Annons:
Etikettmed-hjärtat-på-rätt-ställe
Läst 1448 ggr
Leffe
2/17/16, 10:09 PM

Nästan ärlig eller är det ärligt egentligen

Tappade sin plånbok – fick roligt brev från upphittaren

Läs vidare Aftonbladet

Annons:
stina63
2/17/16, 10:17 PM
#1

Nog var de ärligt lite för mycket,. Tog ut hittelönen i förskott, Lite fräck var de
Men personen var ärlig ändå. Skickade korten tillbaka behöll pengarna. Inte många som gjort så,
Varit med om de som ung tappat legget med pengar emellan. Legget kom hem men inga pengar var där emellan
Inget ärligt brev att de hade behållet pengarna

Calcifer
2/17/16, 10:58 PM
#2

Tappa bort saker ska man göra i Japan. Jag tappade mitt foreign residency card, och det SKA du ha om du bor i Japan och inte är medborgare, du ska ha det PÅ DIG alltid. Du kan få rejäla böter om du bara är ute och inte har det och blir stoppad av polis. Så jag fick panik och letade men sen gick hem och grät för det är rätt läskigt. Kunde inte lämna huset då, måste försöka få tag i skolan eller organisationen jag åkte med eller något för att veta hur man ens gör för att få nytt. Och det ska ha all information samt din nuvarande adress och sånt måste man fixa på plats just i sektionen av stan där du bor. Ja panik. 

Så knackar det på dörren. Någon har hittat det, sett min adress, kommer och lämnar tillbaka. 😃

Hade åkt genom halva Tokyo den damen, och jag tror hon försökte förklara att hon kände någon student som var utlänning och visste hur viktigt det var och jag blev så glad och försökte ge pengar men det ville hon inte ha så hon bugade och gick efter tack och så. 

DET är ärlighet! 😎


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: