Annons:
Etikettkarriär-och-yrkesliv
Läst 1386 ggr
stina63
2016-01-18 17:13

Vad är det som händer inom Kommunal?

Mycket som händer i vår värld. Nu har kommunals pampar gjort bort sig totalt,
Själv kommer jag att stanna kvar som medlem,. Just för att de är en trygghet,
Men de är många som har gått ur redan sen tidningen luskade fram de.
Men jag stannar för de är dom som har gjort detta som ska lämna kommunal. Inte vi medlemmar.

Detta har hänt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22121898.ab

Annons:
Fridaaaa
2016-01-18 17:16
#1

Jag gick ur idag. Jag har inte råd att stödja sånt,
300 miljoner, hallå, och på såna grejer, nej tack:
Den dagen idioterna avgår ja då går jag med igen men tyvärr kommer majoriteten av de som "jobbar" där inte lämna tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
2016-01-18 17:20
#2

Okej Jag kan förstå att många lämnar kommunal,  Men jag stannar kvar, För Maj månad då är det dags att rösta inom kommunal,

stina63
2016-01-20 16:23
#3

33 sektionsordförande i  Sverige tycker att hon ska avgå, de tycker jag med,
Sedan har 10000 medlemmar redan avgått ur kommunal
Hon kommer avgå vid nästa kongress i maj 2016

Maria
2016-01-20 16:25
#4

Läste nyss att Annelie Nordström avgår först vid kongressen i maj.

Hela gänget ska så klart avgå med omedelbar verkan.

Redan nu har cirka 10 000 medlemmar lämnat Kommunal och det förstår jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Choklad
2016-01-20 16:42
#5

Det är synd att vissa ska få förstöra för andra, och facket behövs för att den som jobbar ska få ut sin rätt, bra att de blir utsparkade med omedelbar verkan.

U R us

stina63
2016-01-20 17:05
#6

Ja verkligen syn hemskt att de ska förstöra för andra,,, Tron att de kan göra som dom vill,

Annons:
aggeelin
2016-01-20 17:14
#7

Facket är viktigt och det här är verkligen inte bra

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
2016-01-20 17:25
#8

Finns så mycket som facket har hjälpt genom alla dessa år som facket har funnets  för att vi ska kunna ha våran semester tex., Vi ska ha vår rast Som tyvärr många inte tar idag osv
Dom har tagit bort vårt förtroende genom att tro att man kan göra som man vill. sedan ska medlemmar stå där bara nicka inte göra säga något. Inte konstigt att folk blir arga.
Men de gäller att tänka tvärtom

Stanna kvar medlemmar Gå inte ur. För Facket de är vi medlemmar inte enbart dom som sitter på sina höga stolar.
De är vi som arbetar vi alla i Sverige som är facket.
Ett sett att få förändring de är gå på mötena, Något som inte är roligt alltid men intressant. Gå på utbildningar fackliga utbildningar få lite insyn
Vad är de jag får som medlem. vilka rättigheter har jag vilka skyldigheter har jag

Jag tänker stanna kvar, för de är dom som inte sköter sig som ska avgå..

Fridaaaa
2016-01-20 17:40
#9

Kommer inte gå med igen förrän de ändrat till det bättre.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
2016-01-20 18:14
#10

Jag förstår dej Frida att du avgår som medlem

aggeelin
2016-01-21 08:02
#11

#9 Du kanske har ett annat fack sen när du är färdig med pluggandet?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
2016-01-21 09:38
#12

#11 Nej det ska vara samma eftersom jag läser till förskollärare och jobbat som vikarie på förskolor. Så är inom skola

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2016-01-21 09:41
#13

#12 Är det inte lärarförbundet som gäller då?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
2016-01-21 09:44
#14

#13 Är med i lärarförbundet :) Men det är väl inte samma sak som facket? Eller har jag missuppfattat det helt?
Men kommunal kan man vara med i även kring förskola/skola

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2016-01-21 09:46
#15

#14 Lärarförbundet är ju inte samma som kommunal. Menar du att du har varit medlem i lärarförbundet och lämnat?

Det finns olika fackföreningar beroende på vilken bransch man jobbar i.

Jag gissar att barnskötare kanske tillhör kommunal.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2016-01-21 09:48
#16

#15 Nej jag sa inte att det är samma som kommunal heller. Jag är med i lärarförbundet, var med i kommunal men lämnat.
Även förskollärare tillhör kommunal som de sa till mig i alla fall.

Men som jag skrev, lärarförbundet har väl inte samma "uppdrag" somkommunal? Så har jag förstått det, men som sagt kan ha missuppfattat fel

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2016-01-21 09:53
#17

Fackförbunden representerar sina medlemmar i olika branscher och är arbetstagarens stöd gentemot arbetsgivaren.

I Kommunal brukar vårdyrken som undersköterskor, vårdbiträden ingå (inte sjuksköterskor som tillhör sjuksköterskeförbundet) vaktmästare, fastighetsskötare, brandmän, djurskötare osv…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2016-01-21 10:12
#18

#17 Ja det vet jag om :) 

Vet många förskollärare som är med i kommunal?  Hmm. Och de sa inget när jag sa inom vilket yrke osv märkligt.
Dock jobbat på gruppboende men var efter jag gick med, menmen är ändå inte med i kommunal längre så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2016-01-21 11:51
#19

#18 Det är inte barskötare du tänker på?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2016-01-21 18:41
#20

Jag tror att du Maria har en poäng där. Enligt min erfarenhet är barnskötare med i kommunal och lärare i t.ex. lärareförbundet (heter det LSR tro?) och så finns det något annat SACO-förbund som är passande.

Som arbetsterapeut är jag med i Sveriges Arbetsterapeuter som det heter numera. Det är ett fack som jobbar mycket med yrkesfrågor, vilket är bra.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Upp till toppen
Annons: