Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 645 ggr
Maria
8/27/16, 12:52 PM

Det godaste som finns

Vad är det absolut bästa du vet? Det kan vara både godis, mat eller dryck.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
8/27/16, 1:05 PM
#1

Det varierar med vad jag är sugen på just då, men rädisor kan jag äta som godis. Köper ofta 3-4 knippen, ansar dem och lägger i en stor skål. Sedan har jag det som kvällsgodis.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vixxen
8/27/16, 1:13 PM
#2

Morötter!!!

Maria
8/27/16, 1:17 PM
#3

Det absolut godaste jag kan tänka mig är ostron men det brukar bli en gång om året på nyår t.ex.

De brukar vara ganska dyra och väldigt svåra att öppna men det är ljuvligt gott.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
8/27/16, 3:02 PM
#4

Jag älskar rädisor, men magen tål dem inte, så jag blir illamående och känner mig drogpåverkad om jag äter dem separat. I samband med maten klarar jag en eller max två. Morötter är oslagbara när de är purfärska och något av det bästa man kan stoppa i sig före sötsaker, morötterna fungerar som "sockerupptagsfördröjare".

En av mina absoluta favoriter är nyponsoppa, varm förstås, med gammaldags vaniljglass och mandelbiskvier.

Ostron kan jag inte äta alls eftersom de framkallar kräkreflex hos mig precis på samma sätt som när man får en stor snorloska i munnen 😮 Färska stora räkor älskar jag, men det är inte ofta jag smakat dem, två eller tre gånger i livet.

Tarotstollan
8/27/16, 9:00 PM
#5

Salta chips och Herrljunga alkocider går väl alltid ner, oavsett om jag är frisk eller sjuk!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
8/28/16, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Grönsaker i alla former är gott! Ikväll blir det grönsakssoppa av rostade grönsaker. Gott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
8/28/16, 7:24 PM
#7

Fast det finns mycket som är gott! Jordnötter!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
8/29/16, 5:39 AM
#8

Morötter , , så gott när dem är färska . Antingen river jag dem eller skalar o äter som dem är.  Ibland gör jag en dip av gräddfil o kryddor. 

Igår blev det Havreknäcke med Choritzo , rökt ost i skivor , små tomater. 

Mums va det!! 🙂

HH 🙂

Leifsdotra
8/29/16, 1:09 PM
#9

Hemodlade morötter 🙂 Jag hade alltid en helt egen rad med morötter i lilla trädgårdslandet hemma som jag fick sköta själv, från kanske 10-årsåldern ungefär. Digestivekex med smör och ost är en superfavorit, men inte så nyttig precis😞

Honestyisdead
8/31/16, 3:04 AM
#10

Kan inte välja en sak. Tycker om så mycket! Men salt och starkt ska det helst vara.

aggeelin
8/31/16, 3:16 PM
#11

Jag gillar också starkt och salt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
8/31/16, 3:51 PM
#12

Jag håller med. Gärna starkt och gärna lite för mycket salt😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
8/31/16, 10:48 PM
#13

Är vi saltomaner nästan hela högen?😮😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Mooniq
9/1/16, 7:40 AM
#14

färska grönsaker direkt från grönsakslandet.

Hemmagjord Ischoklad.

100g mörk choklad gärna 90% som jag smälter försiktigt i mikron, med 50 - 75g kallpressat kokosfett med smak o doft (hälsokosten). Häll i isplattan, ställ i frysen 40 min. knacka ut i en skål, förvara i kylen - blir jättegod ischoklad. 1 bit till kaffet är helt ljuvligt.

Om man tar 70% choklad finns de med olika smaker som även de funkar fint att ha i ischokladen - värt att testa för alla chokladfans

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Carrosh
9/1/16, 10:04 AM
#15

Hallon!

Finns inget jag tycker är så gott som det! Allra helst ska det ju vara vilda skogshallon, men de är ju inte helt lätta att hitta alltid. Odlade, som plockas direkt och äts direkt är ju annars ett alternativ. Men alla hallon är ju goda, förstås. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

DesK
9/1/16, 10:19 AM
#16

Det finns ju så mycket som är riktigt gott. Jag har många olika favoriter som jag växlar mellan. Råbiff och sashimi står högt i kurs och likaså en god citronmousse eller chokladmousse. Grillat är också smaskens. Som sagt svårt att välja 🤪

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
9/1/16, 10:32 AM
#17

Jag håller med om att det finns en massa som är gott. Lakrits tycker jag mycket om och mjukglass. Friterade räkor, Sushi, äggost osv… 

Men skulle jag så att säga få välja min "sista måltid" så skulle det garanterat bli ostron.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
9/1/16, 10:33 AM
#18

jag håller med dig Maria. Och jag tycker också om ostron men kanske inte som sista måltid :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
9/1/16, 11:49 AM
#19

Jag älskar nötter, nästan alla som man brukar äta utom pistagenötter, dem kan jag inte med alls. Problemet är för mig att nästan alla nötter man köper är endera saltade eller rostade, eller både och. Det avskyr jag, för precis som när det gäller det mesta annat odlat som frukt, bär och grönsaker, vill jag ha dem helt färska och/eller opreparerade. De ska inte saltas, kryddas eller tillföras någonting alls, för i min mun går de ifrån att vara underbara till helt oätliga om de prepareras på något sätt.

Maria
9/1/16, 11:55 AM
#20

#19 På tal om pistagenötter så var jag och sonen på ön Egina i Grekland som är känd just för sina pistageodlingar och att äta dessa färska nötter var en helt annan upplevelse än de vi äter här hemma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
citytjejen
9/3/16, 5:15 PM
#21

Entrecote är förmodligen det bästa jag vet! Först ska den ligga i sous vide ett par timmar och sen stekas totalt ca 45 sekunder/sida. En tjock entrecoteskiva ska det vara!

Sen älskar jag ost och charkisar med ett gott vin därtill!
För att bara nämna några saker 🙂

/Christina

aggeelin
9/3/16, 6:16 PM
#22

Å! Nötter och sushi!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: