Annons:
Etikettkläder-smink-smycken
Läst 3058 ggr
stina63
2016-02-07 22:47

Tar ni god tid på er

Hur lång tid tar ni på er fixa er på morgonen?

Själv måste jag vakna kopp kaffe frukost, äter väldigt gärna i sängen tänder tv sitter där myser en stund.
Sen är jag vaken då går de fort..
Sminka gör jag sällan vardagar. Men håret är jag väldigt noga med,

Annons:
vendelay
2016-02-07 22:50
#1

Jag går upp, går på toa, matar katterna, klär mig och borstar tänderna. Tar ganska exakt 10 minuter 😃 När jag är ledig brukar jag dock äta frukost och sen gå och lägga mig igen i någon timma 😊

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

stina63
2016-02-07 22:54
#2

Härligt När jag är ledig sätter jag klockan sen när den ringer så vänder jag på kudden stänger klockan somnar om😃

[helga21]
2016-02-07 23:04
#3

2,5 timmar om jag har någon tid att passa.

Mirinda
2016-02-07 23:06
#4

Jag är väldigt seg på morgnarna. Det tar lång tid att kvickna till. En rejäl balja kaffe brukar underlätta. Den första stunden vill jag helst vara ensam och morna mig i lugn och ro.

När jag väl vaknat går det rätt så fort att komma i kläderna och fixa till sig.  Jag sminkar mig inte och frisyren är naturrufs-varianten.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Tarotstollan
2016-02-07 23:11
#5

De brukar vara uträknat med ca 10 min extra tid när jag skall bli klar. Sover så länge det bara går och sen upp och fixa det som behövs och så iväg. Det är också för att jag hatar att gå och vänta på att klockan skall gå så jag kan ge mig iväg. Blir stressad av minsta krångel så det vill till att allt flyter smärtfritt när jag skall iväg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

stina63
2016-02-07 23:14
#6

Mirinda som jag då Balja kaffe för att vakna. sitter försöker morna mig i lugn och ro,
😃

Annons:
[KattaBol]
2016-02-07 23:24
#7

Numera är jag snabbare än gubben på morgonen 😃

Honestyisdead
2016-02-08 13:04
#8

Behöver 2h innan jag måste gå hemifrån och måste ställa fem larm. Det första en timme innan jag ska upp ;)

Maria
2016-02-08 13:17
#9

Min man och jag går upp vid 6 och åker iväg 40 minuter senare.

Min morgonrutin är inrutad vid det här laget.

Jag rensar kattlådan och ger katterna mat. Tar på mig kläder som ligger framme sedan kvällen innan.

Gör mig i ordning inne på min toalett. Kanske hinner jag med att kolla nyheterna på datorn.

Under tiden dricker min man 1-2 stora muggar kaffe och sitter i soffan och ser på TV en stund.

Vi pratar inte med varandra på morgonen förrän vi kommer till bilen. Det är en "tyst" överenskommelse😃

Ingen av oss äter frukost hemma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aloe.Vera
2016-02-08 13:49
#10

hos mig går det så automatiskt , att så fort jag vaknar går jag ner till köket och fyller på kaffeautomaten , under tiden jag väntar på att kaffen ska koka, ska kaninerna ha mat och sedan häller jag upp kaffet.  det är de allra första  jag gör hahahah sen stressar jag med att fixa frukost till barnen och lämna o hämta från dagis

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Åsa S
2016-02-08 14:40
#11

De dagar jag börjar jobba kl 7 går jag upp 5 och går iväg till bussen 5.45 så då blir det bara 45min men på den tiden hinner jag även fixa frukost till min man som är den som börjar med badrumsstöket, jag fixar mig i badrummet medans han äter frukost. De dagar jag börjar sent eller på helger kan det bli 1timme bara vid frukostbordet lyssnandes till radion medans man äter.

[helga21]
2016-02-08 18:20
#12

# 8 Fem larm? Förvisso behöver jag mer tid än du men det räcker med ett larm för mig.

citytjejen
2016-02-08 19:14
#13

Ca 45 minuter räcker för mig. Upp, i med linser, på med lätt make-up. Gör en smoothie, dricker den medan jag kollar på Nyhetsmorgon, väljer kläder och packar ner matlådan i handväskan. Sen borsta tänder och hår, på med kläder och smycken, bädda säng och sen iväg. Har bra rutin så det blir sällan stressigt. Duschar på kvällen så slipper jag det på morgonen (ogillar att duscha tidigt på morgonen).

Min man däremot, går upp och 10 minuter senare lämnar han hemmet haha.

/Christina

Annons:
Maria
2016-02-08 19:19
#14

#13 Jag duschar heller aldrig på morgonen. Det är så jobbigt och jag blir så frusen efteråt så kvällen är absolut bäst tycker jag också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

citytjejen
2016-02-08 19:46
#15

#14 Ja precis så känner jag också. Och så är det skönt att gå och lägga sig och vara ren och nyduschad 🙂

/Christina

flisan708
2016-02-08 20:36
#16

Jag tar en timme på mig på morgonen. Vill alltid duscha på morgonen, så jag känner mig fräsch. Sminkar mig inte men jag är noga med håret. Hinner jag så blir det en snabb frukost, kaffe kan jag ta på jobbet.

Honestyisdead
2016-02-08 20:46
#17

#+2 Ja fem. Som dessutom snoozas så dom ringer 3 gånger var under en timme ;)

[helga21]
2016-02-08 23:07
#18

# 17 Åh gode frid 3  gånger under en timme? Det skulle jag inte stå ut med 😃

Leffe
2016-02-08 23:48
#19

För mig går allt långsamt morgon dag kväll

fruktgumman
2016-02-09 07:40
#20

Ca 2 timmar men tiden jag ägnar åt att göra mig själv klar är väl en kvart. Resten ägnas åt djuren.

Annons:
stina63
2016-02-09 18:36
#21

I morse blev de snabbt,, ´Vaknade klockan 7  då går de snabbt fixa sig. Han dricka kaffe under tiden , Ingen vila ta de lugnt,

[LoveUnite]1
2016-02-10 00:29
#22

Vid arbete så sover jag så länge jag bara kan, när larmet ringer flyger jag upp ur sängen haha, toa + kläder, ut med hunden och sedan till jobbet. Brukade äta frukost med kaffe på jobbet.

Med hund tar morgonen ca 30-40 minuter, utan hund ser det likadant ut förutom att rasta hunden och då ca 20 minuter från jag stigit upp tills jag sitter i bilen påväg till jobbet.

Mina lediga dagar, med hund måste jag ha alarm, om jag inte ska någonstans blir larmet oftast mellan 9.30-10.30, upp illa kvickt inom 1 minut, toa+kläder sedan ut med hunden, väl hemma efter morgon rastningen/promenaden blir det kaffe och frukost.

Utan hund och inget inplanerat, har jag inte något alarm på kan jag sova bort halva dagen lätt. Jäser mest i sängen och tar all tid i världen på mig med allt =)

I stort sätt måste jag ha larm för att kunna vakna i hyfsad tid på morgonen, annars sover jag och sover och sover. Brukar vakna ca 13-14 när jag ej har larm på. 😊

[helga21]
2016-02-10 13:38
#23

# 22 Hur dags lägger du dig? Eller har du fel på blodet? Lågt hb eller brist på b12?

[LoveUnite]1
2016-02-10 14:04
#24

#23

När jag väl lyckas somna så normalt sätt ca 2-3 på natten.
När jag tar sömntabletter (melatonin) inom 1 tim efter jag tagit och försöker då se till att släcka ner senast 22.30-23.00
Sedan har jag perioder med insomnia då jag inte kan sova alls.

Jag har rejält kämpigt att somna, tar flera timmar ibland, har haft sömnsvårigheter sedan tonåren.

Men.. jag har även järnbrist, men är mer åt det normala nivån dock låg (tog prover ca 2 v sedan) men ingen b12 eller vitamin brist.

Är sömnsvårigheter.

När jag väl lyckats somna så vill jag sova ;)

[helga21]
2016-02-10 14:13
#25

# 24 Det förstår jag att du vill!

Hur mycket har du i hb och järn och har du kollat folsyra? Försök att vara uppe då det är ljust så att du får en naturligt dygnsrytm. Ät bananer och drick mjölk. Dessa innehåller förstadium till serotonin som står för insomnandet i hjärnan. Melatonin är också ett förstadium till serotoninet är inte vanebildade. Min man har det när han åker över flera tidszoner och behöver komma in i rätt dygnsrytm.

Flöffo
2016-02-10 19:47
#26

Beror på. Oftast vill jag ha/behöver ca 40 minuter på mig, ska jag ut med hunden behöver jag minst 20 minuter extra. Egentligen kan jag göra mig i ordning snabbare men jag vill slippa stressa, så då är 40 minuter lagom :)

//Flöffo

Carrosh
2016-02-11 00:32
#27

Är lite olika. Ska jag iväg och jobba behöver jag 1,5 timma på morgonen, innan jag ska iväg, så jag hinner dricka lite kaffe och vakna till en halvtimma innan jag börjar göra mig i ordning och plocka ihop matlåda och så. Frukost äter jag numera på tåget till jobbet (åt frukost på jobbet på förra stället jag var på, med tio min gångväg).

Är jag ledig och bara ska iväg och simma så tar jag tiden jag behöver, vaknar till lite innan jag börjar göra frukost, sen sitter jag i lugn och ro och äter den innan jag gör mig i ordning. Tar mellan 30-60 min med frukosten när jag är ledig. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Upp till toppen
Annons: