Annons:
Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 1363 ggr
flisan708
2015-07-10 06:34

Vad gör vi åt regnet?

Vad gör vi åt regnet? Vad gör ni istället för att njuta av solen? Ägnar du dig åt någon hobby inne istället? Tycker du om regnet? Har din semester regnet bort tycker du?

Annons:
[Carpinus]
2015-07-10 06:56
#1

Bara att låtsas som om det regnar… 🙂

Himmelsblå
2015-07-10 07:19
#2

Jag gillar regn och när det är lite svalt. Man slipper vattna och i år har jag planterat många träd… perfekt väder för det! Pysslar med saker inne och är ute mellan skurarna. Det gäller att ha båda alternativen redo liksom, i detta landet vet man aldrig hur vädret blir…

pälli
2015-07-10 08:28
#3

Regn är mysigt, har inget emot det då det blir svalare ute och mer behagligt att leva så att säga. Aldrig varit ett fan av för mycket sol och värme så man knappt kan andas för det är kvavt och svetten rinner :P Enda jag inte uppskattar med regn är att man inte riktigt kan ta längre promenader med hunden, har en Kinesisk Nakenhund så hon tycker inte alls regnet är roligt.

Brukar hålla mig inne då, mysa till det framför tven och bara vara :) Går in på min första semestervecka och är inte så ledsen att det bara regnat hittills, det är bara skönt!

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Mrsarrow
2015-07-10 08:41
#4

Jag tycker det är lite tråkigt… har en treåring som man gärna vill hitya på mycket roligt med ute men det är bara att göra det bästa av situationen! Han bryr sig ju inte om att det regnar så jag försöker att inte göra det heller! Glad att jag köpte nytt regnställ till honom inför sommaren ;-D

aggeelin
2015-07-10 08:47
#5

Ogillar. Fryser. Sambon som cyklade till jobbet idag skickade ett mess om att det var som att cykla i november. Ska åka till vår lilla lilla stuga i helgen. Som tur är finns numera en bastu.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[sanna70]
2015-07-10 09:37
#6

Jag föredrar sol men regniga dagar har sina fördelar också. På något sätt blir mera gjort i hemmet. .  Baka, städa, tvätta. .  Sedan kan man bädda ner sig i soffan med en bra bok eller se på en film, data. .  Bara vara. .

Annons:
[VSK]
2015-07-10 10:08
#7

Då varken jag eller mina akvarium gillar hög värme så klagar jag absolut inte. Blir nog en fin svamphöst detta 🙂

Intehärutandär
2015-07-10 11:40
#8

Tycker inte om då det regnar för mycket. Lagomt sommar-regn är önskvärt för växtligheten. Ska det regna, får det åtminstone åska ordentligt.

Riktigt trist då man har en trädgård man vill vara i och påta och njuta av. Hoppas det vänder snart.

[WickedAlly]
2015-07-10 11:49
#9

Jag har börjat rensa bland alla grejer inför vår flytt så vädret är perfekt, under veckan då det var så varmt hände det nämligen inte mycket här hemma.

fruktgumman
2015-07-10 13:11
#10

Jag jobbar ännu så det kan få regna en vecka till. Sen kan det bli sol :)

Maria
2015-07-10 14:26
#11

Jag vill ju allra helst ha sol men jag vägrar att sura för vädret. Det får bli som det blir.

 Man får se det positiva som att man slipper vattna ute t.ex😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2015-07-10 14:57
#12

Jag är ju ledig för jämnan, så den biten behöver jag inte tänka på. Däremot är det jobbigt om det ösregnar för då blir allt blött när man skall ut! Jag brukar hålla mig inne när det regnar då jag bor i lägenhet. Går bara ut om jag måste handla eller har något annat ärende.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
2015-07-10 18:28
#13

Idag har jag haft full fart. Jag har städat inför att vi ska resa bort :) ofta gör jag det. Annars är det lite lätt att tappa fart när det slår om från vackert till ihållande skitväder

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
2015-07-10 18:29
#14

#13 på semestern.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
2015-07-10 20:33
#15

När det regnar gör jag något under tak, exempelvis i verkstan eller i terrarierummet. Jag vistas sällan eller aldrig i solen eftersom jag redan haft malignt melanom en gång och dessutom fått ta bort många basaliom, så att solen inte skiner stör mig inte alls. Sommar är det när jag kan vara ute i t-tröja och shorts utan att bli kall och det kan jag nu. 🙂

aggeelin
2015-07-11 14:24
#16

#15 jag solar sällan och är försiktig med solen. Men gillar värme. Är förvånad över hur många som inte är försiktiga.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: