Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 912 ggr
aggeelin
10/1/15, 10:22 PM

Är det bara jag som ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förbereder frukosten på kvällen? Rör ihop det som ska ätas, t.ex. gröt klar för mikron eller som nu, chiapudding klar att äta imorgon (ska skiva på banan bara innan jag äter).

Å så plockar jag fram kläder och ställer matlådan från frysen till kylen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Mirinda
10/1/15, 10:26 PM
#1

Nej, jag förbereder inte frukosten i förväg. Däremot ser jag till att jag har kläder i ordning inför morgondagen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

*~HamsterHamster~*
10/1/15, 10:26 PM
#2

jag borde börja med det…

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Tjeja
10/1/15, 10:32 PM
#3

Nej frukosten förbereder jag inte mer än ser till att det jag vill ha finns inhandlat dagen innan.

Men OJ vilken frestande salladsbild du bjuder på i #0 !!! Blev hungrig av att se den! ha ha… superfräscht ser det ut!  🤤😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maleficum
10/1/15, 10:35 PM
#4

Jag gör det ibland, speciellt om jag vet att jag måste komma iväg tidigare än normalt på morgonen. Ibland förbereder jag sånt jag kan tänkas behöva ta med att äta under dagen kvällen innan också om jag måste iväg tidigare än normalt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[peter54]
10/1/15, 10:37 PM
#5

Nej jag gör inget sånt. Jag tar fram ny smörgåsskinka ur frysen och lägger den i kylen när den tagit slut och detsamma med bröd så att inget fattas till frukost, men inget annat.

aggeelin
10/1/15, 10:37 PM
#6

#3 KRAV-odlade grönsaker på bilden. Så gott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Leffe
10/2/15, 12:26 AM
#7

Jag ska äta middag nu, som jag tog fram från frysen under dagen. När det sedan är dags för frukost så blir jag mätt på ett glas fil och alla mediciner

flisan708
10/3/15, 10:16 PM
#8

Jag förbereder kläder kvällen innan jag jobbar. Det är bra men det handlar om enkla kläder då jag har arbetskläder på jobbet. Förbereder även att matlådan finns i kylen och en liten fruktpåse brukar jag ha med i väskan. Tycker det är skönt att förbereda grejer dagen innan, spar tid och man slipper tänka så mycket på morgonen.

aggeelin
10/3/15, 11:24 PM
#9

Mycket skönt att spara tid. På senaste tiden har jag ätit chiapudding till frukost. Den ska göras på kvällen. Så och svälla över natten. Tyvärr får jag inte ner havregrynsgröt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maleficum
10/4/15, 12:08 AM
#10

#9 jag har jättesvårt för ren havregrynsgröt men det funkar om jag blandar det med apelsinjuice istället för vatten och har frukt och bär i sen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Carrosh
10/4/15, 4:20 AM
#11

Gör det bara när jag ska jobba, men då förbereder jag det jag ska ta med (äter frukost på jobbet). Men annars har jag tid att fixa det jag vill äta hemma, eftersom jag jobbar mest kvällar och nätter. Men börjar jag någonsin tidiga morgnar ofta, utan möjlighet att äta frukost på jobbet, så tror jag att jag skulle börja tänka på det.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

flisan708
10/4/15, 6:50 PM
#12

#9 & #10 Lärde mig att äta havregrynsgröt för två år sedan men jag vill inte ha den för kompakt. Sedan ska det vara tunnt skivade bananer i gröten istället för sylt. Det är verkligen jättegott. Testa!!

aggeelin
10/4/15, 8:44 PM
#13

#12 jag har svårt med den kokta havresmaken och konsistensen. Min bror säger lika. Känns som dåliga barndomsminnen när vi tvingades äta sån gröt. Men tack för tipsen. Kanske ska prova ändå!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
flisan708
10/4/15, 10:30 PM
#14

#13 Något jag aldrig skulle äta är mannagrynsgröt med saftsoppa. Det har jag inte ätit sedan lågstadiet, det är så fruktansvärt äckligt och jag har dåliga minnen kring det.

Mirinda
10/4/15, 10:40 PM
#15

#14 Det skulle inte jag heller. Mannagrynsgröt smakar bäst med socker, kanel och en liten smörklick som smälter mitt i gröten.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: