Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 1059 ggr
[helga21]
2/23/16, 10:39 PM

Tips från Ola-Conny

Ola-Conny från Ullared ger tips om vad man kan ska köpa på Gekås i Ullared.

http://www.expressen.se/leva-och-bo/ola-connys-6-basta-shoppingtips-pa-ullared/

Annons:
Tarotstollan
2/23/16, 10:48 PM
#1

Jag har aldrig varit på Gekås och undrar egentligen hur mycket billigare det är att handla där? Hur kan man jämföra?
Kuddarna han visade kan jag köpa för samma pris här där jag bor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2/23/16, 10:56 PM
#2

#1 Det undrar jag med! Ibland tror jag folk handlar där bara för de tror det är billigt…  …men jag vet inte. 🤔

Intehärutandär
2/23/16, 11:01 PM
#3

Undrar detsamma som Tarotstollan. Inget av de tips han visade tjänade jag på att åka 50 mil + betala mer än 5 min bort här på ÖoB/Rusta/DollarStore(/Ikea) m.fl som har budget-varor.

[helga21]
2/23/16, 11:11 PM
#4

Kläder är bra mycket billigare ifall man orkar med att hålla på och prova vilket jag inte gör. Jag har varit där 5-6 gånger med början på slutet av 1980-talet och fram till 2014 när vi var där senast. Jag ringde då och kollade när det är minst folk där så att jag slapp stå i kö. Fast jag har stannat till på vägen till eller får något. 2006 var jag där med två polska studenter och de var impade vill jag lova och köpte kläder som var billigare än i Polen.

Carrosh
2/25/16, 9:54 PM
#5

Det är typ bara kläder och vissa smycken som är billigare. Tvål och handdukar och inredningsprylar är det inte så mycket billigare på än andra ställen. Elektronik tyckte jag inte heller det var någon större skillnad på. Tittade på ett par hörlurar bland annat men insåg att jag kunde få dem ännu billigare online, samma med övriga elektronikprylar jag kollade på.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maria
2/26/16, 10:40 AM
#6

Över min döda kropp att jag åker dit igen😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
signemo
2/27/16, 6:39 PM
#7

Bor inte så långt ifrån. Köper allt schampo, tvättmedel,tandkräm,  trosor, kalsonger, mannens skjortor,  de flesta byxorna, mina Bh,  strumpor, alla sockar,  våra vinterjackor, handdukar, gardiner,  värmeljus o vanliga ljus.  mindre verktyg. Men jag skulle aldrig gå in en dag som idag,

Var rädda om varandra

litenk18g
9/8/16, 8:56 AM
#8

Lite gammal tråd kanske… men men

Man åker till Gekås för att det är mysigt där. 

Det är helt klart värt att åka 40 mil enkel resa 😉

Maria
9/8/16, 9:09 AM
#9

#8 Det räcker med en glimt av de hemska programmen på TV därifrån för att avskräcka en livstid.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
9/8/16, 10:04 AM
#10

Nej Tack , inget för mig heller , detta Ullared 😃 

Räcker när man ser det på Tv:n, jisses , handla för handlandets skull!! 

Här finns Dollarstore,  Rusta,  ÖB , , så det är okej för mig, t.om Lidl är billigt .

HH 🙂

[helga21]
9/8/16, 2:14 PM
#11

Vi tog en tur till Ullared i förrförra veckan och nu lyckades jag få min man att gå ned till verktygsavdelningen och han blev frälst. Jag lyckades hitta ett par långbyxor lagom både i midja och längd för 139 kr. Vi åt där och det var för en överkomlig summa. Vi handlade en del saker för nästan 2.300 kronor. Men GeKås var det enda vi var inne på.

[PeterTM]
9/8/16, 6:12 PM
#12

Jag håller med Maria, det räcker med 30 sekunder av programmet för att förvissa mig om att dit ska jag aldrig i livet ta mig.

aggeelin
9/8/16, 8:04 PM
#13

Samma här! Räcker att se på tv en stund så blir jag avskräckt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Carmarino
9/9/16, 3:59 PM
#14

#9 Hade jag också bara sett programmen hade jag förmodligen inte heller åkt dit, men programmen är så skruvade och långt från verkligheten som de kan komma så de stämmer inte med hur det är egentligen. Vissa varor som jag brukar köpa är så mycket billigare än i någon av de lokala affärerna här hemma, att det räcker med att köpa en eller två så har jag sparat in hela reskostnaden. Då bor jag ändå så att jag har väldigt många lågprisaffärer inom under en mils radie.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[helga21]
9/9/16, 5:23 PM
#15

De hade tandkräm för 2.98 😃 Satsar man på kläder så kan man göra riktiga klipp.

Honestyisdead
9/12/16, 4:42 PM
#16

Jag har bara varit där en gång och jag tyckte inte det var så mycket billigare än affärer som vi har i staden jag bor. Och det var alldeles för stor affär för min smak.

Vi var där på hösten innan löning och pension på en vardag och det var inga köer som man ser på tv.

Carmarino
9/12/16, 4:52 PM
#17

#16 Om man kör dit innan klockan åtta då får man stå i kö, men väntar man till kvart över åtta så har kön försvunnit. Så det är mer eller mindre upp till en själv om man vill köa eller inte. Vissa tycker tydligen att det hör till "tjusningen" med Ullared, men jag föredrar att slippa. Däremot har det hänt att det varit rätt lång kö i kassorna, men för det mesta är det inte värre väntetid där än i affärern hemma.

Fast jag håller med dig om att det börjar bli lite för stort. Fördelen är att det inte blir så trångt som det var innan, men nackdelen är att det blir svårare att hitta var man är och vart man ska.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[helga21]
9/12/16, 8:09 PM
#18

# 16 I min stad finns det inga långbyxor i min storlek på längd och bredd som kostar 139 kronor!

Honestyisdead
9/12/16, 8:11 PM
#19

#18 Jag har inte pratat om dig?

[helga21]
9/12/16, 8:16 PM
#20

# 19 Det avsåg jag inte heller men jag betvivlar att du på något annat ställe hittar några byxor som jag inte behöver lägga upp och som kostar 139 kr ordinarie pris. Jag förstår människor som åker till Ullared GeKås 2 gånger per år för att köpa nya kläder då detta faktiskt lönar sig även om det går några år mellan varven då jag själv åker dit.

Annons:
Honestyisdead
9/12/16, 8:24 PM
#21

"# 19 Det avsåg jag inte heller men jag betvivlar att du på något annat ställe hittar några byxor som jag inte behöver lägga upp och som kostar 139 kr ordinarie pris"

Åter igen. Jag pratar inte om dig och om du kan hitta byxor på andra ställen. JAG har köpt byxor för 100 lappen som JAG inte har behövt lägga upp i staden där jag bor. Dessutom snyggare än de jag hittade på gekås. 

Underbart att du gillar affären. Det var dock inget för mig.

Maria
9/12/16, 8:42 PM
#22

#20 Jag kan inte förstå att man behöver köpa kläder två gånger om året?

Det är ganska sällan jag köper något och då har jag oftast kläderna tills de är nötta eller urtvättade. Köper man kvalitet så håller det också ganska bra vilket passar mig då jag avskyr att prova och gå runt i klädaffärer😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
9/12/16, 11:14 PM
#23

Jag kan ju förstå att om man bor i närområdet är det väl toppen att ha en billighetsaffär, men för min del kostar bara soppan till bilen minst 1500 kr t o r till Ullared. Dessutom försvinner en hel helg. Då får det gärna vara gratis tandkräm, jag åker inte dit ändå.

Vi har 7 km till affären, så det tar max en timme att åka dit, handla och åka hem. Kläder köper jag numera alltid  över nätet. Jag har inte varit in i en klädbutik på minst tio år.  Vi har för övrigt en mindre variant av GeKås i närheten, den heter Karlssons och ligger i Morgongåva, samma grundare vad jag förstår. Jag har aldrig varit dit heller 😃

Upp till toppen
Annons: