Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 419 ggr
Maria
2016-09-10 16:05

Brädspel

Jag och min man har idag köpt ett nytt brädspel.Skrattar

Sequence, heter det och är ett slags luffarschack med spelpjäser och spelkort. Himla trevligt. Vi spelade med min bror och svägerska när vi var där och fiskade kräftor förra helgen.

Vi spelar i perioder här hemma och brukar då ha kvällsturneringar och veckans vinnare haha.

Ibland har vi spelat "femhundra" ibland "Chicago" och "När och Fjärran" om vi är flera personer. Förr spelade vi Alfapet men det gör vi på mobilerna numera i versionen Wordfeud.

Detta spelet tar inte så lång tid per omgång och det är bra ibland så man inte blir sittandes…

Jag ska ta en bild på spelplanen ikväll för nu väntar matlagning och annat smått och gott.Skämtar

Spelar ni spel?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
2016-09-10 21:12
#1

Har ingen att spela med!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
2016-09-10 22:12
#2

Låter roligt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

kim1980
2016-09-11 01:16
#3

Å vad kul. Nä har ingen spela med.. Men för var mycket sånt . Men kanske kommer en tid sånt åter upp tas igen vem vet.. När jag var liten var jag aktiv flicka . Hände det inget så vart jag lätt arg.. Min fars bror spela vi olika saker . Med mina kusiner. Som brännboll kure gömma mycket annat ute aktivitet. . Det är en av goda minnen man har och skogs livet. . ♥ Innan allt vart upp å ner.

Upp till toppen
Annons: