Annons:
Läst 1562 ggr
Cristine
8/31/15, 8:14 PM

Väntrum

varför är de flesta så fula och kalla med hemska tavlor, går jag till tandläkaren t.ex som jag helst vill slippa, så är ju själva besöket en otrevlig händelse, då underättar det ju om man får vänta i en mysig hörna i stället för tvärtom.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Tarotstollan
8/31/15, 9:05 PM
#1

Jag brukar inte titta så mycket på det som är runt mig när jag sitter i ett väntrum, tar en tidning och sen tittar jag i den. Däremot gillar jag inte alla andra människor som sitter och stirrar på en eller pratar högt för att de tror att man inte märker att de är nervösa.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
8/31/15, 9:47 PM
#2

De är sig rätt så lika. Men har träffat på ett som liknade en möbelcentral - ett märkligt ställe.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
9/1/15, 9:09 AM
#3

Haha, ja väntrum brukar inte vara någon höjdare. Där jag jobbar finns i alla fall en TV som alltid står på.

På neurologen där jag är patient så har de en kaffemaskin i väntrummet med sååå gott kaffe.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Allt oviktigt
9/1/15, 9:14 AM
#4

Anskrämliga/konstiga tavlor verkar det som om man hittar i alla väntrum. Det är synd att de som ansvarar för inköp av konst/konstigheter till landstingen har så konstig smak.  Är övertygad om att det går att köpa billigare konst som fler människor uppskattar

Maria
9/1/15, 9:19 AM
#5

Konsten som Sahlgrenska äger är väldokumenterad om var varje "artikel" hänger.

Jag vet alla flyttar jag varit med om under åren så har det varit viktigt att kontakta de som är ansvariga för konsten och inventeringar.

När det gäller konst så är ju smaken väldigt delad så jag tror det är svårt att tillfredställa en stor grupp. Dessutom så hänger ju inga verk i särskilt upphetsande omgivningar😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cristine
9/1/15, 9:23 AM
#6

Jag glömmer aldrig när jag var till en läkare i Marbella och systern hänvisade till väntrummet. 

Jag kom in i ett mysigt rum med härliga  soffor och fåtöljer och mycket plantor och inredningsdetaljer och trodde jag gått fel och kommit in i de privata delarna tills systern kom och bad mej gå in där och vänta. Där har jag kunnat sitta länge. Det fanns också två burar..en med en papegoya som underhöll och en med vita duvor.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Maria
9/1/15, 9:24 AM
#7

#6 Haha, ja djur får man knappast ha i väntrum i Sverige mer än akvariefiskar vilket kan vara väldigt fint.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cristine
9/1/15, 9:41 AM
#8

#7Synd för man glömmer bort tiden när man sitter och tittar på dem

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
9/1/15, 11:41 AM
#9

Tandläkarmottagningens väntrum här tycker jag är ganska trivsam, där finns tv, soffor och stola, en stor benjaminfikus i två hörn och en massa tidningar, samt en barnhörna med bord och stolar för de små och en hylla med en massa barnböcker och serietidningar.

Annars när det gäller inredning och mysfaktor i väntrum, speglar det väl som allt annat personal- och resursbristerna i vården nu. Någon ska ju sköta växter och akvarium, sådant kostar.

Afturelding
9/2/15, 7:48 AM
#10

Det påminner mig om den psykiatriska mottagningen jag gick på under tonåren. 

Man var tvungen att ringa på porttelefonen för att komma in i den väldigt mörka hallen. Och sen skulle man tränga sin in i en liten hiss som lät som att den antingen skulle ramla ner i jordens kärna eller flyga upp i rymden. Sen kom man in i en ännu mindre korridor, och där skulle man ringa på en dörrklocka. När man hade anmält sig så var man tvungen att vänta i ett mörkt, illrött väntrum 😃

Verkligen så lite anpassat för psykiatrisk vård som det var möjligt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cristine
9/2/15, 4:52 PM
#11

Fy det låter nästan otäckt!Förskräckt

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: