Annons:
Etikettkläder-smink-smycken
Läst 1678 ggr
Maria
2015-11-22 09:55

Kläder

Jag avskyr ju att köpa kläder och jag har heller inget större intresse så det blir problematiskt.

Numera så arbetar jag privatklädd fastän jag är på en vårdavdelning men jag har ingen patientkontakt längre. Jag känner att jag kanske får "hotta till mig"😃

Jag har i alla fall lyckats göra de senaste inköpen på Ica. Vi brukar handla på en Ica Kvantum men har vid några tillfällen besökt en Maxi och de har ju även kläder vilket jag egentligen inte gillar i en mataffär men märker nu att det har varit praktiskt för mig

Köper ni mycket kläder? Är ni roade?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Åsa S
2015-11-22 09:59
#1

Nej handlar inte så mycket kläder för jag är rätt kräsen, mycket i min garderob är 15-20år gammalt. Men när jag hittar nått jag verkligen gillar så bryr jag mig inte om priset, för jag vet att om jag gillar det så kommer jag använda det i många år. Brukar shoppa i stockholm i div. affärer. Brukar dock sällan klä upp mig hemma, har uniform på jobbet med skjorta, väst, fluga, kjol eller byxor så jag är rätt uppklädd nästan varje dagom dagarna.

(kan lägga till att jag tycker det är rätt jobbigt handla kläder speciellt när det är nått man bara måste ha nu ex. ifall jackan gått sönder och man snabbt behöver hitta en ny och jag som är så kräsen kan behöva gå i många butiker innan jag hittar nått jag kan tänka mig ha på mig.)

Maria
2015-11-22 10:01
#2

Jag fick en känsla av att jag skrivit denna frågan tidigare men det kanske inte gör någonting….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2015-11-22 11:21
#3

Det gör inget! :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Garntroll]
2015-11-22 11:43
#4

Att handla kläder och skor är det värsta jag vet. Man hittar aldrig något med en bra passform. Ingen klädtillverkare har haft " min" kroppsform i tankarna när de skapat kläderna. Passar byxorna i midjan är benen för långa. Osv.

citytjejen
2015-11-22 12:12
#5

Jag tycker mycket om att kolla på- och köpa kläder. Jobbar på kontor så där är det hel och ren som gäller men i övrigt ingen speciell klädkod. Skulle inte vilja ha speciella arbetskläder eftersom jag tycker om att välja kläder på morgonen och att kunna variera min stil och utseende. 

Klädköpandet varierar, köper ofta flera plagg på en gång när jag shoppar! Det enda med shoppande som jag inte gillar är när det är för mycket folk i butikerna. Helst går jag själv i butikerna så slipper jag ta hänsyn till någon annan och kan gå där hur länge jag vill 🙂

/Christina

[peter54]
2015-11-22 12:37
#6

Det händer väl ett par, tre gånger per decennium eller något ditåt, men jag handlar på nätet, aldrig i en affär.

Annons:
Carrosh
2015-11-22 16:05
#7

Tycker det är väldigt kul att både titta på och köpa kläder. Byxor är mindre kul, men allt annat är hur skoj som helst! Köper en hel del på second hand, så man kommer ju ändå undan med en rätt billig peng. 🙂

Det roligaste jag vet är att köpa skor. Men jag har fått något slags köpförbud på det nu, då jag har lite fler skor än vi har plats med (har inte räknat, men uppskattningsvis har jag mellan 50-70 par).

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[peter54]
2015-11-22 17:43
#8

#7 Jösses, hur kan du inrymma så många par skor? Jag har två par skor 🙂

Maria
2015-11-22 17:44
#9

#7 Haha, jag håller med Peter. Har du hyrt ett förråd?😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carrosh
2015-11-22 17:54
#10

#8 #9 Haha, så mycket plats tar de inte 😉Tycker inte jag i varje fall… 😛Har fyllt ena sidan i garderoben, ligger ett par i hallen, ett par i en låda i ett skåp i hallen och lite grann nere i källaren. ^^

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

flisan708
2015-11-22 18:47
#11

Jag gillar att köpa kläder. Handlar mest på nätet då man kan hitta bra rabatter där. Byxor vill jag helst prova så de köper jag i lokala affärer. På jobbet har jag arbetskläder. Köper både billigt och dyrt. Skor får kosta då man har igen det i längden, sedan har jag knepiga fötter så vad som helst funkar inte.

aggeelin
2015-11-22 19:56
#12

Jag gillar kläder och vill ha mina egna på jobbet. Jag är glad att jag inte måste ha arbetskläder på jobbet. Jag gillar att gå i affärer och titta och prova innan jag handlar. Handlade från kataloger förr när jag bodde på landet. Det är roligare att se det jag köper innan jag handlar det. Nu är det så att jag inte hinner gå i affärer så ofta men när jag hinner så är det roligt. Jag tycker om att hitta kläder som passar ihop med det jag redan har. Köper aldrig något som är udda utan allt ska passa ihop.

#10 Men hur får du plats med så mycket skor? 🙂 Jag har några par stövlar och byter med på vintern och lika på sommaren.  Skor vill vädras ibland annars blir de att lukta otäckt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Carrosh
2015-11-22 20:23
#13

#12 Alla skor tar ju inte jättemycket plats. Det är ju en del sandaler och ballerinaskor och andra skor som är ganska små så, så de är lätta att förvara ganska många i en kartong ;)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Afturelding
2015-11-23 08:17
#14

Jag syr eller stickar mest. Att gå i affärer hatar jag, men att skapa kläder känns meningsfullt 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

LinaLj
2015-11-24 20:24
#15

Jag är måttligt intresserad skulle jag säga. Jag vet vad jag vill ha (man kanske borde säga att jag har en medveten stil, det låter bättre 😂) så jag kan leta i evigheter innan jag hittar vad jag vill ha. En del syr jag själv, eller stickar, för att få till det. Just nu letar jag efter en kavaj, fast inte kavaj ändå. Inomhusjacka? Eller en korsning av en cardigan och en kavaj att ha nu när det börjar bli kallt ovanpå blusar och linnen. Vi får se om jag lyckas…

Upp till toppen
Annons: