Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 704 ggr
aggeelin
2015-09-03 07:39

Godmorgon torsdag 3 sept

Godmorgon på er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
2015-09-03 07:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Solen skiner! Och jag äter frukost i uterummet igen!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Toyan
2015-09-03 08:33
#2

God morgon🙂

Här är det en strålande vacker morgon, sol, blå himmel och 11 grader.

Vad ni än fyller er dag med så ha det gott🌺

[peter54]
2015-09-03 08:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

God morgon 🙂

Tung vattenmättad luft i den morgonmulna värmen, 14,5 grader. Det har äntligen blivit ett uppehåll i regnet som fallit mer eller mindre två dygn i sträck, 27 mm har vi fått. Tranorna på åker ser rejält blöta ut nu.

Jag har haft ett jobbigt senaste halvdygn med svåra fantomsmärtor i vänster hålfot. Det blev för mycket igår kväll, jag stod inte ut med smärtorna, utan vid 8-tiden tog jag en oxynorm och gick och lade mig. Den tabletten bedövar skallen så jag somnar ifrån smärtorna.

Maria
2015-09-03 09:16
#4

#3 Det hade jag gissat på vara Häger, stadsbo som jag är😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
2015-09-03 09:25
#5

#4 Hägern är hälften så stor och inte flockbildande, de flyttar parvis och man ser sällan fler än två. Om man ser fler hägrar är det oftast föräldrapar med årsungar. Hägrarna låter förfärligt, de har ett skränigt kraxande läte.

Tranorna samlas inför flytten nu. På åkern här utanför kan de vara hundra eller fler, men på åkrarna neråt sjön där de är ostörda av människor, kan de vara tusen eller fler. Tranorna "tutar" och när en börjar svarar många andra, så när de är så många som nu, blir det ett otroligt kackalorum av tutande tranor. 🙂

Maria
2015-09-03 09:33
#6

#5 Jag hade kanske klurat ut det med tanke på storleken😉. 

Häger har jag i alla fall sett och hört i verkligheten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
stina63
2015-09-03 11:21
#7

Godmorgon

Gott härligt Agge sitta ute äta frukost
Peter jösses så mycket regn.
Kommer ihåg för ett år sedan 31 augusti så hade vi i Malmö översvämningar.
Regnade en hel del. Bussar dom fastnade under broar bilarna flöt
Idag är jag ledig ska bara städa lite och ut i fina vädret. Stugan behöver sitt men de fixar jag på måndag istället.

Ha en skön torsdag

Maria
2015-09-03 19:03
#8

Idag har jag suttit och stirrat på min träningscykel och bestämt mig för att ta det imorgon

Jag blir också så beklämd över bilden på den lille pojken som ligger död på en strand i ett främmande land och här sitter jag mätt och belåten och funderar på om jag ska cykla" inomhus" eller inte. Det blir ganska bisarrt.

På samma strand har min egen son badat och njutit av semestern.

Livet är inte alltid så rättvist.😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cristine
2015-09-03 21:21
#9

Den lille pojkens död har satt igång en svallvåg, en possitiv Zunami som går över flera gränser kan man säga. folk i flera länder är upprörda

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: