Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 442 ggr
Loris M
2015-07-03 19:05

Zumba

Undrar om ni tränar, dansar, utövar yoga eller gör något annat som är fysiskt ansträngande. Själv är jag en person som aldrig trivts med att träna, springa eller liknande. Har alltid tyckt att det är så himla tråkigt och har haft svårt att komma igång. Samtidigt tycker jag att det är otroligt viktigt när det gäller hälsa, livskvalitet och harmoni att hela kroppen mår bra och att man får röra på sig. 

Det närmaste träning jag kommit är att ta långa promenader i raskt takt. ☺️Ända tills jag upptäckte zumba för några år sedan. Det är verkligen något som tilltalar mig mycket  eftersom det känns mer som dans än träning och man har jätte roligt. Det är en gruppträning två gånger i veckan. Det är mycket höfter och väldigt intensivt och efteråt känner jag mig toppen. 🙂Till hösten ska jag börja med mindfulness också.

Har ni provat zumba eller gör ni något annat för att kroppen ska må bra?

Annons:
[NeferNefer]
2015-07-03 19:07
#1

Jag har börjat upptäcka yoga så smått, efter att ha velat prova på yoga i många år. Men jag börjar lugnt och stilla här hemmavid. Zumba är något annat jag är sugen på att prova 👍

Aleya
2015-07-03 19:12
#2

Magdans är så kul. Zumba har jag nog testat men föll inte så hårt för det

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[NeferNefer]
2015-07-03 19:12
#3

Magdans har jag också provat på. Det var superkul 😃

Honestyisdead
2015-07-03 19:13
#4

Zumba är riktigt kul! Tyvärr sätter mitt knä stop för det :(

Loris M
2015-07-03 19:14
#5

#1 Jag har också länge tänk att börja med yoga, men här har vi inga bra kurser just nu. Sen är jag så lat och att göra det hemma funkar inte för mig. Utan det bästa är att boka en tid, betala och då vet jag att jag kommer att gå.

Loris M
2015-07-03 19:20
#6

#2 Hur bra och roligt det är beror ganska mycket på instruktören. Jag har varit hos två olika och det var stor skillnad. Den som jag går hos nu är så otroligt lättsam, sprallig och går hela tiden på kurser, utvecklar sin teknik och dans, hittar på nya roliga steg och grymt bra låtar.

#4 Tråkigt när man inte får göra det man tycker är roligt. Men du kanske har hittat något annat.

Annons:
Honestyisdead
2015-07-03 19:24
#7

#6 Tyvärr är det dans jag gillar, och alla danspass tar på knäna. Mycket tråkigt!

Aleya
2015-07-03 19:25
#8

#6 Ah, ja jag kanske får testa. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
2015-07-04 00:06
#9

Tränade zumba innan jag fick lilleman på halsen. Nu skulle jag väl få både framfall och mjölkstockning om jag skumpade runt på det där viset 😂😂😂

Upp till toppen
Annons: