Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 731 ggr
Fridaaaa
5/6/16, 9:34 PM

Mot fästingar?

Får seriöst panik!

Senaste ja 1-2 månaderna har jag hittat 4-5 fästingar krypandes på mig.

Det är mer än vad jag brukar ha under hela sommaren och då har inte sommaren börjat.

Finns det något man kan göra för att minska/slippa få fästingar?

Som INTE innebär vitlök?

VIll inte riskera att bli sjuk :( Och avskyr när de kryper på mig.

Provat myggmedel, hjälpte ingenting.

Bvitamin hjälper ingenting

Tips?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Wellcraft
5/6/16, 9:53 PM
#1

Heltäckande kläder, helst vita. 
Jag har glömt vad de heter, haha, men en sådan man rollar bort päls från kläder med, kan du använda efter varje promenad.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fridaaaa
5/6/16, 10:02 PM
#2

#1 Har knappt något vitt xD Hade långbyxor idag, linne ena promenaden, långärmad andra. Men kan inte ha det hela dagarna när det blir ännu varmare :/ 

Roller :) Är mycket ute i trädgården också, och finns fästingar, skulle gå åt massvis med rollers xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

solo2
5/9/16, 9:43 PM
#3

Det är väl bara att plocka bort dem? Var glad att de inte har bitit sig fast.  4-5 fästingar på så lång tid är ju ingen sensation. Annars får du följa tidigare råd eller hålla dig inomhus. Något annat medel finns inte.

tommy1
5/9/16, 10:07 PM
#4

Instämmer med #3.  4-5 är inte så många när man vistas ute i natur och gräs. Själv tror jag jag hittat minst 20 och några har fastnat ordentligt.

Maria
5/10/16, 9:13 AM
#5

En sommar fick min gamle katt hur många fästingar som helst. Jag plockade minst ett 20-tal varje kväll och jag själv fick många fästingar då han som hos mig på nätterna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
5/10/16, 9:54 AM
#6

#3 Jag vill inte ha den krypandes på mig, får panik och vill inte att de ska hinna fästa sig. Hålla sig inomhus är definitivt inte alternativ och det tror jag du förstår också att det är omöjligt.

Klart att det finns andra alternativ.

#4 För dig kanske, men för mig är det mycket som normalt sätt får knappt ens det under en hel säsong. Men fått detta på kort tid så kan se framförmig hur sommaren blir, och det finns defintivit alternativ för att minska dem/få bort dem

#5 Mina katter sover nästan aldrig i sängen och får knappt några pga att de har fått mot fästingar, samma med hundanra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maria
5/10/16, 9:56 AM
#7

#6 Du får skriva och tala om när du hittat andra alternativ.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
5/10/16, 10:02 AM
#8

#7 Köpt ett medel nu för människor som heter "försvinn"; se om det fungerar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
5/10/16, 10:04 AM
#9

#8 Man kan ju alltid hoppas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
5/10/16, 10:05 AM
#10

#9 Ja :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Magi-cat
5/10/16, 10:39 AM
#11

#10 Hoppas det fungerar. Annars är det inte mycket man kan göra tyvärr. 😕Fästingar är ett gissel.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fridaaaa
5/10/16, 10:40 AM
#12

#11 Ja de är hopplösa och jag är rädd för att bli sjuk, varit det och vill inte drabbas igen :/ Och får panik så fort de kryper på mig :S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Magi-cat
5/10/16, 10:42 AM
#13

#12 Samma här.😕

Inte blir det bättre av att jag läser en massa artiklar om hur farliga de egentligen är - "ticking bomb" - och sådant….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Fridaaaa
5/10/16, 10:44 AM
#14

#13 Nej verkligen inte, samma för mig :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: