnit ett eget uttryck så ingen utböling ska förstå? Jag har heller aldrig hört ordet. 

Jag gillar alla årstider, även om  det kan vara lite surt om det bara är gråväder hela hösten. Frusen av mig har jag aldrig varit och hittills har jag inte använt jacka, bara en munkis eller en ofodrad fleeceskjorta.

aggeelin
2016-10-20 21:45
#10

Hedeby finns i Selma Lagerlöfs böcker annars har jag inte hört ordet. Är inte förtjust i höstfärger egentligen - mår illa av dem och hu så jag fryser på hösten. Har inte blivit bättre med klimakteriet, jag svettas när jag är fysiskt aktiv för övrigt ofta fruset.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

XeZafir
2016-10-22 09:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ja, hösten är vacker. Denna bilden tog jag för två dagar sedan när solen lös och jag njuter var gång jag tittar på den.

aggeelin
2016-10-22 12:16
#12

#11 Den där var vacker!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

XeZafir
2016-10-22 13:57
#13

Tack :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: