Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 708 ggr
Maria
9/4/15, 6:24 AM

Godmorgon fredag 4 september

Godmorgon på er från Göteborg. Ganska klart väder men bara 11 grader. Brrrr.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
9/4/15, 7:50 AM
#1

Godmorgon på er!

Regn och elva grader. Igår satt jag framför tvn och fick ont i magen - alla bilder på människor som flyr.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
9/4/15, 9:00 AM
#2

God morgon Maria och agge och alla som tittar in

Idag blir de regn för ser ut de ser mörkt ut. Åsk moln ser de ut,
Men jag ska jobba ska bli skönt ändå jobba kväll. Även om de är helg så är de rätt mysigt ändå,
Ha en skön fredag

Cristine
9/4/15, 9:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Oj då! Här är 14 grader och solen ligger på.-

God Morgon förresten!

Skönt att jag inte tittar på tv..skulle må dåligt för jämnan. man får veta ändå.Nu måste ländernas regeringar göra något åt detta istället för att skramla med vapen.

Kanske detta blir ett uppvaknande. 

Kl.10.10   

16 grader på väg mot 17

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Carrosh
9/4/15, 6:48 PM
#4

God eftermiddag/kväll!

Har städat och plockat lite här. Väntar på att sambon kommer hem så vi kan äta middag innan jag rör mig tillbaka till jobbet för veckans sista nattpass. Längtar som en galning till morgondagen, då jag hoppas kunna haka på till Oxhälja för att sedan få besök över helgen av mor min. :D

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

aggeelin
9/4/15, 8:25 PM
#5

#4 Oxhälga - det låter som om du bor i Filipstad?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
9/4/15, 9:16 PM
#6

God kväll Glad

Här har varit soligt och fint på eftermiddagen, men i morse var det så dimmigt att jag inte såg längre än till vår brevlåda, dit är det 15 meter. 

Idag har jag pratat med min "oas" på dialysen om planeringen inför nya dialysschemat med fem dialysdagar i veckan istället för som nu, tre. Det blir spännande att se vilka livskvalitativa vinster jag kan göra med den regimen.

Annons:
Maria
9/4/15, 9:17 PM
#7

#6 Oj, ska du gå upp till heltid kanske😉

Hoppas det ger bra vinster.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
9/4/15, 9:22 PM
#8

#7 Nej det blir samma volym, 21 timmar per vecka, men tätare dialyser ger mindre fluktuationer i elektrolytbalans, vätskebalans, kaliumstegring, blodtryckskontroll med mera. Det blir fem timmar de dagar jag går nu, måndag, onsdag, fredag och tre timmar tisdag och lördag.

De som mår allra bäst i dialysbehandling är de som kan köra hemma några timmar varje dag. De brukar inte behöva några mediciner alls.

Maria
9/4/15, 9:24 PM
#9

#8 Aha, då fattar jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
9/4/15, 9:57 PM
#10

#8 då fattar jag oxå. Det blir mer tid över på något sätt och du mår troligen bättre över tid!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
9/4/15, 10:03 PM
#11

#10 Målet är att öka välmåendet så att jag ska kunna utnyttja den fria tiden bättre, som det är nu orkar jag nästan ingenting på söndagarna när jag inte haft dialys sedan fredagen 🙂

Carrosh
9/7/15, 9:01 PM
#12

#5 Nä, i Karlstad. Men det är ju nästgårds det 😛

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: