Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 359 ggr
Maria
8/28/16, 11:33 AM

Tiden går fort

Denna helgen har två av sonens barndomsvänner gift sig och det är rörande att se fina bilder på dessa människor man följd i så många år.

Jag tycker inte det var så längesedan de hängde här hemma.

Upplever ni att tiden går fort?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
8/28/16, 11:57 AM
#1

Ja verkligen. Numera tycker jag knappt man kan blinka så har det gått ett halvår. Trodde annars att tiden skulle kännas långsammare ju äldre man blir, men det är tydligen tvärtom.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Rhonda]
8/28/16, 11:58 AM
#2

Det går så fruktansvärt fort tycker vi.  Dagarna, månaderna, åren.

T.o.m unga människor tycker likadant.

[PeterTM]
8/28/16, 1:06 PM
#3

#1 Tiden upplevs gå fortare ju äldre man blir på grund av att förmågan att ta intryck minskar med åldern. Alla sinnen blir långsammare och trögare och därmed försämras förmågan att registrera alla intryck. Det är ingenting man upplever själv, men det får en att uppleva att tiden går snabbare.

Soligajag1
8/29/16, 5:46 AM
#4

#0 Ja, , tiden rinner iväg, , sommarveckorna rann iväg, , plötsligt skulle man jobba .

Nu är det den 29 Ausgusti, , mörkt ute . Vintern på ingång, , 

Vart tog den vackra sommaren vägen, , då man njöt av sitt morgonkaffe med korsord och "babbel" med grannen.  

Man kanske ska boka en utlandsresa till värmen, , så kommer "sommaren" tillbaka 🙂☀️ en stund, , 

Barnen har sitt eget , , jobbar o står i, , 🙂

HH 🙂

aggeelin
8/29/16, 10:12 AM
#5

Tiden går så fort! Men jag gör också mycket under tiden :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: