Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 672 ggr
Maria
9/17/16, 8:17 AM

Facebook

Använder ni Facebook?

Jag har haft ett konto länge och träffat på gamla vänner och det är riktigt skoj att höra hur det har gått i livet. Jag är däremot inte så aktiv. 

Delar ibland något och lägger in nån bild fast det är ganska sällan. Det är däremot trevligt att hålla lite kontakt med gamla vänner. Jag gillar många djursidor. Framförallt katter.

Jag trycker främst på gillaknappen när jag är inne.😉

Jag är mest trött på spelförfrågningar. Man tror att det kommit något nytt och så är det bara en fråga.

Jag är med i några lokala grupper också bara för att veta vad som händer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Rhonda]
9/17/16, 8:19 AM
#1

Jag hade FB men stängde av mitt konto för ett år sedan.

Maria
9/17/16, 8:20 AM
#2

#1 Har du ångrat dig någon gång?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
9/17/16, 8:33 AM
#3

Har Fb. Och är som du Maria. Skriver sällan, men gillar saker. Och ibland skriver jag med folk på messenger.

Jag använder mitt flöde på min sida mer som en: kom ihåg att du ska testa göra detta(mat eller pyssel) så det har jag min fb till

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Rhonda]
9/17/16, 8:33 AM
#4

#2 Nej, inte alls. Det är skönt. Jag var med i olika grupper - scrapbooking, pyssel mm. Hade halva släkten som vänner - t.o.m från mitt hemland men det blev för mycket för mig - det gjorde mig trött. Det är så lugnt o skönt nu o jag koncentrerar mig mer på mig själv. Nu mejlar jag familjen o släkten istället - som jag gjorde innan jag skaffade FB.

Maria
9/17/16, 8:44 AM
#5

Jag minns inte när jag gick med men det var längesedan och sonen som övertalade mig. Jag hade inga vänner i början så han fixade så att jag blev vän med många av hans vänner.😃

Idag tycker jag det är roligt att följa med hur alla har utvecklats och har det och numera är alla i 30-års åldern. De hängde ju här hemma i tonåren.

Sonen är numera inte särskilt aktiv heller. Det var väl nyhetens behag så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tride
9/17/16, 8:45 AM
#6

Jag har konto i FB. Det fungerar bra för min del. Jag har inga större ambitioner eller förväntningar, men håller kontakten med en mindre grupp. Flera av dem har jag inte träffat i rl, men tycke har uppstått på fb. Jag håller också kontakt med släkt och vänner globalt - Canada, USA och Indien. Mina egna inlägg är inte särskilt långa, mest blir det bilder från naturen, eftersom jag gillar att fota träd blommor och sjöar. Jag gillar också att se klipp som andra lägger ut - senast en katt som spelade död för att slippa gå  på promenad. Kul klipp.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Agafia
9/17/16, 8:57 AM
#7

Jag var med ett tag för att ha kontakt med mina barn , släkt o vänner , men insåg att det tog för mycket energi . Nu sms , mailar vi och pratar i telefon . Jag bor drygt 45 mil ifrån dom .

TjockaBerta
9/17/16, 9:01 AM
#8

Nej. Jag har aldrig haft FB.

>>>Malum domesticum<<<

[PeterTM]
9/17/16, 2:19 PM
#9

Jag var länge emot FB, men blev övertalad att gå med för några år sedan av kompisar inom mina intresseområden bågskytte, svartkrutsskytte och reptiler. Jag har rätt hög säkerhetsnivå, så bara de som finns på min vänlista kan läsa min sida. Jag skriver rätt ofta om mina djur och ibland delar jag sånt jag tycker är viktigt för andra att ta del av.

Det där med spelinbjudan är en reklamgrej Facebook har för att tjäna pengar. När någon i din vänlista spelar ett spel på FB går en inbjudan som ser ut att komma ifrån den personen ut till alla på dennes vänlista. Det går inte att ta bort, man kan bara ignorera.

Generellt tycker jag att FB är bra just för att jag själv kan välja nivå för precis allt, så det jag tycker är dåligt väljer jag bara bort. Det är trevligt att återfinna gamla kompisar jag tappat kontakten med och andra kompisar som bor långt borta.

Maria
9/17/16, 2:28 PM
#10

#9  Ungefär som jag tänker också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

citytjejen
9/17/16, 4:07 PM
#11

Jag har FB och är inne varje dag. Min största behållning där är gruppen Barnfri som jag är med i, där det diskuteras allt möjligt. Det är dock sällan som jag gör statusuppdateringar osv.

/Christina

Tarotstollan
9/17/16, 9:28 PM
#12

Nej jag varken har eller har haft Fb. Har funderat på att skaffa då alla yngre släktingar numera bara har mobiltelefoner och jag har inte råd att betala nästan 2 Kr / min att ringa upp dem. De ringer inte till mig heller utan de vill SMSa eller skriva på Fb. Då jag har en gammal kontantmobil är ju inte det bra heller. Är alldeles för gammalmodig och efter i teknikens värld!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vraska
9/17/16, 9:40 PM
#13

Nej, jag har inte Facebook (inte heller Twitter, Instagram & allt vad det nu heter).
iFokus räcker för min del!

Annons:
Åsa S
9/18/16, 9:53 AM
#14

Har facebook och man måste ju inte gå in där varje dag + man måste inte ha en massa vänner etc. man lägger den tid man vill. Vill man bara lägga 30min i månaden funkar det likabra som att kolla facebook flera gånger i timman. +Man kan ju även ändra inställningarna så man kan ha den helt privat med och bara lägga upp saker för sig själv ex. semesterbilder man kan välja helt själv.

Leifsdotra
9/19/16, 10:04 AM
#15

Använder det mycket, är med i flera grupper som har med mina djur att göra. Hönsgrupp, fårgrupp, hästgrupp osv. Vi diskuterar skötsel, avel mm. Däremot använder jag inte de vanliga delarna av fb mycket alls

Eda
9/19/16, 5:26 PM
#16

Till mina bloggar; Textilochtips och Handikapptips har jag referenswebbplatser på Facebook vilket innebär att jag i dem skriver om inlägg jag gjort i mina bloggar och om det är något annat som är relevant för ämnena, nu senast t,ex. om parasport i Rio, om hur en sjuksköterska upplever vardagen, sytips m.m. På Facebook har jag bara 1 vän d.v.s. min man!

Min man däremot har många vänner och släktingar som Facebookvänner, så genom honom får jag t.ex. reda på när ungarna köpt nytt kylskåp, bil, vunnit golftävlingar etc!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Soligajag1
9/19/16, 6:44 PM
#17

Hejsan ! 

Jag har Facebook , tycker det är roligt , fått många nya vänner därigenom. 

Chattar med olika då o då. Är med i olika grupper , poesigrupp, kattsajten grupp mm.mm  , Lägger upp lite bilder på bakning o mat , 🙂

HH 🙂

Sommarek
9/20/16, 8:24 AM
#18

#0 och #9, tips: Man kan blockera de individuella spelen från att skicka fler notifikationer till en, så slipper man dom. Ibland gör de där apparna nämligen lite som de vill, även om man som spelare själv alltid försöker se till att bara skicka förfrågningar till de som man vet spelar själv.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Nomen Nescio]
9/20/16, 8:30 AM
#19

Jag tänkte gå med vid något tillfälle, men hann inte ens skriva något innan det drällde in "vänförfrågningar" från för mig totalt okända människor, och det är klart att första frågan blev vad de var "ute efter" eftersom de rimligen inte visste det minsta om mig som person. Jag förstår att man kan reglera det där med inställningar, men jag lade ner istället. Inte heller Twitter lockar mig.

Honestyisdead
9/23/16, 2:33 PM
#20

Är med i Facebook.  Gillar att se vad andra hittar på och brukar lägga ut foton på maten jag gör och mina katter. Är ett bra sätt att hålla kontakt med gamla vänner också :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: