Annons:
Etikettövrigt
Läst 436 ggr
[Sisa2]
7/1/15, 10:09 AM

Planer

Är det viktigt att planera ?  Fundera ut hur man vill ha det, vad som är viktigt och hur man vill nå dit ?

Hade Du en plan för livet redan då Du var ung ?   Eller blev det bara som det blev ?

Du som är ung och har hela livet framför Dej…vet Du vad Du vill med livet ?    🌺

Annons:
Fridaaaa
7/1/15, 10:14 AM
#1

Jag är duktig på att planera med kass på att följa planeringen sen haha.

Inga planer för framtiden, då kan jag inte heller bli besviken om det inte blir som jag planerat 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Thotis90
7/1/15, 10:17 AM
#2

Jag föredrar att planera mina dagar, vare sig det är kortsiktigt eller långsiktigt, då jag mår bäst av det. Jag har varit med om mycket i mina 25 år och det stora målet för mig har alltid varit att jag ska få må bra, verkligen må bra (ha en bra relation, utbilda mig till någonting jag brinner för och genom det få ett bra/roligt jobb, trivas där jag bor, vara nöjd med mig själv osv.)

Just nu studerar jag för att bli behörig till den utbildning som jag har drömt om att gå i 9 år.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Cristine
7/1/15, 1:15 PM
#3

Jag har planerat men ödet har styrt, jag skulle inte alls till Spanien men dit skulle jag iaf  för vissa händelser som styrde

.Jag fick ett kontrakt som receptionist på ett hotell när Svenska ambasaden,i Barcelona , det blev inte av på grund av,att jag blev kvar i Tyskland utan pass. 

Landade i Valencia  i stället och blev artist. Var en fri själ och ville ej bli fast i något förhållande, Blev sambo i över 40 år med en Spansk man. Ville inte ha några barn..fick 6 stycken…osv   osv….

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
7/1/15, 3:56 PM
#4

Jag hade väl lite planer eller snarare önskningar men så träffade jag min man när jag var 18 och då fick vi kompromissa våra planer tillsammans och hittills är jag väldigt nöjd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
7/1/15, 4:47 PM
#5

Planer har jag alltid och nya växer fram hela tiden. Om planerna sedan håller är en annan fråga som har med en hel massa andra faktorer att göra, endera det beror på hälsa, pengar, lust eller något annat. Mycket av planerna genomför jag trots allt. 🙂

Loris M
7/1/15, 10:54 PM
#6

Att planera långsiktigt har varit viktigt för mig och fortfarande är. Jag är väldigt målmedveten och jobbar hårt för att uppnå det jag vill och därför har de flesta av mina långsiktiga mål blivit verklighet. Några håller jag på med att jobba för. Tänker främst på utbildning, karriär, familj. 

Men när det gäller mindre viktiga saker så är både min man och jag väldigt spontana. Vi tycker inte om att planera i förväg vad vi ska göra utan går på lust och infall. Nästa vecka ska vi åka på semester men har inte riktigt bestämt var. Vi ska bila ner till Tyskland i alla fall, så mycket vet vi, men om det sedan blir Amsterdam eller Prag eller någon annan stad har vi ingen aning.

Annons:
Intehärutandär
7/2/15, 10:08 AM
#7

Då det gäller livsplaner, så visste jag tidigt att mamma ville jag bli och tidigt i livet. Och så blev det och det har berikat mitt liv mycket. 

Vardagliga planer är ett måste för mig som lever med social fobi och ångest. Jag måste veta i förväg hur saker och ting kommer gå till, hur det ser ut, hur jag tar mig tid osv. Jag mår också bättre av att skriva listor att bocka av sedan. Både för mitt dåliga minnes skull/utmattning, men också för att känna att jag gjort något vettigt.

citytjejen
7/3/15, 12:18 PM
#8

Jag har nog aldrig haft några direkta planer, däremot önskningar för hur jag har velat att det ska bli. Är 40 nu och måste säga att jag är nöjd! Vi är ganska spontana min man och jag, visst planerar vi vissa saker men bara det som är nödvändigt. Tack vare att jag är barnfri så kan jag leva ungefär så som jag vill, det uppskattar jag mycket.

Försöker sträva efter bra balans i livet, man ska roligt, och vara snäll, det är min plan🙂

/Christina

Upp till toppen
Annons: