Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 522 ggr
Cristine
2015-07-01 13:30

Husbil.

Jag kan se att husvagnen är på bakgång och husbilen mer och mer populär.

Vad säger du?

Skulle du vilja ha en och åka omkring som du vill?

Du som har, är du nöjd?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Fridaaaa
2015-07-01 13:38
#1

Husvagn föredrar jag före husbil, tycker det har betydligt fler fördelar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2015-07-01 15:54
#2

Min bror och svägerska har ju bott i husbil i tre år men det är nog inget för mig.

Campingliv är inte så lockande men däremot att stå på någon enskild plats kanske.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
2015-07-01 17:00
#3

Nja, det har nog aldrig lockat mig med vare sig husvagn eller husbil. När jag och min dåvarande sambo flyttade till Göteborg hals över huvud 1981, bodde vi i husvagn på Kärralund (tror jag campingen hette) i ungefär tre månader innan vi fick en lägenhet i Bergsjön. Ingen drömtillvaro precis, men bättre än det äckliga rummet på Ostkupans studenthotell där vi tillbringade de första dagarna.

En annan sak är ju att framför allt husbilar är rent löjeväckande dyra trots att de ofta är byggda på klena, ynkliga fordon som blir riktiga bensinslukare för att de är för tunga i förhållande till motorstyrka och dessutom kör de flesta med alldeles för tung semesterpackning för att många modeller inte är registrerade för att lastas alls utöver den inredning och utrustning som bilen är typregistrerad för.

fruktgumman
2015-07-01 22:11
#4

Nej det är inget vi har behov av.

Pialinn
2015-07-02 08:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Kan inte tänka mej ett bättre liv än i husbilen.  Efter tio år är det lika bra när man rullar vidare och hittar en ny plats.  Blir ut i skogen i Skåne idag om katten kommer in snart.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[Sisa2]
2015-07-02 11:46
#6

Jag håller med Pialinn…bättre liv än att åka omkring i husbil finns inte.  Vi kan åka vart vi vill, utan att planera så mycket..stanna nästan vart vi vill, stanna kvar eller åka vidare, precis det man känner för utan en massa måsten.   Vi har massor av tid att göra det vi vill och tycker är intressant…vi tar dagen som den kommer och kopplar av,  Jag älskar min husbil !

Vår husbil är inte så stor…vi är ju bara två och den är inte byggd på nåt klent och enkelt fordon. Den tar heller inte mycket bensin.

Enda nackdelen…man måste ha hela ekipaget med sej jämt, en husvagn kan man ju koppla ifrån !

Annons:
[TanatosNyx]
2015-07-03 00:02
#7

Husbil är så mysigt, men så bökigt att behöva köra hela rasket. Har dock sett många som har med sig rejäla cyklar bak på bilen. Jag håller mig dock till husvagn för enkelhetens skull. Helst skulle jag vilja ha en riktigt stor vräkig kabe.

Upp till toppen
Annons: