Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 683 ggr
aggeelin
2016-09-27 07:35

Godmorgon tisdag 27 sept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon på er! Här är det dimmigt ute. Typiskt höstväder och det blir troligen sol under dagen. Ha en riktigt bra höstdag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
2016-09-27 08:08
#1

Ja det går fort i naturen nu.

Inatt när jag var uppe vid 03 så var det 12 grader ute. Det är ändå ganska mycket tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2016-09-27 09:09
#2

Gomorron, , 🙂 allihopa .

Ja, , hösten är här nu, , kylan likaså . 😂 Nu måste man klä sig varmt så man inte fryser . Jag tycker inte om kyla o vinter , som är på ingång. 

Men men, , så är det .Vi får gilla våra 4 årstider . 

Vår, sommar , höst o vinter . . ☀️☔️ 

Ha en fin dag allihopa .Kram 🌺

HH 🙂

Maria
2016-09-27 09:33
#3

#2 Alla årstider har sin charm men jag håller med dig. Jag gillar inte heller kylan. Jag har alltid varit frusen av mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2016-09-27 09:42
#4

#3  Visst har dem det , jag fryser som attan om vintern, skulle till o med kunna bosätta mig i ett varmt land. ☀️

Ska se om jag har en fin höstbild .🙂

Hittade ingen höstbild men dessa pelare har vi fått i Västerås , så fina tyckte jag. 

Kram Kram // H 🙂

HH 🙂

aggeelin
2016-09-27 14:15
#5

Var finns de pelarna? Får titta efter den nästa gång i V-ås

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
2016-09-27 14:56
#6

#5 Borta vid Östermälarstrand heter området . Det finns ett Nytt Cafe , Öhrmans där oxå .  🙂

HH 🙂

Annons:
[PeterTM]
2016-09-27 15:14
#7

God eftermiddag 🙂

Idag är det fint väder, 17 grader och lagom mulet, det är varmt för slutet av september, måste ha AC'n igång i bilen. På tal om väder och årstider så har jag inga problem med något sådant som vinterkyla, men däremot när det blir över 20 grader utomhus och kanske dessutom är soligt, då får jag problem, orkar ingenting och blir alldeles slö och loj. Därför har den här sommaren varit perfekt för mig, för den har bara innehållit en handfull sådana dagar.

Varit till sjukhuset idag igen, fast den här gången hade det inget med min hand att göra, det var andra besöket till ögon för att försöka få det där förbånkade intyget för att få behålla körkortet. Tre olika läkarintyg och de får inte vara äldre än två månader, vilket i dagens vårdköproblematik är komplett omöjligt och nu har jag fått dispens från Trafikverket till den 15/11 istället för 30/9.

Var en sväng till apoteket också och hämtat ut en annan variant av oxycontin med någon form av blockering lokalt i tarmen. Morfinderivat har ju annars en förmåga att göra mig fullständigt förstoppad, hemskt.

Igår åkte jag på en jäkla snyting av en hypoglykemisk chock. Jag har jätteproblem med blodsockerkontrollen nu när jag tar Doxyferm, den stör ut insulinregimen totalt och vissa dagar är jag nere på en tredjedel av insulinmängden jag normalt tar. Det resulterade naturligtvis i en rejäl rekyl i natt, jag var uppe i 27,6 i blodsocker innan jag fick det att vända ner, jag som annars ligger och pillar stabilt mellan 4 och 7. Mådde så illa inatt så jag trodde jag skulle spy, men nu har jag fått ordning igen.

Pojken och jag var ensamma hemma när det skedde och han blev rädd när han insåg att allt inte stod rätt till med mig. Han ringde till mamma, som var på väg hem och bara hade någon minut kvar att köra. Svåra situationer det där, jag är ju inte klar i skallen och kan säga lite vad som helst och framför allt bli arg över något som inte finns. 

Nu har vi pratat med båda barnen om det här lite mer ingående, att om jag hamnar i en insulinchock och de är ensamma hemma med mig och de inte kan få mig att äta eller dricka något energirikt och heller inte kan få tag på mamma, måste de ringa 112.

Maria
2016-09-27 15:19
#8

#7 Fy vilken upplevelse för er båda. Det är nog klokt att ha en handlingsplan ifall något inträffar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2016-09-27 23:13
#9

#4. Jättefina pelare!
#7. Bra att prata med barnen, de kan mer när det gäller än vad många tror. Tänk bara på 2 - 4 åringar som ringt till polisen för hjälp…
Hur gamla är dina barn Peter?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
2016-09-27 23:26
#10

#9 De är tonåringar, 14 och 16 och fullt medvetna om alla mina krämpor och problem, men det är ändå skrämmande för dem att uppleva mig som fullständigt annorlunda och det är lätt att de glömmer vad som måste göras. Därför tog vi en ordentlig genomgång igår kväll.

Som tur är händer sådana saker som hypoglykemisk chock sällan, 5-6 gånger under 50 år med diabetes.

Tarotstollan
2016-09-28 00:19
#11

#10. Ja, är de så gamla är det ju både lättare och svårare att förklara för dem. Lättare för att de förstår språket bättre men också  sämre för de förstår hur allvarligt och farligt det kan vara.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
2016-09-28 09:32
#12

Förstår att de till viss del är vana men att det ändå kan bli jobbigt. Har varit med om såna här situationer i jobbet för mer än 18 år sen men minns hur det var.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: